• 4
  • 5
2022-10-23, 23:13
Medlem
Hagis124s avatar
Du skaffar dig en ordentligt portfolio och låter några % av dina pengar växa långsiktigt i aktier/avkastning. Investera!

Sedan investerar du någon miljon i något smart projekt/idé alternativt startar ett företag som du satsar långsiktigt på och sliter som en idiot för att sedan göra det passivt med många anställda och en chef som jobbar för dig.

Resten av pengarna sparar du, om du inte har fler idéer och driv, så göra det!

Dubbelt så mycket pengar vid 25-30 års åldern! Då har din portfolio vuxit kraftigt också.

Ha driv. Du är bara 22 år, mycket man inte vet om livet och känslor och tankar erfarenheter men sådant växer med en i tiden.
Köp inte någon kåk för 2 miljoner eller annat dylikt som någon skrev.
Lev och bo billigt om du bara kan nu och väx långsiktigt.

Jag själv gick hårda vägen och brände snabba pengar så mycket jag kunde vid din ålder vilket man kan ångra i efterhand, sjukt kul har man haft men a. Har senaste åren jobbat på mina egna idéer och lyckats väldigt bra och är jävligt glad jag tog tag i det till slut.
Citera
2022-10-23, 23:58
Medlem
Vet inte var du bor men jag säger typ 2 milj i boende och 5 till investering
Typ fond/aktie. Och en del bolån beroende på var du bor.
Citera
2022-10-24, 00:36
Medlem
Låt de ligga på börsen i 10 år till och lev som vanligt.

Lägg möjligen en del av det på bostad.
Citera
2022-10-24, 02:56
Medlem
investera ! Google efter förslag!
Citera
2022-10-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Köp en lägenhet eller hus i södra spanien och investera pengarna eller starta eget. Ta ett call center jobb i spanien på typ 50% så du går plus minus noll och lev loppan. Köp en motorcykel.

Jepp livet går så jäkla snabbt lika bra o börja leva direkt om man har den summan pengar.

Nu antar vi dock att ts gillar värme tro det eller ej men finns konstiga människor som hatar värme 😁

Jag hade nog aldrig lagt av med jobbet helt kanske dock börjat arbeta med något annat men jag tror någon form av jobbrutin är bra för mig sen behöver man ej arbeta 9-5 jag hade kanske dragit ner till 9-12 eller något 3h om dagen tror jag hade varit perfekt
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in