Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-30, 15:02
  #217
Medlem
oshin.cantwells avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...oriskt-otrogen

Citat:
"Han samlade på kvinnor och man fick vänja sig vid att de cirklade runt honom. Det var bekräftelse han sökte. Direkt plågsamt blev det när han letade tjejer, som skulle kunna passa för någon kommande föreställning, det högg ju litegrann. När man såg någon som var lång och hade lockigt hår, då visste man: 'Det där är Roberts tjej!’".

Hade han överlevt metoo?
Citera
2020-08-31, 10:17
  #218
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Vad sjöng Robert egentligen i refrängen? Tänker på låten upp igen.

Landet där man får skylla sig själv?

”Ett klavertramp kan vem von Helst göra.”
Citera
2020-09-02, 12:16
  #219
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag tror salig Robban ler, alternativt asgarvar, i sin himmel av att bli dissad av en snubbe som inte kan använda/förstå betydelsen av "teatralisk"...

Hade han han fötts i ett engelsktalande land hade han varit världsberömd. För mig är han en blandning av Robin Williams och Paul McCartney. Mycket finns inte på tuben så länkar inte - men ni som dissar hans poesi och ordekvilibrism - skit i texten och lyssna bara till melodier som "Vatten", "Ingela", "Här vid min skrivmaskin", "1983 års ängel". It´s bare, but it´s like pure fuckin´Macca. Helt enkelt briljant.

(sen undrar jag förvisso hur man är funtad om man måste gå in och spy galla i vad som mycket tragiskt blivit en nekrologtråd...)
Hur resonerar du kring negativ kritik, eller som du själv säger, "spy galla"?
Låt säga att jag tycker Tomas Dileva är överskattad och en allmänt ganska medioker artist. Denna åsikt får jag altså inte framföra efter den dag Tomas Dileva avlidit? Eller?
Citera
2020-09-02, 17:18
  #220
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Hur resonerar du kring negativ kritik, eller som du själv säger, "spy galla"?
Låt säga att jag tycker Tomas Dileva är överskattad och en allmänt ganska medioker artist. Denna åsikt får jag altså inte framföra efter den dag Tomas Dileva avlidit? Eller?

Håller med, passa på nu - medans han lever!

(allvarligt: jo du har rätt i sak, träffade RB ett par gånger, blev onödigt emotionell).
Citera
2020-09-02, 17:34
  #221
Medlem
Bacchus94s avatar
Undrar vad Robban tyckte om den här brutala sågningen.

https://www.youtube.com/watch?v=QCu_0HXXCHg
__________________
Senast redigerad av Bacchus94 2020-09-02 kl. 17:38.
Citera
2022-11-12, 21:30
  #222
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Sitter och lyssnar på denna legend och undrar varför han är bortglömd.

Han har en fantastisk låtskatt, ändå spelas han inte längre på radio.
Han var en självklarhet under hela min uppväxt precis som Cornelis Wreesvijk eller Evert Taube, men efter sin bortgång så verkar Robban ha fallit i glömska.

Varför vill vi inte minnas och hylla våra Svenska musiklegender?
Citera
2023-07-02, 07:50
  #223
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag den 2/7 skulle Robert Broberg ha fyllt 83 år.


Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Sitter och lyssnar på denna legend och undrar varför han är bortglömd.

Han har en fantastisk låtskatt, ändå spelas han inte längre på radio.
Han var en självklarhet under hela min uppväxt precis som Cornelis Wreesvijk eller Evert Taube, men efter sin bortgång så verkar Robban ha fallit i glömska.

Varför vill vi inte minnas och hylla våra Svenska musiklegender?

Legend nja. Robert Broberg var en spelevink som skrev lättviktiga trallvänliga låtar. Han var sin generations Magnus Uggla, fast karriären kom av sig. Antagligen hade RB nån bokstavskombination som spökade. Han var nog inte så balanserad, snarare en "hög/låg personlighet".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback