Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-28, 14:28
  #1
Medlem
The bird is freed twittrade Elon Musk efter att han har köpt Twitter för 44 miljarder USD. Enligt SVT följdes detta av att ledningen eskorterades ut från huvudkontoret. Elon Musk ska ha sagt att han gör detta för att säkra framtidens yttrandefrihet och demokrati. Underförstått att ledningen har varit i vägen för det.

Vad innebär detta för konspirationsteorier som QAnon, rymdödlorna och pedofilsatanismen? Kommer alla sanningar att postas på Twitter nu?
Citera
2022-10-28, 14:32
  #2
Avstängd
Psykologisk.Kemists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
The bird is freed twittrade Elon Musk efter att han har köpt Twitter för 44 miljarder USD. Enligt SVT följdes detta av att ledningen eskorterades ut från huvudkontoret. Elon Musk ska ha sagt att han gör detta för att säkra framtidens yttrandefrihet och demokrati. Underförstått att ledningen har varit i vägen för det.

Vad innebär detta för konspirationsteorier som QAnon, rymdödlorna och pedofilsatanismen? Kommer alla sanningar att postas på Twitter nu?

Jag har aldrig använt twitter då feminismen stoppat mig, men nu är äntligen mitt konto öppet 24/7 året om igen! Jag VISSTE att Gud fanns! 🙏. Får se om jag kommer tillbaka till Flashback efter detta 😉
Citera
2022-10-28, 16:30
  #3
Medlem
Nej, det är ett försök att tysta den fria världen, iscensatt av CPC. Musk har länge jobbat åt högstbjudande diktatur för att hålla liv i sina bolag.
Citera
2022-10-28, 17:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Nej, det är ett försök att tysta den fria världen, iscensatt av CPC. Musk har länge jobbat åt högstbjudande diktatur för att hålla liv i sina bolag.
Ja, ju mer jag tänker på det blir ju slutsatsen snarare denna:
OM "Illuminati" nu finns och kontrollerar media, varför skulle de då sälja kontrollen till en "befriare". De har ju redan alla pengar via bankerna och behöver inte 44 nya miljarder. Mer sannolikt att köparen är värre eller att allt bara är ett spel för gallerian: De skapar kontinuerligt olika narrativ med varierande grad av meninglöshet som Wokeism och Klimatkrisen för att hålla allmänheten sysselsatt. Twitter är en av flera lekplatser där allmänheten får leka politik så länge de håller sig inom spelplanen. Nu ska vi köpa att censuren äntligen lättas men i verkligheten har de inte tappat en millimeter av sin finaste fotbollsplan.

Vad är CPC?
Citera
2022-10-28, 17:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
The bird is freed twittrade Elon Musk efter att han har köpt Twitter för 44 miljarder USD. Enligt SVT följdes detta av att ledningen eskorterades ut från huvudkontoret. Elon Musk ska ha sagt att han gör detta för att säkra framtidens yttrandefrihet och demokrati. Underförstått att ledningen har varit i vägen för det.

Vad innebär detta för konspirationsteorier som QAnon, rymdödlorna och pedofilsatanismen? Kommer alla sanningar att postas på Twitter nu?
Det blir väl underhållande med lite Q-ödlor?

Det första som märks nu är att vänsterträskets representanter har avsevärt mindre likes och retweets. Vi snackar en minskning till tiondelar av vad de brukar ha. Elon, eller någon annan, har uppenbarligen stängt av bottarna. Nu kommer det bli synligt hur impopulära de egentligen är. Det syns redan på ”president” Bidens tweets.

Vänstern är fake rakt igenom. Det vi alla visste bekräftas, det är vänsterbots som är problemet, inte ryssbots.
Citera
2022-10-28, 17:35
  #6
Medlem
Severlohs avatar
Jag överväger för första gången någonsin att skaffa ett twitterkonto bara för det.
Hoppas nu att han faktiskt rensar upp i det där jävla vänsterträsket.
Citera
2022-10-28, 17:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykologisk.Kemist
Jag har aldrig använt twitter då feminismen stoppat mig, men nu är äntligen mitt konto öppet 24/7 året om igen! Jag VISSTE att Gud fanns! 🙏. Får se om jag kommer tillbaka till Flashback efter detta 😉
Jag blev avstängd på livsstid när jag påpekade skämtsamt att sterilisering inte är en lösning på klimatkrisen, när en användare skröt om att han hade knipsat kulorna för att barn är en så stor klimatbelastning.

Jag skrev: its getting awful hot, better cut your balls off. Jag tycker det är extremt komiskt att lösningen på stigande temperatur är att skära kulorna av sig. Det var tydligen en uppmaning till självskadebeteende. Livstids avstängning för det. Undrar om jag släpps in igen nu.
Citera
2022-10-28, 18:04
  #8
Medlem
Hade jag fått ta ett jättelån så hade jag också köpt Twitter även om jag försatt mig i personlig konkurs.

Bara det att han eskorterade ut dessa kulturmarxister ur byggnaden och såg deras snopna ansikten och besvikelse måste ju vara värt 44 miljarder dollar.

Jag tror det kan bli ett litet uppsving nu i början men framför allt när det börjar vankas USA-val och Trump kommer in i värmen igen. Då kommer Twitter vara stället det talas om mer än någonsin.
Twitter ligger ju synnerligen i tiden som kommunikationsmedium idag, folk är så korkade och har så kort uppmärksamhetströskel och klarar knappt att läsa någonting mer än 15 sekunder så det passar alla idioter perfekt.

Men den dagen världsbefolkningen kommer upp på en medel-IQ på ca 95 kommer det ha slutat att fylla någon slags funktion, då kommer längre debatter/diskussioner premieras.
Citera
2022-10-28, 18:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad är CPC?

Kinesiska kommunist partiet - såsom dom numera vill bli kallade (istället för CCP). En organisation med rötter tillbaka långt längre i tiden än kommunism och som har, åtminstone periodvis, ägnat sig åt kannibaliska riter, framförallt i GuangXi provinsen.
Citera
2022-10-28, 23:54
  #10
Medlem
JagLurarDigs avatar
TS är en bara nyttig idiot och EU-diktaturen funderar nu allvarligt på att förbjuda Twitter.
__________________
Senast redigerad av JagLurarDig 2022-10-29 kl. 00:02.
Citera
2022-10-30, 18:41
  #11
Medlem
Japp, under de följande tolv timmarna efter Elon Musks befriande av Twitter så ökade användningen av n-ordet med nästan 500 procent i jämförelse med det tidigare genomsnittet.

https://twitter.com/ncri_io/status/1586007698910646272
Citera
2022-10-30, 20:33
  #12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Japp, under de följande tolv timmarna efter Elon Musks befriande av Twitter så ökade användningen av n-ordet med nästan 500 procent i jämförelse med det tidigare genomsnittet.

https://twitter.com/ncri_io/status/1586007698910646272

Annonser står för 89% av Twitters inkomster, spårar det ur pga att rasister, foliehattar och diverse MAGA pack bjuds in och börjar löpa amok så kommer botten att gå ur så snabbt att Musk inte kan göra ett skit åt det. Jag undrar hur högt han har belånat sitt innehav i Tesla för att få lös miljarderna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback