2023-06-12, 15:18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
och så hade du redan svarat dig själv..
Visst är det trist med folk som använder kalender ;-)

Hade för övrigt sjukt rätt med kröningen av den där kungen vad han nu heter i England. Bra mycket bättre än dårarna som spådde i stjärnorna. Vad heter de? Dödochåterfödd? Twotousen? Tror jag var en vecka fel :-)

Så jag tänkte att jag då kan spå börsen också.

Men seriöst, jag trodde verkligen då inte att det skulle se ut så här i dag. Och jag fattar inte, det måste finnas ofantliga mängder med pengar ute, som måste spenderas i sanslösa saker. Det är därför vi ser sjuka värderingar i bolag som inte ens i någon vildaste fantasi kan få till en vinst som motsvarar värdet.
Citera
2023-06-12, 15:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Visst är det trist med folk som använder kalender ;-)

Hade för övrigt sjukt rätt med kröningen av den där kungen vad han nu heter i England. Bra mycket bättre än dårarna som spådde i stjärnorna. Vad heter de? Dödochåterfödd? Twotousen? Tror jag var en vecka fel :-)

Så jag tänkte att jag då kan spå börsen också.

Men seriöst, jag trodde verkligen då inte att det skulle se ut så här i dag. Och jag fattar inte, det måste finnas ofantliga mängder med pengar ute, som måste spenderas i sanslösa saker. Det är därför vi ser sjuka värderingar i bolag som inte ens i någon vildaste fantasi kan få till en vinst som motsvarar värdet.
mnjaaa, jag köpte i 2 bolag, det ena var högt värderat innan, men gick upp, såg inte ens nyheten varför, men sålde direkt, och det har legat där -ish, sedan dess, det andra bolaget köpte jag när det hade en kurs som var lägre än börsintroduktionen, och det behåller jag oavsett vad som händer.
Citera
2023-06-12, 17:19
Medlem
Sonny00s avatar
Det senaste jag gjorde var att jag köpte glass i en glasskiosk på väg hem från jobbet. Gott!

Jag kommer inte att göra av med mer pengar idag.
Citera
2023-06-19, 02:15
Medlem
OceanDeeps avatar
Äter på fina restauranger
Köper saker till barnen
Köper några saker jag vill varje månad för småkronor
Köper för mycket sockergott när jag vill minska
Sparar så mycket jag kan varje månad utöver köpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera