Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-30, 02:52
  #1
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Hur tar jag bort dom inbyggda fabriksapparna i min Samsung smart tv från 2019? Dom där apparna käkar upp utrymmet på hårddisken.

Mvh.
W.
Citera
2022-10-30, 02:20
  #2
Medlem
ShotsFireds avatar
Har du uppdaterat den senaste programvaran?
Citera
2022-10-30, 02:21
  #3
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Har du uppdaterat den senaste programvaran?
Japp, det var ca 1 år sedan den nyaste versionen kom dock :/
Citera
2022-10-30, 02:28
  #4
Medlem
OstgotaHuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Du hjälper verkligen till nu.
Förlåt, jag kan omformulera mig: Det är omöjligt att ta bort dom förinstallerade apparna, enda möjligheten att bli av med dom är därmed att byta fabrikat.
Citera
2022-10-30, 02:29
  #5
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Japp, det var ca 1 år sedan den nyaste versionen kom dock :/
Nu har jag inte Samsung men har däremot Android TV. Senaste uppdateringen kom för ett par månader sedan.
Du skulle kunna prova att återställa fabriksinställningarna.
Finns Google Play så ska det mesta gå att avinstallera men tillhör det Samsung så kan det bli knepigt. Galaxy store borde väl finnas.

Det borde verkligen inte sega ner, dessutom är 2019 rätt nytt!
Säker på att det är dessa appar som tar utrymme? Avlasta om det är möjligt.
Citera
2022-10-30, 03:34
  #6
Medlem
Köp annars en sån där google chromecast med Android system på. 469 kr på mediamarkt.
Citera
2022-10-30, 03:43
  #7
Medlem
Om det är en av A-serierna så finns det en väl beprövad metod att "roota" det. Kruxet med Samsung är att man använder andra operativsystem (Orsay och Tizen) som försvårar det men enklast är ju att bara beställa en billig box (som t. ex. Chromecast som nämndes innan) eller skaffa en annan TV.

Bortsett från de dyrare modellerna så är Samsung rätt mediokert när det kommer till TV-apparater. Då tänker jag inte på appar utan bildkvalitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback