Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-13, 01:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Nä. Förresten är den där pizzerian sjukt jävla bra, mycket bättre än förra stället tycker jag. Däremot var båda ägarna skittrevliga. Nya ägarna är turkar. Det tråkiga är att tobakskiosken och 'bodegan' bredvid som sköttes av "välkommen välkommen =)" verkar ha sålts? Jävla trevlig var han alltid .

Håller däremot med om att det brukar vara grupperingar där med 3-4 personer och becknarväskor. Mer regel än undantag.

Om skytt är på elsparkcykel eller mördarmopederna som går som fan så är det hur jävla enkelt som helst att ta cykelbanan därifrån till Berga industri område för att sedan gasa mot Maria Station och ut mot Maria Hållet. Eller via Berga industri område till Ödåkra. Du hinner en bra bit bort på en liten stund. Däremot är det inte helt riskfritt då jag tycker man ändå alltid stöter på poliser eller civila bilar i mariastaden på senare år.

Man kan väl ta sig till Drottninghög via cykelstig därifrån med
Citera
2022-11-13, 01:13
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinx
Man kan väl ta sig till Drottninghög via cykelstig därifrån med
Stämmer bra, var inte något jag tänkte i första hand däremot. Men du kan ta lite olika vägar till Drottninghög absolut.

Kollar jag däremot på bilden och tänker efter vad jag själv hade gjort så var det i mina ögon Maria Park.

Du kan tamejfan ta dig till Laröd och nästan varsomhelst inom 5-10 minuter därifrån och i stort sett bara röra dig på cykelvägar om du har rätt chaufför och fordon.
Citera
2022-11-13, 01:54
  #15
Medlem
Zicksacks avatar
Man skjuten, Berga.
Helsingborg
Citat:
En man har blivit skjuten på Kadettgatan i området Berga. Mannen har förts till sjukhus i privat bil.
Ett flertal polispatruller skickas till brottsplatsen. Polis skickas även till sjukhuset.
Brottsplatsen är avspärrad.
En förundersökning om försök till mord är inledd.
Målsägande är en man i 25-årsåldern.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...g-helsingborg/

Helsingborg ligger topp 6 i Sverige i år vad gäller skottlossning.
__________________
Senast redigerad av Zicksack 2022-11-13 kl. 02:00.
Citera
2022-11-13, 02:05
  #16
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Stämmer bra, var inte något jag tänkte i första hand däremot. Men du kan ta lite olika vägar till Drottninghög absolut.

Kollar jag däremot på bilden och tänker efter vad jag själv hade gjort så var det i mina ögon Maria Park.

Du kan tamejfan ta dig till Laröd och nästan varsomhelst inom 5-10 minuter därifrån och i stort sett bara röra dig på cykelvägar om du har rätt chaufför och fordon.

Det är rätt slingrigt där sett till cykelvägar så det går att fly åt rätt många håll även om det bara är typ 3 minuter från polisstationen. Lite oväntat ställe ändå, tycker alltid där är så öde på folk

Bränderna är ju också lite intressanta, kanske
Citera
2022-11-13, 02:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är rätt slingrigt där sett till cykelvägar så det går att fly åt rätt många håll även om det bara är typ 3 minuter från polisstationen. Lite oväntat ställe ändå, tycker alltid där är så öde på folk

Bränderna är ju också lite intressanta, kanske

Min spontana tanke är att bränderna är distraktioner, men är de inte lite väl nära för att vara det?
Ja precis, Berga med omnejd är ju lite av ett centrum när det kommer till vägar som kan ta en bort, Fredriksdal är också ett alternativ om än lite längre bort, samt att man måste passera polishuset om man vill göra det snabbast möjligast (om man inte kör upp via berga till Lidl och via drottninghög typ?).

Tycker också att stället är oväntat, det är ju sjukt nära polishuset. 500-1000 meter? 1-2 minuter bilfärd? Men egentligen är det ju inte så långt bort ifrån exempelvis skjutningarna på Stattena mitt på morgon, Drottninghög är också nära polishuset egentligen.
Citera
2022-11-13, 02:14
  #18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Min spontana tanke är att bränderna är distraktioner, men är de inte lite väl nära för att vara det?

Husvagnarna låter spontant lite konstigt, men industrilokalen kan ju vara kopplad till offret. Man kan ju tänt fyr och så har man åkt mot Kadettgatan och av en slump har offret varit gåendes där, eller något liknande?
Citera
2022-11-13, 02:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Husvagnarna låter spontant lite konstigt, men industrilokalen kan ju vara kopplad till offret. Man kan ju tänt fyr och så har man åkt mot Kadettgatan och av en slump har offret varit gåendes där, eller något liknande?
Vilken gata är det där husvagnarna bränndes? För mig såg det antingen ut att vara där mitt emot solens pizzeria eller någon lokal vid berga industriområde? Var var det exakt?
Citera
2022-11-13, 02:50
  #20
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Vilken gata är det där husvagnarna bränndes? För mig såg det antingen ut att vara där mitt emot solens pizzeria eller någon lokal vid berga industriområde? Var var det exakt?

Står bara "Brand i byggnad Industri" och "Adress: Mörsaregatan" här: https://helsingborg.se/kommun-och-po...kane-nordvast/

Ser nu att det även står:
Tid: 2022-11-13 01:55
Händelse: Automatlarm Brand Nivå: Nivå, 1, Larm
Adress: Bergavägen, Helsingborg Station: Station Bårslöv M200

Verkar vara mycket bränder i går kväll och i natt runt området kring den skjutne
Citera
2022-11-13, 02:56
  #21
Medlem
Vet någon nått om vem bo är och skadeläget?
Citera
2022-11-13, 03:06
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Står bara "Brand i byggnad Industri" och "Adress: Mörsaregatan" här: https://helsingborg.se/kommun-och-po...kane-nordvast/

Ser nu att det även står:
Tid: 2022-11-13 01:55
Händelse: Automatlarm Brand Nivå: Nivå, 1, Larm
Adress: Bergavägen, Helsingborg Station: Station Bårslöv M200

Verkar vara mycket bränder i går kväll och i natt runt området kring den skjutne

Brukar det inte stå massa husvagnar vid bilhandlaren bredvid Euromaster däckfirman och den förvånansvärt goda kebab kiosken? Mitt emot Albina Grill som säljer falafel för 20kr där det står kommunanställda i kö vid lunchtid. Det är min tanke när jag kollar på Mörsaregatan. Google streetview är utdaterad och visar det som Sammys Bil däremot, men det har ändrats en del.

Får köra förbi imorgon och kolla!

Edit : Sent nu så märkte du länkade en brand nu nyligen på Bergavägen också. Kan det vara gängrelaterat? Finns ju vad jag tycker är en del suspekta bilfirmor på Berga området. Om inte Ademi Cars eller Däckline har kriminella pengar inblandade så kommer jag vara högst förvånad. Det är defintivit två bolag som jag som landsman hade velat undersöka lite närmare
__________________
Senast redigerad av All0therswastaken 2022-11-13 kl. 03:12.
Citera
2022-11-13, 04:28
  #23
Medlem
Uppdatering från Aftonbladet
Citat:
En man i 25-årsåldern sköts med flera skott i Helsingborg på lördagskvällen.

Han vårdas på sjukhus med allvarliga skador.

Skottlossningen inträffade på en gata i området Berga strax efter klockan 23. Mannen som sköts fördes till sjukhus i en privat bil.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-helsingborg
Citera
2022-11-13, 07:47
  #24
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Tycker också att stället är oväntat, det är ju sjukt nära polishuset. 500-1000 meter? 1-2 minuter bilfärd? Men egentligen är det ju inte så långt bort ifrån exempelvis skjutningarna på Stattena mitt på morgon, Drottninghög är också nära polishuset egentligen.

Att skjuta så när polisstationen känns att den personen inte är så lätt att hitta och där kom en chans och dom tog den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback