• 1
  • 2
2022-11-16, 08:06
Medlem
Vet att det är krav på registrering nu. Finns det något sätt att kringgå det? Eller går det att köpa redan reggade kort någon stans?
Citera
2022-11-16, 08:09
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikavix833
Vet att det är krav på registrering nu. Finns det något sätt att kringgå det? Eller går det att köpa redan reggade kort någon stans?

Varför vill du ha det? Kanske finns någon annan lösning.
Citera
2022-11-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikavix833
Det finns fortfarande. Det är i februari nästa år som dom reglerna börjar gälla. Det kommer finnas målvakter för kontantkort om man inte vill registrera sitt egna namn
Citera
2022-11-16, 08:30
Medlem
BananShans avatar
Jag irriterade mig lite på detta förut att storebror alltid vill ha koll på en men reggade och slutate sura, man måste ju ha ett telefonnummer. Idag lever vi ett samhälle där det trots strider mot GDPRS så väljer regeringen att alla kort ska reggas för minska kriminallitet. Det kommer dock inte minska ett skit då de bara kommer regga på någon annan som får en röding för besväret eller helt enkelt bli det nya rånet, tvinga ett offer regga ett kort de har via sitt bank-id. Givetvis kommer det komma reggade kort att köpa, bör finnas redan nu.
Citera
2022-11-16, 09:04
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Jag irriterade mig lite på detta förut att storebror alltid vill ha koll på en men reggade och slutate sura, man måste ju ha ett telefonnummer. Idag lever vi ett samhälle där det trots strider mot GDPRS så väljer regeringen att alla kort ska reggas för minska kriminallitet. Det kommer dock inte minska ett skit då de bara kommer regga på någon annan som får en röding för besväret eller helt enkelt bli det nya rånet, tvinga ett offer regga ett kort de har via sitt bank-id. Givetvis kommer det komma reggade kort att köpa, bör finnas redan nu.

Alla abonnemang är ju redan registrerade. Vad menar du är den principiella skillnaden om man betalar användningen före eller efter man förbrukat?
Citera
2022-11-16, 09:17
Medlem
Narutoshippchops avatar
Än så länge så dyker inte mitt nummer upp på Ratsit och MrKoll (Jag har Fello).
Citera
2022-11-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Tror inte nu alla nummer ligger ut offentligt bara att operatörena har det vid ev polisutredning
Citera
2022-11-16, 09:26
Medlem
Potatisgris.se har kontantkort
Citera
2022-11-16, 09:30
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop

Det har väldigt lite med registrering av kontantkort att göra. Har du verkligen ett Fello Kontant? Visste inte ens att det fanns. Du verkar ensam om det.
Citera
2022-11-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalarnasfinest
Det finns fortfarande. Det är i februari nästa år som dom reglerna börjar gälla. Det kommer finnas målvakter för kontantkort om man inte vill registrera sitt egna namn

"Efter den 1 augusti 2022 är det inte längre möjligt att köpa oregistrerade och anonyma kontantkort till mobilen eller mobilt bredband"...

https://www.pts.se/sv/privat/interne...a-registreras/
Citera
2022-11-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan

Kan vara något. Har du handlat själv?
Citera
2022-11-16, 09:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Hahaha, där kom det. Vi pratade ju om detta för typ ett halvår sedan. Självklart skulle någon ta upp denna affärsidé.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in