• 3
  • 4
2024-01-04, 14:07
Medlem
Bombibittochjags avatar
Hej,

Även jag överväger att investera i en robotdammsugare. Enligt Flashbacks rekommendationer verkar Roborock S7 vara ett bra val, eftersom alla i denna tråd som äger en Roborock verkar nöjda.

Men innan jag gör mitt köp, undrar jag om någon har erfarenhet av Litroux?
Den fick högsta betyg på BestBuyTest.org och är betydligt billigare än Roborock (nästan halva priset). Jag är dock lite tveksam till webbplatsen BestBuyTest.org och det faktum att Litroux endast kan köpas online och inte finns tillgänglig i fysiska butiker.

Tack på förhand!
Citera
2024-02-29, 17:53
Medlem
Min robotdammsugare verkar inte nöjd ,
Tror den säger topcenter blocked .
https://imgur.com/gallery/bdrmoCS

Vad tror ni kan vara felet ?
Den är inte blockad och säger så vart jag än ställer den .
Citera
2024-02-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombibittochjag
Hej,

Även jag överväger att investera i en robotdammsugare. Enligt Flashbacks rekommendationer verkar Roborock S7 vara ett bra val, eftersom alla i denna tråd som äger en Roborock verkar nöjda.

Men innan jag gör mitt köp, undrar jag om någon har erfarenhet av Litroux?
Den fick högsta betyg på BestBuyTest.org och är betydligt billigare än Roborock (nästan halva priset). Jag är dock lite tveksam till webbplatsen BestBuyTest.org och det faktum att Litroux endast kan köpas online och inte finns tillgänglig i fysiska butiker.

Tack på förhand!

Jag skulle valt roborock , tycker de flesta verkar väldigt nöjda med den .
Säkert värt det dubbla .
Citera
2025-03-06, 23:05
Medlem
Jordgubbes avatar
Riksdagen har skaffat en (vad kan det vara för modell). Den gör säkert ett snyggt jobb.
Citera
2025-05-08, 20:17
Medlem
Bertillas avatar
Är intresserad av en Dreame X50. Någon som har erfarenhet?
Citera
2025-05-11, 13:53
Medlem
Roborock Qrevo är den oslagbara. Den skrubbar, och åker och tvättar mopparna var 15 minut.
Det enda man behöver göra är att tömma smutsvatten, fylla rent vatten, och rengöra plastdelen som rengör mopparna.
Den värmer mopparna för att torka dom efter användning för att förhindra mögel.
En hårdare fläck på golvet häller du lite vatten på, sen låter du Qrevo köra över den. Den försvinner.
Fullt automatisk, nu verklighet.

Köpte en annan först, men jag hade tvingats tvätta en dyna hela tiden, en dyna som vibrerade och smetade smutsränder på golvet. Jag tvingades erkänna för mig själv att jag inte kommer tvätta nån dyna hela tiden.

Lämnade tillbaka den och betalade extra för Qrevo som har två snurrande skurmoppar istället för nån vibrerande dyna, och att den tvättar mopparna själv är oslagbart.

Därför är den överlägsen.
Senast redigerad av PungKicker 2025-05-11 kl. 14:03.
Citera
2025-07-10, 19:36
Medlem
Hejsan,

Jag funderar på att köpa en robotdammsugare och skulle behöva lite råd. Om man bortser från att titta på videoklipp på de modeller man är intresserad av, hur kan man då avgöra om robotdammsugaren kommer att klara av ens mattor? Jag har två mattor hemma som tydligt visar om man inte har dammsugit dem.

Jag är också intresserad av moppfunktionen om jag skaffar en robotdammsugare. Stämmer det att robotarna är så smarta att de känner av när de kör upp på en matta och slutar moppa, och sedan börjar moppa igen när de åker ifrån mattan och är på golvyta? Man vill ju inte ha blöta mattor.

Det lutar åt att jag vill ha en modell som inte har en stor tömnings- eller laddningsstation. Hade tänkt att gömma roboten under sängen när den inte används.

Tacksam för alla tips och råd!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in