Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-11-10, 12:57
  #61
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Thanks. Har ej hunnit lösa dom andra svaren än men det du säger är lite det jag syftar på. Det är alltså sällan själva "kommentaren" som är äkta, genuin eller ärlig eller vad man ska säga. Det som är äkta tar man privat. Allt annat är fake.


Du verkar ha en väldigt svart-vit syn på omvärlden. De flesta vet detta, det handlar inte om det är äkta eller falskt. Det handlar om att få vara med och leka.
Citera
2022-11-10, 12:59
  #62
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Jag har också en fundering angående sociala medier som stör mig lite grann. Ni vet när "kändisar" lägger ut bilder på sig själva i sjukhussängen, varför gör man det??? Är inte sjukhusvistelse något privat? Har folk sådana enorma bekräftelsebehov att de måste lägga ut bilder på sig själva när man är som mest sårbar? För egen del skulle jag aldrig lägga ut något sådant, jag tycker att det känns väldigt utlämnande.

Vad tycker ni?


Kändisars levebröd är i många fall att vara utlämnande, kanske mer idag än förr.
Citera
2022-11-10, 13:01
  #63
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Jag har också en fundering angående sociala medier som stör mig lite grann. Ni vet när "kändisar" lägger ut bilder på sig själva i sjukhussängen, varför gör man det??? Är inte sjukhusvistelse något privat? Har folk sådana enorma bekräftelsebehov att de måste lägga ut bilder på sig själva när man är som mest sårbar? För egen del skulle jag aldrig lägga ut något sådant, jag tycker att det känns väldigt utlämnande.

Vad tycker ni?
Det är många som inte förstår skillnaderna mellan "personlig" och "privat". Personligt är att säga att man är lite krasslig, privat är att berätta att det är för att det känns som att man pissar rakblad.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback