Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-25, 12:07
  #13
Medlem
TELAVIV91s avatar
Appar som alarmy där man måste lösa matteuppgifter för att stänga av larmet.
90% av alla vanliga väckarklockor har alldeles för tyst larm, både om du har den nära sängen eller längre bort.
Lägg dig tidigare, lugna ner allt efter 21 och lägg dig 22.
Citera
2022-10-25, 17:20
  #14
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Det finns speciella alarmklockor för svårväckta där man placerar en liten platta under kudden typ, och som sen vibrerar (inte lite fånigt utan så att även de döda vaknar) samtidigt som den ringer. Man kan få dem via en arbetsterapeut hos kommunen (kontakta socialtjänsten och be om att få tid hos en arbetsterapeut).

Kan annars köpas tex här: https://www.kjell.com/se/produkter/h...06A707BB794D26

Har hört från en ytterst svårväckt person att det är alarmklockan från helvetet enligt de andra i hans hushåll, för inte bara han vaknar utan hela jäkla lägenheten vibrerar och låter.

Vår dotter vaknade inte av den, jag för mitt liv inte förstå det.
Hon har grava sömnstørningar men vafan as
Citera
2022-10-25, 17:37
  #15
Medlem
Har levt så när jag var ung, men egentligen så har inget hjälpt känns det som och jags stämmer in på TS något

Jag försökte sova så mycket som jag kunde ett tag med kunde ändå vakan helt seg på morgonen. jag har håll på att sova 12 timmar i bland på någon enstaka helg och vissa enstaka gånger mer än det.

jag tror att det kan bygga på andra problem och så som kan ligga i bakgrunden. jag har kommit på många många år senare att jag nog egentligen vart mildare deprimerad under längre perioder av mitt liv.

Vilket säger mig i dag att man kanske skulle tagit hand om sig bättre i bland, supit mindre, motionerat lite mer. Förr var våden sämre och jag tror ärligt talat att om jag sökt hjälp 1990 så hadde jag inte fått någon hjälp alls. Ah jag tappade sjukt mycket vikt ett tag... gick till vården men fick bara träffa en sjuksyster som mobbade mig och värt av allt inför alla besökare och där satt en gammal klasskompis.

I dag är det en helt annan sak, det finns sjukt mycket hjälp att få och oftast vet man precis vad det är som är problemet. kan vara så enkelt att man ger ett blodprov, får svar och ett piller som gör en frisk och där har man gått i många många år i lidande.

Vi har ju faktisk bitvis väldigt bra vård i det här landet. Totalt kaos i bland men tja... jag har ju själv fått väldigt bra hjälp. Efteråt kan man tänka att det är fan efterblivet att man inte sökt hjälp tidigare.
Citera
2022-10-28, 17:22
  #16
Medlem
ebburs avatar
lägg dig 2 timmar tidigare då. Själv sover jag bara 6 timmar. Och vaknar en timme före larmet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback