Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-06, 17:06
  #1
Medlem
Så, ifall det börjar krig med Ryssland, så antar jag att ni feminister kommer visa upp sig och ställa sig först i kön för att ta vapen, köra stridsvagn, stridsflygplan.

Eller såhär: ni kvinnor, när ni hade gift er och slog ett mynt om du eller din man skulle byta efternamn, ni kommer att slå ett mynt nu vem som går i kriget.
Korrekt?
2022-11-06, 17:25
  #2
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact-checker
Så, ifall det börjar krig med Ryssland, så antar jag att ni feminister kommer visa upp sig och ställa sig först i kön för att ta vapen, köra stridsvagn, stridsflygplan.

Eller såhär: ni kvinnor, när ni hade gift er och slog ett mynt om du eller din man skulle byta efternamn, ni kommer att slå ett mynt nu vem som går i kriget.
Korrekt?

Nej, de kommer ställa sig bakom männen och kräva rättigheter
2022-11-06, 17:27
  #3
Avstängd
F.Hansens avatar
Självklart kommer feministerna utrustas med gevär och sen är det bara ut och panga.
Feminister som inte ser detta som en självklarhet är pajjaser.
2022-11-06, 17:31
  #4
Medlem
HBStoffels avatar
Är frågan till feminister eller till kvinnor?
2022-11-06, 17:44
  #5
Medlem
Emellies avatar
Totalförsvarsplikten innefattar både kvinnor och män mellan 16 och 70 år redan?
2022-11-06, 18:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Totalförsvarsplikten innefattar både kvinnor och män mellan 16 och 70 år redan?
Inte när det väl gäller
Ställer ni er först i kön? Ni tycker ju att män skall gå åt sidan och låta er gå först i kön för chefsposition och diverse maktpositioner.
2022-11-06, 18:33
  #7
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Jag gillar var det här går. Vilka kan? Jo kvinnor kan. Så feminister känns som det självklara valet för den svenska frontlinjen!
2022-11-06, 18:42
  #8
Medlem
Jag har fått ett svar, privat:

"Nej, eftersom det är alltid män som startar krig. Liksom Putin."

WTF?!

Här pratar vi om FÖRSVAR. Försvara sina nära och kära, liksom sina barn och sin man.

Anyone?
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2022-11-06, 21:27
Moderator
Finns gott om trådar som behandlar liknande frågor och har en vettig rubrik. Använd dem

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback