Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-24, 20:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Absolut, du kan mycket väl ha rätt.
Men om personen som gjorde detta jobbar kvar på sjukhuset så lär den personen få kicken inom en snar framtid...

Sparken blir det kanske inte, beror på den ansvariges chef. Vissa chefer rycker på axlarna. Kan bli skrivet en synergi
Citera
2022-10-25, 09:46
  #14
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
...

Troligen hade mannen ett samordningsnummer och dessa kan ju dela födelsesiffror.

Mycket möjligt.
Där har du en poäng, tror jag...
Frågan är hur länge man kan ha samordningsnummer. Om det möjligtvis försvinner i samband med att man blir medborgare. Nån som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Finns blankett på socialstyrelsens hemsida som läkare använder men vem som helst kan ladda ner blanketten och maila skatteverket för att dödförklara någon vilket många gjort. Därför kommer det ändras från Nyår så läkare måste använda någon speciell kod. Så vill ni jävlas med någon så har ni 3 månader på er att dödförklara ovänner.

https://www.socialstyrelsen.se/stati...saksregistret/

Tack för tipset 😀

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag är läkarsekreterare. Jag har fått stå och be om ursäkt till en änka för att hon inte kunde begrava sin make då läkaren inte brytt sig om att skriva dödsbevis.

Skriver åt mobila teamet som åker ut och konstaterar dödsfall på de som dött utanför sjukhus. Vid minst ett tillfälle har jag eller min kollega tvingats ta en doktor i örat för att de skrivit dödsbevis på patienter som inte dött. En hade skrivit en anteckning om att patienten dött, men inte skrivit dödsbevis som tur var då patienten i högsta grad levde. När vi konfronterade doktorn sa denne "Äsch, sådant är inget att bry sig om"- Den doktorn fick inte jobba kvar.

Det händer ofta att doktorerna dikterar på fel patienter. Undrar hur stort mörkertalet är

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sparken blir det kanske inte, beror på den ansvariges chef. Vissa chefer rycker på axlarna. Kan bli skrivet en synergi

Mycket möjligt.
Jag tror: antingen får han kicken, eller så skiter dom i vilket...
Citera
2022-11-02, 02:24
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Tjena flashback.org

Hittade att skatteverket hade råkat "dödförklara" en ung man från
Västerbotten.
Hört talas om flera personer som råkat jävligt illa ut.
EXAKT HUR[/b], hände detta? Finns det nån magisk knapp och trycka på och sen bara poff så försvinner man?

Hur gör man med alla praktiska saker? Tex körkort, gå till doktorn, skaffa mobiltelefon på avbetalning, etc etc.

Läs:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...des-av-misstag

Hur är det med geografin?
Citera
2022-11-02, 06:05
  #16
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Hur är det med geografin?

Mycket, mycket, dåligt. Jag skrev fel landskap!
Åh herregud! Ring polisen.
Citera
2023-07-05, 14:55
  #17
Medlem
HeavyPops avatar
BOOM!

https://sverigesradio.se/avsnitt/jim...v-dodforklarad

Ett mycket intressant program om en snubbe som av misstag blev dödförklarad av skatteverket.

Lyssna!
Citera
2023-07-12, 21:39
  #18
Medlem
geteyesees avatar
blev avregistrerad som försvunnen av skatteverket då dom ansåg att jag inte bodde på den adress jag var folkbokförd på.
beslutet verkställdes samma dag en ensam handläggare fattade det, följderna blev katastrofala.
Mina bank id spärrades, jag förlorade min a-kassa m,m eftersom jag inte längre finns i Statens person*adress*register, SPAR.
Fick personligen besöka skatteverket, visa upp mig , identifiera mig samt fylla i en blankett för inflyttning till sverige.
Handläggningstid på 14 veckor och allt vad det innebär pga av en ensam handläggare på skatteverket.
"Håll i hatten Lars Tingström Bombmannen - Second place is the first loser"
Citera
2023-08-30, 16:44
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
BOOM!

https://sverigesradio.se/avsnitt/jim...v-dodforklarad

Ett mycket intressant program om en snubbe som av misstag blev dödförklarad av skatteverket.

Lyssna!
Tänkte precis på detta avsnitt. Händer en handfull personer varje år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback