Citat:
Ursprungligen postat av
Boanders266
Ursäkta mig min bästa herre men det kallas Hebefili när man tänder på en prepubertal person:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hebefili
Prepubertal person, hebefili eller pedofili. Du får kalla det exakt vad du vill, men oavsett vilket är det barnporr som konsumeras. Definitionen av barn är som du förmodligen vet yngre än 18 år. Att du tittar på en prepubertal 14 åring eller en 3 åring är i sunda ögon sjukt oavsett, om jag nu ska lägga in moralaspekten också. Det tänker jag är helt okej också, eftersom du lägger in din egen prägel genom att urskilja på begreppen oaktat att dessa resulterar i samma brottsrubricering.
Och resonemanget om att det kan utgöra barnporr om en person tar nakenbilder på sig själv innan sin 18års dag vittnar om en stor okunskap om juridiken. Då kan man läsa på om pubertetsutvecklingen som gör materialet lagligt såvida det inte tydligt framgår att vederbörande är minderårig. Men där kan man ju räkna bort både 2 åringar eller prepubertala 16 åringar. Ibland är det bättre att läsa lagen än att runka till barnporr och komma med försök om att hebefili skulle vara något bättre än pedofili - det grundar sig trots allt på snarlika attribut; nämligen barn som inte har någon pubertetsutvecklingen.