2022-10-27, 18:52
Medlem
Jag älskar att skapa men materialet som jag jobbar med krävs att man måste ha en dremmel. Grannes sissta tålamod försvann i dag.. Men jag har en drömm en tanke att jag kanske kan hyra en lokal. Där man inte behöver tänkta så mycket för vad klockan är och där jag har nycklar och kan börja skapa när det passar mig utan att störa någon annan. Har någon en en susning om hur jag ska få det löst. Mvh
Citera
2022-10-27, 19:02
Medlem
Eponumoss avatar
Vad bor du i för stad?

Innan jag flyttade in i hus begagnade jag mig av Maker space Stockholm.

Finns säkert i alla större städer. Om inte får du starta en chapter i din håla.
Citera
2022-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirge
Jag älskar att skapa men materialet som jag jobbar med krävs att man måste ha en dremmel. Grannes sissta tålamod försvann i dag.. Men jag har en drömm en tanke att jag kanske kan hyra en lokal. Där man inte behöver tänkta så mycket för vad klockan är och där jag har nycklar och kan börja skapa när det passar mig utan att störa någon annan. Har någon en en susning om hur jag ska få det löst. Mvh

Det finns konstnärskollektiv de heter atelje.
Hyr en sån vettja eller skriv till Privata hyresvärdar. Hade ett eget krypin i ett gammalt förråd tidigare. De går att lösa speciellt om man har stålar då är de mesta ganska lätt. Har man inte det får man bli kreativ snacka med nån konstnär du känner eller bli vän med alla konstnärer du känner. Fråga folk var i stan det finns ateljéer sen går du dit och snackar in dig där erbjud någon tjänst eller nån förmåga du har som denne kan ha nytta av ifall du inte har cash. Ett nej är de värsta som kan hända. Lycka till/mr skaffat många lokaler i livet duden
Citera
2022-10-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vad bor du i för stad?

Innan jag flyttade in i hus begagnade jag mig av Maker space Stockholm.

Finns säkert i alla större städer. Om inte får du starta en chapter i din håla.

Jag bor i Göteborg
Citera
2022-10-28, 01:30
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirge
Jag bor i Göteborg
Kolla in här. Utan att ha kollat noggrant verkar det finnas minst fem Makerspace i Gbg.

http://www.makersofsweden.se/makerspace/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in