Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2023-02-06, 10:08
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramtorsken69
såja 148 dagar clean nu, känns bra! Om ungefär en vecka har jag möte för utredning om adhd och det känns skönt att jag kommit såhär långt. Jag har väntat länge på att nå mållinjen och efter det mötet har jag inga möten kvar med drogmottagning osv.

Känns skönt att snart kunna lägga allt detta bakom sig o fortsätta blicka mot framtiden!

Bra jobbat.

Själv inne på dag ~35, dock inga tunga eller långvariga missbruk/bruk sedan två-tre år tillbaka. Hela förra året ett enstaka 100-pack tram, för att palla med nötter, men en massa röka.

Var du tvungen att uppvisa hela 148 dagar nykterhet för en adhd utredning? Vill nämligen också genomgå eventuella diagnos utredningar om det kan gynna mina mål och studier. Asspie/HFA är ju bekräftat men på papper får man ju hjälp som extra stöd och mer tid på sig för tentor osv. ADD då jag svävar ut allt för lätt och ofta kanske måste behandlas. Ångestproblematiken är svår, fysisk träning hjälper.
Citera
2023-02-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Bra jobbat.

Själv inne på dag ~35, dock inga tunga eller långvariga missbruk/bruk sedan två-tre år tillbaka. Hela förra året ett enstaka 100-pack tram, för att palla med nötter, men en massa röka.

Var du tvungen att uppvisa hela 148 dagar nykterhet för en adhd utredning? Vill nämligen också genomgå eventuella diagnos utredningar om det kan gynna mina mål och studier. Asspie/HFA är ju bekräftat men på papper får man ju hjälp som extra stöd och mer tid på sig för tentor osv. ADD då jag svävar ut allt för lätt och ofta kanske måste behandlas. Ångestproblematiken är svår, fysisk träning hjälper.

Håller med, tränar dagligen! Känns som att det är det enda som hjälper aningen…

Jag har varit pö drogmottagning nästan ett år innan jag slutade och för att adhd remissen ska bli godkänt kräver dom ca 6 månader rent piss så att inget kan förstöra för utredningen.
Citera
2023-03-16, 07:30
Medlem
Såja, inne på ett halvår nykter nu! Känns stabilt o ha klarat den milstolpen men fan inte lätt… bara för några dagar sen fick jag några motgångar som fick mig att tänkta på droger direkt. Men med allt jag Uppnåt nykter fick det mig att hålla mig borta. Tagit tag i mitt körkort nu och fick det för en vecka sedan och ska köpa en bil nu, gymmet flyter på och ska vara med i en podcast om droger, spännande!!!
Citera
2024-04-01, 23:25
Medlem
Än idag är jag nykter och varit det 1.5år nu och det känns helt otroligt!

Är så tacksam att jag lyckats ta mig ur och har aldrig mått bättre. Nu vet jag bättre och kan verkligen se ljuset i tunneln. Träning går bra, familj o vänner flyter på. Är taggad på livet helt enkelt.

För er som är djupt nere i droger så säger jag bara till er att ta hjälp o sluta så snabbt du kan. Det kommer bli bättre och det blir der till slut också!!!!
Citera
2024-04-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramtorsken69
Än idag är jag nykter och varit det 1.5år nu och det känns helt otroligt!

Är så tacksam att jag lyckats ta mig ur och har aldrig mått bättre. Nu vet jag bättre och kan verkligen se ljuset i tunneln. Träning går bra, familj o vänner flyter på. Är taggad på livet helt enkelt.

För er som är djupt nere i droger så säger jag bara till er att ta hjälp o sluta så snabbt du kan. Det kommer bli bättre och det blir der till slut också!!!!

Grattis! Ditt första inlägg var som att läsa min egen livshistoria punkt för punkt. Fast lite andra substanser.
Citera
2025-04-22, 21:05
Medlem
Väldigt kul att gå tillbaka och läsa och förstå vilken resa man gjort, än idag är jag nykter och kommer fortsätta att vara det!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in