Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-12, 18:47
  #13
Medlem
StonedMonkeys avatar
Om man har en utländsk operatör borde man väl komma runt detta, alla som inte är svenska medborgare men här på besök och liknande kanske har kontantkort, så det är väl inrikesoperatörer som man behöver regga?

Någon som vet hur det fungerar ?
Citera
2022-11-13, 09:58
  #14
Moderator
sm910difs avatar
Juridik --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2022-11-13, 10:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Om man har en utländsk operatör borde man väl komma runt detta, alla som inte är svenska medborgare men här på besök och liknande kanske har kontantkort, så det är väl inrikesoperatörer som man behöver regga?

Någon som vet hur det fungerar ?

Givetvis är det bara svenska operatörer du behöver registrera i Sverige. Men de flesta länder har redan registreringskrav, Sverige är rätt sena att införa detta.
Citera
2023-08-29, 17:41
  #16
Medlem
Mogaku-sans avatar
Mitt nuvarande nummer skaffade jag i form av ett Telia kontantkort i samband med att jag köpte en kontantkortsmobil Nokia 3110 classic som ersättning för en gammal Nokia 6070.

Skaffade hemligt nummer i samband med att jag registrerade mitt kontantkort 2008.

Registrerade nyligen min flickväns kompis Comviq kontantkort under våren 2023 och det ligger inte sökbart på nätet.

Samma med min flickväns Halebop kontantkort från förra våren 2022. Det ligger inte ute på nätet då jag valde hemligt nummer i samband med att jag blev tillfrågad ifall jag ville ha numret synligt på nätet när jag beställde ett kontantkort på deras hemsida.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback