Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-22, 00:18
Moderator
Hjv9s avatar
Eventtråd för alpina tävlingar säsongen 2022/23. Här avhandlas live-snack för alla alpina tävlingar (utom VM som får egen tråd).

Live-timing: https://www.fis-ski.com/DB/alpine-skiing/live.html
Citera
2022-10-22, 09:13
Medlem
FNLSs avatar
Nicht fahrbar
Citera
2022-10-22, 09:35
Medlem
welcometorealitys avatar
Skönt att det är inställd idag, jag hatar vintern och vet man att det är slalom då vet man att vinter är på väg.
Citera
2022-10-22, 10:15
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Skönt att det är inställd idag, jag hatar vintern och vet man att det är slalom då vet man att vinter är på väg.

Du hatar vintern men du hatar uppenbarligen inte vintersport?
Citera
2022-10-22, 10:29
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du hatar vintern men du hatar uppenbarligen inte vintersport?

De är två skilda saker, vintern är bara ett elände, skotta snö, kallt och eländigt, men vintersporten är ju en annan sak och jag vill inte att det ska börja redan nu i Oktober utomhus.
Citera
2022-10-22, 11:30
Medlem
katws avatar
Citat:
De är två skilda saker, vintern är bara ett elände, skotta snö, kallt och eländigt, men vintersporten är ju en annan sak och jag vill inte att det ska börja redan nu i Oktober utomhus.

Fast nu säger du emot dig själv. Du tyckte att det var skönt att tävlingen blev inställd idag. Lite märkligt om man ser fram emot vintersportsäsongen som sådan.
Citera
2022-10-22, 11:45
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Fast nu säger du emot dig själv. Du tyckte att det var skönt att tävlingen blev inställd idag. Lite märkligt om man ser fram emot vintersportsäsongen som sådan.

Haha, jag tycker att vintersäsongen kan börja när det officiellt är vinter, December, Januari , Februari räknas som vinter.
Citera
2022-10-22, 12:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Haha, jag tycker att vintersäsongen kan börja när det officiellt är vinter, December, Januari , Februari räknas som vinter.

Det kan man absolut tycka, Sölden är ju ett traditionellt undantag. Imorgon ser det dock ut att bli tävling.
Citera
2022-10-22, 12:20
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Det kan man absolut tycka, Sölden är ju ett traditionellt undantag. Imorgon ser det dock ut att bli tävling.

Ja de borde det bli, Sölden är ju alltid starten inför vintersäsongen, imorgon verkar det bli soligt och +7 och +13 grader, det blåser lite.

Nederbörd: 10%
Luftfuktighet: 74%
Vind: 4 m/s
Citera
2022-10-23, 10:08
Medlem
Vad är oddsen hos spelbolagen på att SVT blir enda TV-kanalen i hela Europa som inte visar den ende svenskens åk direktsänt på sin webtjänst? 0.99? Samma som huruvida Yle omvänt kommer visa det. Det är uppenbart att barn behöver basta mycket i låg ålder för att hjärnan ska utvecklas fullt ut.

#67 Johan Silfält

OffTopic: Man lär hinna se klart både italienska F4-racet med Maya Weug och damernas padelfinal innan Johan ska åka. Får hoppas Johan har åkt innan det är dags för Jessica Bäckman i TCR Germany-finalen 11:35, som givetvis går exakt samtidigt som TCR UK-finalen med Jessica Hawkins.

Edit: Glöm det jag skrev, Jessica Bäckman's race är flyttat till 15:35.

Edit2: Alltså, Sverige var en stornation i alpint, nu har vi en åkare i herrarnas storslalom, med startnummer #67.
Senast redigerad av pumahunter 2022-10-23 kl. 10:22.
Citera
2022-10-23, 11:03
Moderator
Hjv9s avatar
Steen Olsen ja, som om det inte räckte med de norrmän som redan finns.
Citera
2022-10-23, 12:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Steen Olsen ja, som om det inte räckte med de norrmän som redan finns.

Sju norrmän till andra åket. Och ingen svensk ens till start. Undrar varför den alpina nyrekryteringen i Sverige totalhavererat på herrsidan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback