• 1
  • 2
2022-11-19, 14:01
Medlem
EnDumSosses avatar
Är det bara jag som reagerar på att PK-tidningarna Expressen och Aftonbladet totalt avhumaniserar ryska soldater när man skriver artiklar om prickskytten som sköt en rysk soldat på 3 km avstånd.
Man talar alltså om att mörda ryska soldater som någon slags sport.

Jag finner detta så extremt osmakligt, speciellt osmakligt blir det när detta är samma journalister som skriver deras PK-fierade artiklar där man vurmar om alla människors lika värde.
Ingen som förstår att de ryska soldaterna är intvingade i kriget vare sig det vill eller inte. Vill man inte delta hamnar i fängelset eller får en kula i skallen.

Svennebananerna är så hjärntvättade så att det är skrämmande. Jävla får.

Missförstå mig inte, jag är inte någon Rysslandkramare, däremot så är de soldaterna människor också, ungdomar som säkert hellre hade suttit hemma och spelat tv spel.
Det är Pk-folket som bestämmer vilka som får mördas och inte mördas.

https://www.expressen.se/nyheter/ukr...ilometer-bort/
Senast redigerad av EnDumSosse 2022-11-19 kl. 14:38.
Citera
2022-11-19, 14:16
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Fienden är inte människor så länge dom går fria.
Då är dom mål och inget annat.
Citera
2022-11-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Är det bara jag som reagerar på att PK-tidningarna Expressen och Aftonbladet totalt avhumaniserar ryska soldater när man skriver artiklar om prickskytten som sköt en rysk soldat på 3 km avstånd.

Missförstå mig inte, jag är inte någon Rysslandkramare, däremot så är de soldaterna människor också, ungdomar som säkert hellre hade suttit hemma och spelat tv spel.

Jag tror att du länkade fel artiklar, ingen av dom verkar handla om ryssar som mördas.
Citera
2022-11-19, 14:21
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag förstår ditt resonemang och håller delvis med. Mitt resonemang var dock att jag tycker att det är förjävla märkligt med alla dessa Sossefierade PK- journalister som t ex censurerar hudfärg hos våldtäktsmän och mördare och samtidigt skriver om att döda ryssar som någon slags sport.

Räknar inte med att få medhåll från den svenska fårflocken, var med nyfiken på att se om det faktiskt var någon här på forumet som inte befinner sig i denna svenska masspsykos.
Citera
2022-11-19, 14:23
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
Jag tror att du länkade fel artiklar, ingen av dom verkar handla om ryssar som mördas.
Lol, på samma sätt som svenskar inte "mördas" så länge det är en Parajumperbärande tönt som utfört dådet.
Du bekräftade vad jag trodde om er svenskar, ni är fan helt körda i huvudet.
Pinsamt. Tack gode gud att jag flyttade från ert skitland. Sosssegrisar allihop.
Senast redigerad av EnDumSosse 2022-11-19 kl. 14:26.
Citera
2022-11-19, 14:40
Medlem
XavierPierrous avatar
Dessa ryska soldater hade ett val.

Ja, fängelse och desertering ÄR val.

Så länge det ryska aggressionskriget pågår är de legitima mål. Såvida de inte överlämnar sig. Då skall man behandla dom enligt internationella konventioner.
Citera
2022-11-19, 14:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Det är inte mord att skjuta fientliga soldater som invaderar. Lär dig svenska.
Citera
2022-11-19, 14:45
Medlem
Citat:

Jag finner detta så extremt osmakligt, speciellt osmakligt blir det när detta är samma journalister som skriver deras PK-fierade artiklar där man vurmar om alla människors lika värde.
Ingen som förstår att de ryska soldaterna är intvingade i kriget vare sig det vill eller inte. Vill man inte delta hamnar i fängelset eller får en kula i skallen.

Svennebananerna är så hjärntvättade så att det är skrämmande. Jävla får.

https://www.expressen.se/nyheter/ukr...ilometer-bort/

Men dessa är beväpnade o har en jättechans att avsluta kriget genom att skjuta de som tvingar dem att bli mördare - utan befäl o generaler ingen krigsmakt - putin själv kommer inte att lämna sin trygga tillvaro o åka till fronten - inte lavrov själv heller - skulle vilja se lavrov springa med full stridsmpackning o vapen - jävla bortskämd vällevnadsman o ordbajsare.

En död ryss är en bra ryss - oberoende av befattning eftersom de är onda - o förbrukar massa fossila bränslen i icke avgasrenade o icke katalysatorfordon som inte uppfyller €5
Citera
2022-11-19, 14:47
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte mord att skjuta fientliga soldater som invaderar. Lär dig svenska.
Men herregud. Kalla det för att döda då. Det var inte det som var poängen. Poängen och därmed frågan var om ni svennetöntar inte finner det märkligt att samma svensk massmedia som har gjort er totalt rövknullade i era små trångsynta psykopatiska och empatilösa hjärnor bör skriva på detta sätt när de är så PK med andra saker. Dubbelmoral? Förmodligen för svårt för ett vänsterfår som dig att förstå.
Det är såna som er som Hitler var beronede av för att bli så populär som han var av tyskarna.
Citera
2022-11-19, 14:51
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men dessa är beväpnade o har en jättechans att avsluta kriget genom att skjuta de som tvingar dem att bli mördare - utan befäl o generaler ingen krigsmakt - putin själv kommer inte att lämna sin trygga tillvaro o åka till fronten - inte lavrov själv heller - skulle vilja se lavrov springa med full stridsmpackning o vapen - jävla bortskämd vällevnadsman o ordbajsare.

En död ryss är en bra ryss - oberoende av befattning eftersom de är onda - o förbrukar massa fossila bränslen i icke avgasrenade o icke katalysatorfordon som inte uppfyller €5

Aldrig hört talas om människans vilja att skydda sitt eget liv. Har du levt i en diktatur någon gång och blivit tvingad att göra saker som du kanske inte vill genom att bli hotad till livet? En slägga i skallen hade inte varit något som oroat dig för du är en hjälte eller?
Citera
2022-11-19, 14:53
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Ditt nick stämmer
Citera
2022-11-19, 14:54
Medlem
EnDumSosses avatar
Ni svennetöntar får fortsätta diskutera det här. Jag har fått ett tydligt svar och det är att ni är lika korkade som jag befarade. Nu ska jag ut på tur på fjället här i Norge och njuta av ett fungerande samhälle där människor är människor och inte empatilösa får. Over and out. Lycka till därborta. Verkar gå superbra för er.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback