Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-17, 13:45
  #1
Medlem
Har en NAS Netgear Stora, har den inkopplat och den syns på nätverk som Stora:upnp:av letar jag den på websidan så kan den inte hittas, sen kan jag se den på explorer som Jurgen, klickar jag så kommer jag till dom olika folders men kan inte kopiera något till folderna. Har en hdd inkopplat på 500 GB den lyser röd på NASen, måste jag formatera den först eller hur gör jag, när jag ledar efter NASen på webben så kommer meddelandet denna ip adress hittas inte. 192.169.0.17
så vad gör jag fel
Citera
2022-11-17, 16:45
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Man finner nyttig information under manualen.

https://manuall.se/netgear-stora-nas/
Citera
2022-11-17, 18:56
  #3
Medlem
Tack för manualen, men den hjälper inte
Citera
2022-11-17, 22:06
  #4
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Tack för manualen, men den hjälper inte

Vad sket sig för dig i manualen?
Citera
2022-11-18, 10:59
  #5
Medlem
Allt är gjord enl manualen, nasen syns på start sidan och jag kan klicka på den då kommer alla ordnar upp ex musik dokument etc. men jag kan inte kopiere in några filer.
När jag startar upp Nasen så lyser hdd gröna ett tag men de blir röda sen, jag har bytt kablar (det är ju inte mycket att byta) startat om routern, nätverkskabeln sitter direkt i routern, portarna är öppna enl manualen, stora syns under ip nr 192.168.0.17;8600 men jag kan inte få acc til menuen har försökt att installera storas setup men det funkar inte eftersom den inte hittar ovanstående ip nr, puh puh.
Citera
2022-11-18, 13:27
  #6
Medlem
Startade upp en gammal Netgear NAS i dag för första gången på mycket länge, den hittas lättast med RAIDar, där ser jag status på diskarna och kan enkelt komma åt de delade mapparna.
https://kb.netgear.com/20684/ReadyNAS-Downloads
Programmet installeras ej, det är bara att klicka på det så körs det.
Citera
2022-11-18, 15:59
  #7
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Har en NAS Netgear Stora, har den inkopplat och den syns på nätverk som Stora:upnp:av letar jag den på websidan så kan den inte hittas, sen kan jag se den på explorer som Jurgen, klickar jag så kommer jag till dom olika folders men kan inte kopiera något till folderna. Har en hdd inkopplat på 500 GB den lyser röd på NASen, måste jag formatera den först eller hur gör jag, när jag ledar efter NASen på webben så kommer meddelandet denna ip adress hittas inte. 192.169.0.17
så vad gör jag fe

Den där är en publik IP adress i USA. Kolla igen vad din NAS har för adress.
Citera
nas

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback