Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-15, 20:29
  #1
Medlem
Har några frågor om detta som säkert blivit besvarade förr, men hittar dem inte...

Det tycks mig vid en grundlig läsning på forumet som att fler än en gärna halsar i sig en smula större mängder Cocillana än vad läkaren rekommenderat. Givetvis inte för att få mindre hosta (även om det säkert ibland kan vara en trevlig bi-effekt, åtminstone om man i andra lägen gillar att röka växter som man annars gör rep av el. dyl.) utan i syften som knappast lär ha med den goda smaken att göra, i alla fall.

Som jag redan tidigare uttryck, har jag svårt att förstå hur man - med tanke på dess, låt oss säga, pikanta smak - kan inmundiga denna dryck i större doser än nödvändigt. Just det faktum att många ändå gör det har dock väckt några frågor hos mig.

De fakta som ligger bakom mina frågor är följande: Cocillana Etyfin innehåller 2.5mg etylmorfin per milliliter. Etylmorfin är ett medel som man kan bli berusad på. En vanlig dos hos icke-hostande-brukare tycks ligga på ca. 100-150ml, det vill säga ca. 250-375mg.

Några andra fakta jag snappat upp här på FB är att många tycker om att äta opiaten kodein. Här tycks de rekommenderade icke-smärt-eller-hostlindarande (låt oss kalla dem rekreationella) doserna ligga på mellan 150-1000mg. Den faktaspäckade sidan erowid.com ger för handen att 250mg av många (utan tolerans, gissningsvis) betraktas som en bra dos.

Med dessa fakta i bakhuvudet följer så mina frågor.

1. Hur potent är etylmorfin? Eftersom många rekommenderar ca 250mg i russyfte, drar jag slutsatsen att det liknar kodein i styrka. Stämmer detta?
2. Går det att blanda etylmorfin och kodein? Om en person t ex slänger i sig 150mg kodein och 100mg etylmorfin - blir detta likvärdigt med 250mg av ett av dessa ämnen?
3. Är etylmorfin även smärtstillande (kan man hälla i sig cocillana motsvarande smärtstillande dos i det syftet) och i så fall i vilka doser?
4. Vilka bieffekter ger det att dricka cocillana i så pass höga doser, bortsett etylmorfinets egna?

Skulle vara intressant om någon kunde svara både utifrån fakta och erfarenhet. Som jag deklarerat tidigare har jag personligen ingen större längtan efter att klunka cocillana () men om inte annat i rent kunskapssyfte är dessa frågor av intresse.

Ta det lugnt, alla opiatister och annat
Citera
2006-07-16, 23:43
  #2
Medlem
What, är det ingen som har svar på denna fråga? Det verkar ju annars i forumet som att en del dricker cocillana till frukost istället för morgonjuicen...

Så, låt höra nu - något sorts jämförelse i styrka/rus mellan etylmorfin/kodein måste det väl gå att få?
Citera
2006-07-16, 23:59
  #3
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
[quote=youwishtoknow]1. Hur potent är etylmorfin? Eftersom många rekommenderar ca 250mg i russyfte, drar jag slutsatsen att det liknar kodein i styrka. Stämmer detta?
2. Går det att blanda etylmorfin och kodein? Om en person t ex slänger i sig 150mg kodein och 100mg etylmorfin - blir detta likvärdigt med 250mg av ett av dessa ämnen?
3. Är etylmorfin även smärtstillande (kan man hälla i sig cocillana motsvarande smärtstillande dos i det syftet) och i så fall i vilka doser?
4. Vilka bieffekter ger det att dricka cocillana i så pass höga doser, bortsett etylmorfinets egna?
QUOTE]

1. Lite svagare än kodein, de gånger jag harr testat har ajg bara somnat på coccilana, och varit trött i nåra dar efter
2. Jo det borde gå, men kom ihåg att cocillana innehåller skapligt med alkohol också, bättre att köra rent på det ena eller andra
3.Opiater är smärtstillande ja, hälli dig en flaska (Inte literflaska)
4.Det är väll i stort sett bara etylmorfinets biverkningar, förstoppning och sånt, och att man blir jävligt trött
Citera
2006-07-17, 00:06
  #4
Avstängd
Herr Papavers avatar
Halsbränna är en bieffekt jag brukar få när jag dricker mycket Cocillana.

Rent rusmässigt så tycker jag att det är snäppet bättre drag i det än kodein, jag får en bättre "buzz" osv.

250mg motsvarar bara 100ml, och 250mg kodein är en relativt låg dos det med.

Funderar på att införskaffa rent Etylmorfin dock...
Citera
2006-07-17, 09:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisk_den_tredje
1. Lite svagare än kodein, de gånger jag harr testat har ajg bara somnat på coccilana, och varit trött i nåra dar efter
2. Jo det borde gå, men kom ihåg att cocillana innehåller skapligt med alkohol också, bättre att köra rent på det ena eller andra
3.Opiater är smärtstillande ja, hälli dig en flaska (Inte literflaska)
4.Det är väll i stort sett bara etylmorfinets biverkningar, förstoppning och sånt, och att man blir jävligt trött

Tack för det systematiska svaret. Tror dock inte att det är någon alkohol i cocillana, men jag kan minnas fel. Att dricka en flaska (liter eller inte) är knappast aktuellt för mig (som sagt, det är inte världens godaste dryck, precis) men tack ändå för det välvilliga tipset

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Halsbränna är en bieffekt jag brukar få när jag dricker mycket Cocillana.

Rent rusmässigt så tycker jag att det är snäppet bättre drag i det än kodein, jag får en bättre "buzz" osv.

250mg motsvarar bara 100ml, och 250mg kodein är en relativt låg dos det med.

Funderar på att införskaffa rent Etylmorfin dock...

250mg kodein var den dos som det på erowid.com stod att "Most people settle around the 250mg mark for the best euphoria, with the least side effects". Jag antar att det i första hand är avsett för opiatister som inte tar kodein så väldigt ofta; en beskrivning som jag efter några månader här på FB förstått inte stämmer helt väl inte på dig

Som en fotnot kan sägas att jag själv ibland tar kanske 150mg kodein i rent smärtstillande syfte, och den dosen känner jag mig inte ett smack (inte att förväxla med den tyngre opiaten som går under detta smeknamn) påverkad av.

Tackar för övrigt även för ditt givande svar.
Citera
2006-07-17, 15:25
  #6
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Halsbränna är en bieffekt jag brukar få när jag dricker mycket Cocillana.

Rent rusmässigt så tycker jag att det är snäppet bättre drag i det än kodein, jag får en bättre "buzz" osv.

250mg motsvarar bara 100ml, och 250mg kodein är en relativt låg dos det med.

Funderar på att införskaffa rent Etylmorfin dock...

Har aldrig stött på rena Etylmorfin-tabs eller liknande? Eller du menar på att köpa i "bulk"?

Det hade nog varit ett bra alternativ till kodein eller dexofen vid nedtrapp
Citera
2006-07-17, 16:02
  #7
Medlem
babba-pappas avatar
etyl-morfin är ju en alkoholbaserad opiat som lär vara svår att pillerifiera Kanske i en kapsel lr nåt...

En vanlig bieffekt (alla tycker inte det) är att det kan börja klia så mycket att det känns som du vill slita loss huden! Du blir knallröd i ansiktet, nästan som efter att ha slagit i sig in 200's dollis! Fast inte den brännande känslan i hjärnan då förståss... Drick typ en och en halv deciliter till att börja med.. Det kan räcka nog så väl!
Citera
2006-07-20, 00:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babba-pappa
etyl-morfin är ju en alkoholbaserad opiat som lär vara svår att pillerifiera Kanske i en kapsel lr nåt...

En vanlig bieffekt (alla tycker inte det) är att det kan börja klia så mycket att det känns som du vill slita loss huden! Du blir knallröd i ansiktet, nästan som efter att ha slagit i sig in 200's dollis! Fast inte den brännande känslan i hjärnan då förståss... Drick typ en och en halv deciliter till att börja med.. Det kan räcka nog så väl!

Alltså, jag mår ju illa av skiten bara i normala anti-host-doser, så jag har som sagt inga planer på att flumma på smörjan. Men är det någon som har något bra tips på hur sjutton man får bort illamåendet? Jag menar, ni som tar större mängder lär ju må riktigt pyton, ifall nu jag gör det bara efter några milliliter?!!
Citera
2006-07-20, 02:00
  #9
Medlem
ExCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youwishtoknow
1. Hur potent är etylmorfin? Eftersom många rekommenderar ca 250mg i russyfte, drar jag slutsatsen att det liknar kodein i styrka. Stämmer detta?
2. Går det att blanda etylmorfin och kodein? Om en person t ex slänger i sig 150mg kodein och 100mg etylmorfin - blir detta likvärdigt med 250mg av ett av dessa ämnen?
3. Är etylmorfin även smärtstillande (kan man hälla i sig cocillana motsvarande smärtstillande dos i det syftet) och i så fall i vilka doser?
4. Vilka bieffekter ger det att dricka cocillana i så pass höga doser, bortsett etylmorfinets egna?

1. Det betraktas som en starkare opioid än kodein.
2. Det borde rimligen fungera, och bli en smula kraftigare än 250 mg kodein och lite svagare än 250 mg etylmorfin.
3. Alla opioider är smärtstillande. Gissningsvis ligger doserna i samma område eller något lägre än kodein.
4. Antagligen inga andra än de vanliga opiatbiverkningarna. De andra aktiva ingredienserna verkar inte vara tillräckligt aktiva för att ställa till med problem.

Citat:
Ursprungligen postat av babba-pappa
etyl-morfin är ju en alkoholbaserad opiat som lär vara svår att pillerifiera Kanske i en kapsel lr nåt...

Icke då. Etylmorfin är inte "alkoholbaserat" (vad det nu skulle innebära) och inte heller flytande vid normal rumstemperatur.
Citera
2006-07-20, 03:00
  #10
Medlem
Stormorfars avatar
Man kan bli jävligt hård i magen av cocillana har jag märkt
Citera
2006-07-20, 04:10
  #11
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Man kan bli jävligt hård i magen av cocillana har jag märkt


Hahahaha,

Jo, det kan man säga. Här är en liten favorit som du kan läsa:

http://www.flashback.org/showpost.p...86&postcount=7

Den är mycket målande, beskrivningen alltså. Ett inlägg i en klass för sig.
Citera
2006-07-24, 00:22
  #12
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Hahahaha,

Jo, det kan man säga. Här är en liten favorit som du kan läsa:

http://www.flashback.org/showpost.p...86&postcount=7

Den är mycket målande, beskrivningen alltså. Ett inlägg i en klass för sig.

Hahaha ja, jag har läst det flera gånger förut! En riktig klassiker
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback