Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-18, 14:56
  #1
Medlem
lolbertarians avatar
Citat:
Åklagarens svar – efter ryktena om fler mördare

Efter mordet på 21-åriga Tove i Vetlanda går spekulationerna på nätet på högvarv.
En tråd på forumet Flashback har lästs 13 miljoner gånger – och i olika inlägg spekuleras om alternativa gärningsmän.

åklagare Adam Rullman:
– Det finns så här långt i utredningen inga misstankar som riktas åt något annat håll än mot de två häktade.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...-fler-mordare/

Denna?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
__________________
Senast redigerad av lolbertarian 2022-11-18 kl. 15:14.
Citera
2022-11-18, 15:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolbertarian
https://www.expressen.se/nyheter/kri...-fler-mordare/

Denna?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Kan du skriva åklagarens svar också. Vill inte ge skittidningar som Expressen reklamintäkter.
Citera
Carlboms avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carlbom 2022-11-18, 15:30
Moderator
Notera att denna tråd avhandlar att Flashback figurerat i media. Vill man diskutera Tove-fallet gör man det i rätt tråd:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

/Moderator
2022-11-18, 15:34
  #4
Medlem
systems avatar
Citat:
En tråd på forumet Flashback har lästs 13 miljoner gånger
Jag har svårt att tro att den tråden lästs 13 miljoner gånger.

Själv har jag öppnat den och läst lösryckta stycken kanske tio gånger. Men inte har jag läst hela tråden tio gånger för det.
Citera
2022-11-18, 16:07
  #5
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbertarian
https://www.expressen.se/nyheter/kri...-fler-mordare/

Denna?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)


Ja att media inte hanterat detta fallet väl är väl en understatement. Knappt ens läst en stavelse i riksmedia om jag ska vara ärlig. Otroligt hemskt faktiskt och faktiskt indirekt att pissa på de överlevande släktingarna.
__________________
Senast redigerad av needAlife 2022-11-18 kl. 16:10.
Citera
2022-11-18, 16:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja att media inte hanterat detta fallet väl är väl en understatement. Knappt ens läst en stavelse i riksmedia om jag ska vara ärlig. Otroligt hemskt faktiskt och faktiskt indirekt att pissa på de överlevande släktingarna.

Nu tycker jag att du överdriver lite. Kolla https://www.google.com/search?q=tove+vetlanda&tbm=nws så hittar du artiklar. Går dessutom säkert att hitta fler om man inte tar första bästa sökord till googlingen.
Citera
2022-11-18, 16:57
  #7
Medlem
viZionx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har svårt att tro att den tråden lästs 13 miljoner gånger.

Själv har jag öppnat den och läst lösryckta stycken kanske tio gånger. Men inte har jag läst hela tråden tio gånger för det.

Du är nog rätt ensam om att misstolka innebörden av det påståendet..

Det som åsyftas är ju så klart att den har öppnats/lästs vid 13 miljoner unika tillfällen, inte att tråden har lästs i sin helhet 13 miljoner gånger. Hur skulle det kunna mätas, speciellt när nya inlägg ständigt tillkommer?
Citera
2022-11-18, 17:50
  #8
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har svårt att tro att den tråden lästs 13 miljoner gånger.

Själv har jag öppnat den och läst lösryckta stycken kanske tio gånger. Men inte har jag läst hela tråden tio gånger för det.

12 937 279 visningar • 30 791 svar

Så nästan 13 millar alltså.
Citera
2022-11-18, 19:14
  #9
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har svårt att tro att den tråden lästs 13 miljoner gånger.

Själv har jag öppnat den och läst lösryckta stycken kanske tio gånger. Men inte har jag läst hela tråden tio gånger för det.

Om man tar ett äpple i munnen, måste hela äpplet vara inne för att det ska räknas?
Citera
2022-11-18, 20:25
  #10
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Det är ju Expressen som ligger bakom förvirringen. Flashback skriver 13 miljoner visningar. Vem fan tror på riktigt att det innebär att hela tråden lästs 13 miljoner gånger?
Citera
2022-11-18, 20:35
  #11
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har svårt att tro att den tråden lästs 13 miljoner gånger.

Själv har jag öppnat den och läst lösryckta stycken kanske tio gånger. Men inte har jag läst hela tråden tio gånger för det.

Case closed! System har bara läst tråden 10 gånger så den kan omöjligt vara läst 13 miljoner gånger.

Next!
Citera
2022-11-18, 20:42
  #12
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Case closed! System har bara läst tråden 10 gånger så den kan omöjligt vara läst 13 miljoner gånger.

Next!
Jag säger ju att jag INTE läst tråden 10 gånger.

Men det är intressant hur man ibland kan missuppfattas. Den som läser har ju tolkningsföreträde.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback