Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-04, 00:14
  #1
Medlem
AndersTengells avatar
Jag har funderat lite på det men finner ingen rimlig förklaring.

Kina är i princip enda landet i världen som fortfarande försöker utrota Covid-19 till varje pris.

Vet kineserna något om viruset som vi inte vet? Långsiktiga hälsoeffekter?

Är det någon typ av maskerad ekonomisk krigsföring?
Citera
2022-11-04, 00:20
  #2
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Jag har funderat lite på det men finner ingen rimlig förklaring.

Kina är i princip enda landet i världen som fortfarande försöker utrota Covid-19 till varje pris.

Vet kineserna något om viruset som vi inte vet? Långsiktiga hälsoeffekter?

Är det någon typ av maskerad ekonomisk krigsföring?

Perfekt lydnadstest, bra att ha och rensa ut lite ibland i en diktatur där folk kan få för sig att dom kan tänka själv annars.
Citera
2022-11-04, 00:26
  #3
Avstängd
Tok-Franss avatar
Covid kan vara värre än vi trott, oavsett vaccinering eller ej, överdödligheten vi ser i Europa kräver svar.

Tredje världskriget kommer inte starta på det sätt vi tror, och första slaget kan redan vara förlorat.

"Happy go fuck" 🤠👍
Citera
2022-11-04, 00:50
  #4
Medlem
Makt och kontroll. De känner av politiska och ekonomiska problem som leder till social oro. Handlar om att kontrollera befolkningen så de inte gör uppror.

Eller är det en slump att de stänger ned demonstrationståg genom att säga att de är smittade med covid så de inte kan ta sig över stadsgränserna?

Handlar inte om att de vill hjälpa sin befolkning.

Trodde detta var självklarheter. VAD FAN.
Citera
2022-11-04, 01:21
  #5
Medlem
imaloser107s avatar
Läste på någon finansartikel igår (glömt vilken, hade dygnat och var på jobb xD) att Kina satsar hårt på det pga. långtidscovid. Vissa påstår att långtidscovid är dåligt för ekonomin och kan bli förödande i framtiden.

Ska se om jag lyckas hitta vart jag läste det. Men förutom för att ha lättare kontroll över sin befolkning så kan det nog vara en av anledningarna med.
Citera
2022-11-04, 03:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Jag har funderat lite på det men finner ingen rimlig förklaring.

Kina är i princip enda landet i världen som fortfarande försöker utrota Covid-19 till varje pris.

Vet kineserna något om viruset som vi inte vet? Långsiktiga hälsoeffekter?

Är det någon typ av maskerad ekonomisk krigsföring?

Kommunistpartiet i Kina vill visa framfötterna. Det blir bra propaganda om de lyckas.
Citera
2022-11-04, 06:52
  #7
Medlem
provinsen-taiwans avatar
1. Prestige. Kina har lyckats hålla nere dödstalen bättre än andra samtidigt som den ekonomiska skadan har varit lindrigare, hittills vill säga.

2. Politik. Xi bestämmer, inte omvärlden. Det handlar om att markera revir.

3. Hälsa. Vaccintätheten är god, men inte bland äldre som mest skulle behöva det. Släpper man lös covid kan det leda till en omfattande katastrof som Kina inte har resurser att hantera. Man föredrar att slussa så länge det är praktiskt möjligt.

Min gissning är att Kina släpper pandemin framåt vårkanten, om vintern inte blir alltför dramatisk.
Citera
2022-11-04, 07:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
1. Prestige. Kina har lyckats hålla nere dödstalen bättre än andra samtidigt som den ekonomiska skadan har varit lindrigare, hittills vill säga.

2. Politik. Xi bestämmer, inte omvärlden. Det handlar om att markera revir.

3. Hälsa. Vaccintätheten är god, men inte bland äldre som mest skulle behöva det. Släpper man lös covid kan det leda till en omfattande katastrof som Kina inte har resurser att hantera. Man föredrar att slussa så länge det är praktiskt möjligt.

Min gissning är att Kina släpper pandemin framåt vårkanten, om vintern inte blir alltför dramatisk.
nu ar jag en san som ar skeptiskt till hela virusgrejen fran borjan och innan, men jag ligger lagt nagot jag farstar man ocksa var tvungen att gora under varsta hysterin i vastvarlden.
jag sjalv ar ovaxxad men har blivit tillfragad(via telefon)om att ta sprutan, dockvar detta undet forsta lockdownen.
intressant ar att de aldre som samlas for schack och kort spel nere pa hornet har fortsatt gora sa under hela denna perioden och ingen av dom bar munskydd om dom ar vaxxade vet jag inte men det spelar ingen roll, ar jag overtygad om.
i min skeptisism finns ocksa tanken att kina fran borjan och innan var med pa en global agenda med urspung i makt faktorer fran vast inte minst WEF och aktorer i usa. medans strategin for denna agenda brakade samman i vast, sa fortsatter med sin noll-strategi som en form av inhemsk saving face agenda.....jag tror ocksa man ”lyckats utrota viruset” till varen.
__________________
Senast redigerad av Kirev 2022-11-04 kl. 07:32.
Citera
2022-11-04, 08:54
  #9
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Har lite/inget med covid att göra. Interna maktstrider inom CCP.
Citera
2022-11-04, 09:33
  #10
Medlem
RonPaul2008s avatar
Xi vill ju följa efter Mao.
Citera
2022-11-04, 11:20
  #11
Medlem
Overminds avatar
För att Covid är en riktig illa sjukdom med varje infektion gör din kropp sämre. Lägg därtill långcovid/post covid.

Kina vet att det kom från ett av deras labb. Det är ganska bekräftat just nu. Den frågan man skall ställa sig är istället om det var meningen det skulle komma ut eller om det var en olycka.
Citera
2022-11-04, 11:37
  #12
Medlem
Bikefits avatar
För att då skulle ledningen erkänna att man handlade fel från början.
Kommunistpartiet har aldrig fel!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback