Citat:
Jag förstår inte heller varför folk hatar elbilar. Det brukar oftast handla om att man är "miljömupp" när man kör elbil, oerhört fördomsfullt. De flesta jag känner är inte särskilt miljöengagerade och de köper inte elbil av den anledningen utan för att det är ekonomiskt och elbil är väldigt trevligt att köra. De flesta elbilar har bättre acceleration än motsvarande fossilbil och har bättre väghållning pga batteripaketet. De ser även ut som vilken bil som helst. Det är även trevligt att kunna ladda hemma och inte behöva planera för tankning så man tar sig till jobbet på morgonen.
När ska folk släppa sina korkade fördomar/hat? Vet inte hur mycket myter och vandringsägner jag stuckit hål på i denna tråd, många är det iaf. Elbilar är bara är en modernare bilteknik, varken mer eller mindre. Jag struntar egentligen i miljöbonusen, elbilar kommer ta över ändå. Men det är inte det folk här verkar fokusera på, utan det ska spys ut hat mot elbilar och elbilsägare.
När ska folk släppa sina korkade fördomar/hat? Vet inte hur mycket myter och vandringsägner jag stuckit hål på i denna tråd, många är det iaf. Elbilar är bara är en modernare bilteknik, varken mer eller mindre. Jag struntar egentligen i miljöbonusen, elbilar kommer ta över ändå. Men det är inte det folk här verkar fokusera på, utan det ska spys ut hat mot elbilar och elbilsägare.
Vem orkar bry sig vad andra människor gillar och ”hatar” i bilväg?🙄Lite väl ängsligt att bry sig. Rusar inte heller till bilhallen för att få bidrag. Jag struntar blankt i bonus-malus. Köper det jag för tillfället vill ha och säljer det jag tröttnat på att köra. Tycker inte staten ska betala för mina bilar. Har nu bensinboxer på 4 liter, snål diesel på 1,5 liter och får snart en ny Q7 60 TFSI-e laddhybrid levererad. Nya Volvo EX90 kan bli aktuell om nåt år. Hade inte blivit bonus på den i vilket fall då den hamnar > 700 000 kr