2022-10-31, 13:21
Medlem
Hej,

Fick fr ett tag sedan felkod p2002 (problem partikelfilter) p min volvo v50 1.6d 2011.
Var beredd p att jag skulle behva byta hela filtret, men idag nr jag kollade under huven s mrkte jag att en av tryckslangarna som gr frn ena givaren p filtret till en sensor, var helt av. Efter att ha googlat s knns det rimligt att detta ska ha orsakat felkoden (och ven det fruktansvrda limp-mode....)

Nu r frgan hur jag enklast lser en ny slang! Den biten som r av r bara ca 15-20cm lng, och jag kan flytta ver vrmeskyddet frn den gamla slangen. Kan jag kpa ngot universal p typ Biltema?

Tacksam fr hjlp
Citera
2022-10-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaximalOtur
Hej,

Fick fr ett tag sedan felkod p2002 (problem partikelfilter) p min volvo v50 1.6d 2011.
Var beredd p att jag skulle behva byta hela filtret, men idag nr jag kollade under huven s mrkte jag att en av tryckslangarna som gr frn ena givaren p filtret till en sensor, var helt av. Efter att ha googlat s knns det rimligt att detta ska ha orsakat felkoden (och ven det fruktansvrda limp-mode....)

Nu r frgan hur jag enklast lser en ny slang! Den biten som r av r bara ca 15-20cm lng, och jag kan flytta ver vrmeskyddet frn den gamla slangen. Kan jag kpa ngot universal p typ Biltema?

Tacksam fr hjlp

Du kan kpa slang p Biltema om du inte kper vattenslang. Bra om den tl lite vrme men svart gummislang frn BT har jag haft i fem r utan problem.
Citera
2023-09-25, 12:32
Medlem
Har ftt samma felkod och hade liknande fel, vart det ngon ny slang fr dig och kommer du ihg vilken storlek p slang det var?
Citera
2023-09-27, 14:43
Moderator
HelgeBuks avatar
Tror i stort sett alla V50 D2 (1.6d) fr det hr, enkelt att lsa men ganska trngt att komma t dr slangen ska sitta.

Kp en bensinslang p Biltema, 1 m lng. Minns inte nu om det var 5,6 eller rentav 8 mm men det fr du mta. Klipp av en lagom lng bit, grna lite lngre n original. Ev nya slangklmmor ocks, jag har fr mig att de som satt dr var jobbiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in