Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 11:41
  #1
Medlem
Det är mycket snack om det nya på Twitter att man för $8 i månaden blir "verifierad" användare.

Men har någon förstått hur man gör? Är det inte tillgängligt i Sverige ännu eller vad är grejen, för jag hittar inte var man börjar prenumerera?

Fråga två: Kan man ha två eller fler verifierade konton? Dyrare, såklart, men blir ett konto mindre anonymt i samband med att man startar en prenumeration och begränsat till ett konto per riktigt person?

Jag tror btw. Elon Musk får rätt till slut, antal trollkonton kommer minska dramatiskt, en block blir mer kostsam för en "trollare" om den måste betala för nya konton att trolla med när det gamla kontot har blivit blockat av halva twitter.
Citera
2022-11-12, 11:44
  #2
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Availability: Twitter Blue is currently available on iOS only in the US, Canada, Australia, New Zealand, and the UK, with plans to expand. Not all features available on all platforms.

https://help.twitter.com/en/using-twitter/twitter-blue

Tog 2 sek att googla.
Citera
2022-11-12, 11:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Availability: Twitter Blue is currently available on iOS only in the US, Canada, Australia, New Zealand, and the UK, with plans to expand. Not all features available on all platforms.

https://help.twitter.com/en/using-twitter/twitter-blue

Tog 2 sek att googla.

Den meningen säger bara iOS i några länder, men hur begränsas det? Går den på IP-adress?
Om jag tolkar det rätt måste man alltså köra iOS-appen och befinna sig i något av de länderna? Går lätt att använda en VPN-tjänst för att gå runt den begränsningen så min gissning är att det inte är så enkelt.
Citera
2022-11-12, 11:54
  #4
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appel99
Den meningen säger bara iOS i några länder, men hur begränsas det? Går den på IP-adress?
Om jag tolkar det rätt måste man alltså köra iOS-appen och befinna sig i något av de länderna? Går lätt att använda en VPN-tjänst för att gå runt den begränsningen så min gissning är att det inte är så enkelt.

Jag misstänker att du behöver lura Apple Pay.
Citera
2022-11-12, 12:21
  #5
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Det enda som intresserar mig, är att se alla dessa godhetsknarkande PK troll och korrupta regimlojala parasiter som nu beklagar sig över att kastsystemet är borta.
Citera
2022-11-12, 14:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Det enda som intresserar mig, är att se alla dessa godhetsknarkande PK troll och korrupta regimlojala parasiter som nu beklagar sig över att kastsystemet är borta.

Ja vad ska alla PK-iter vars enda snackis på twitter är hur hatade de är av "troll" göra nu på dagarna?
Citera
2022-11-12, 14:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appel99
Fråga två: Kan man ha två eller fler verifierade konton? Dyrare, såklart, men blir ett konto mindre anonymt i samband med att man startar en prenumeration och begränsat till ett konto per riktigt person?
.

HAr inte sett något som tyder på att man inte ska kunna ha fler än 1 verifierat konto. Man måste kunna fortsätta ha sitt personliga och andra konton som sitt företag eller annat osv, och verifierade allihopa då för annars kommer twitter upphöra vara relevant över en dag
Citera
2022-11-12, 14:31
  #8
Medlem
Xons avatar
Någon som kommer försvinna är väl alla dessa parodi-konton som jag tvivlar på att någon vill betala för att hålla vid liv. De kanske fortsätter finnas men de kommer inte synas lika mycket i flödet.

En annan sak som jag antar kommer bli mindre av är alt-konton där man försöker få det att se ut som att det är ett stort engagemang kring en fråga men i själva verket är det samma person som skriver i sina egna trådar.

När mängden relevanta konton minskar och slask-kontona filtreras bort så kommer det bli enklare för alla twittrare att "hålla koll" på varandra så det kommer bli tydligare och lite större ankdammar än hundratals små eko-kammare.
Citera
2024-02-03, 21:29
  #9
Medlem
Över ett år har gått.
Det känns som att många fejk-konton är borta, åtminstone syns de inte lika mycket längre.

Många ogillar detta starkt och försöker håna såna som betalar, för att de betalar. Det brukar dock vara ett sista dödsryck, det varar ett antal veckor och sedan betalar de själva eller så slutar de twittra helt. De tycker inte att det är lika roligt när de inte längre syns. Inte ens Google hittar deras inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback