Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-07, 11:56
  #13
Medlem
trukkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jornmark
Kraftigt på G nu. Kolla den här under tiden. Verkar intressant
http://www.amazon.com/Invisible-Fron...858233-0475964

Köpte även Ghost Towns of the American West på Akademibokhandeln i helgen. Billig Remainder upplaga, helt Ok, men väl mycket konstfoto för min smak.

/J

Längtar tills din bok släpps! Ska göra allt jag kan för att promota den.
Citera
2006-12-09, 17:11
  #14
Moderator
Tystnads avatar
UE i Växjö trakten : Kalla Krigets Kronoberg

Småland museum har tillsammans med Länstyrelsen släppt en bok som heter "Kalla krigets kronoberg"
Handlar om ett antal större f.d hemliga anläggningar som nu är avecklade ,och har utgått ur krigsorganisationen.
En hel del underjordiska jätte anläggningar typ Oljelagret i blädinge utanför vislanda ,Klintaberget i Moheda .
En hel del bilder osv ,mycket intressant tycker jag ,blev förvånad ,över att det var så många anläggningar runt Växjö trakten.
Naturligtvis tas inga aktiva och fortfarande topphemliga anläggningar upp i boken ,men sådana finns det väl knappt mera av ?

Länk till boken HÄR

Finns säkert att låna på bibloteket.
Citera
2006-12-10, 13:04
  #15
Medlem
bok

Access all areas av Ninjalicious, köpte den på Bokus
Citera
2006-12-10, 18:45
  #16
Medlem
jornmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Småland museum har tillsammans med Länstyrelsen släppt en bok som heter "Kalla krigets kronoberg"
Handlar om ett antal större f.d hemliga anläggningar som nu är avecklade ,och har utgått ur krigsorganisationen.
En hel del underjordiska jätte anläggningar typ Oljelagret i blädinge utanför vislanda ,Klintaberget i Moheda .
En hel del bilder osv ,mycket intressant tycker jag ,blev förvånad ,över att det var så många anläggningar runt Växjö trakten.
Naturligtvis tas inga aktiva och fortfarande topphemliga anläggningar upp i boken ,men sådana finns det väl knappt mera av ?

Länk till boken HÄR

Finns säkert att låna på bibloteket.
Har läst den. Håller med dig helt, rekommenderas starkt för den intresserade, ger dessutom perspektiv på kalla kriget. Sverige hade, otroligt nog världens fjärde största flygvapen i mitten av 50-talet.
Citera
2010-11-12, 12:16
  #17
Medlem
UncleLeos avatar
Hög tid att bumpa den här tråden. Utbudet bör vara något bättre i dessa dagar, det börjar dessutom närma sig jul och det är säkerligen fler än jag som vill glädja någon UE-kamrat. Alla tips är intressanta, böcker, DVD:er, kanske även annat. Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av UncleLeo 2010-11-12 kl. 12:19.
Citera
2010-11-12, 13:33
  #18
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleLeo
Hög tid att bumpa den här tråden. Utbudet bör vara något bättre i dessa dagar, det börjar dessutom närma sig jul och det är säkerligen fler än jag som vill glädja någon UE-kamrat. Alla tips är intressanta, böcker, DVD:er, kanske även annat. Tack på förhand.



Kul att någon tar initiativ!

Detta kanske inte är så mycket inom bokväg, men började precis läsa online-tidningen om UE.

http://newsbrook.se/om/urban-exploration/

Vad jag läst hitintills, finns det en del guldkorn att läsa om!



JD
Citera
2010-11-12, 16:24
  #19
Medlem
UncleLeos avatar
Tack för den länken, en hel del intressant.
Citera
2010-11-13, 13:05
  #20
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleLeo
Tack för den länken, en hel del intressant.


Cheers mate!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback