Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-31, 18:47
  #1
Avstängd
Hej

Slog på TV:n och hörde ljudet från nyheterna men ingen bild. Märkligt tänkte jag.

Jag provade att plugga ur HDMI/Chromecast, TV-kabel. Hade endast strömkabeln ikopplad och ändå samma sak. Jag provade dra ut strömkabeln och sätta i den igen några gånger, samma resultat.

Jag noterar att TV:n lyser upp lite när jag sätter igång den, flashar som en blixt i ca 0.2 sekunder sen helt svart.

Jag kan inte så mycket om Skärmar/TV , någon som har någon idé vad som gått fel?

Ska man försöka ringa någon eller, vad är bäst

EDIT: Gjorde något test, mörkt rum och lyste från en vinkel, jag såg inga bilder, helt död. Ljudet från kanalen hördes så TV:n var på
__________________
Senast redigerad av jorban 2022-10-31 kl. 18:57.
Citera
2022-10-31, 18:53
  #2
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Säg inte att märket är en LG bara
Citera
2022-10-31, 18:57
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Säg inte att märket är en LG bara

Phillips
Citera
2022-10-31, 19:12
  #4
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Phillips

Tack, du kanske har provat allt detta nedan, jag hade för 10 år sen en LG som visade sig att en komponent hade brunnit och det skulle bli billigare att köpa en ny TV.

https://www.philips.se/c-f/XC0000127...n-inte-startar
Citera
2022-10-31, 22:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hej

Slog på TV:n och hörde ljudet från nyheterna men ingen bild. Märkligt tänkte jag.

Jag provade att plugga ur HDMI/Chromecast, TV-kabel. Hade endast strömkabeln ikopplad och ändå samma sak. Jag provade dra ut strömkabeln och sätta i den igen några gånger, samma resultat.

Jag noterar att TV:n lyser upp lite när jag sätter igång den, flashar som en blixt i ca 0.2 sekunder sen helt svart.

Jag kan inte så mycket om Skärmar/TV , någon som har någon idé vad som gått fel?

Ska man försöka ringa någon eller, vad är bäst
EDIT: Gjorde något test, mörkt rum och lyste från en vinkel, jag såg inga bilder, helt död. Ljudet från kanalen hördes så TV:n var på


Vad är det för modell på din Philips TV och hur gammal är den? Med god tur är det bara bakgrundsbelysninen som gått sönder och det är något som är rätt lätt att fixa t.o.m. själv. Gör du det sälv är det inte heller dyrt. Vad menar du med att du lyst på skärmen från en vinkel?
Är det något annat komponentfel så är chanserna ganska stora att det blir billigare att köpa en ny TV.

Visst kan du konsultera en reparatör, men samtidigt kan det vara bra att redan innan fundera på vad du är beredd på att spendera på en reparation. Tyvärr är en stor del av dagens elektronikprylar slit och släng.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback