Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-21, 20:58
  #1
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ny serie på prime; https://www.imdb.com/title/tt8291284/

Citat:
Set in the future when technology has subtly altered society, a woman discovers a secret connection to an alternate reality as well as a dark future of her own.

Trailer; https://www.youtube.com/watch?v=bRdkRQzcrrc

Jag skulle bara kolla lite snabbt vad det var men fastnade redan vid det snygga introt, resten är snyggt även det. Borde gå hem hos gemene flashbackare, snygg kvinna, dataspel, sci-fi.
Citera
2022-10-21, 22:15
  #2
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag ställer den obligatoriska frågan nuförtiden: Hur woke är den?
Citera
2022-10-21, 22:59
  #3
Medlem
Agitatzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag ställer den obligatoriska frågan nuförtiden: Hur woke är den?
Inte särskilt enligt mig, har dock bara gått två avsnitt än så länge. Jag gillar den det jag har sett hittills, en av få nya serier på ett bra tag där jag lyckats behålla intresset efter ett par avsnitt, så hoppas att resten levererar. Är gammalt fan av Gibsons Sprawl-trilogi men har inte läst The Peripheral och därmed ingen aning om hur den förhåller sig till källmaterialet.
Citera
2022-10-22, 09:53
  #4
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag ställer den obligatoriska frågan nuförtiden: Hur woke är den?
Huvudrollen är kvinna och hennes vita bror framstår som mindre smart/god medan en handikappad svart man får hjältestatus i början så du lär nog hoppa den för säkerhets skull.
Citera
2022-10-22, 18:34
  #5
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag ställer den obligatoriska frågan nuförtiden: Hur woke är den?
Helt ointressant då det är scifi och fiktion.
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Huvudrollen är kvinna och hennes vita bror framstår som mindre smart/god medan en handikappad svart man får hjältestatus i början så du lär nog hoppa den för säkerhets skull.
De får nog hoppa allt då, då detta är riktiga snöflingor.

Men en intressant första avsnitt och en intressant scifi-plot, verkar som en rätt lovande serie.
Och ska bli intressant hur det utvecklar sig.
Citera
2022-10-22, 18:38
  #6
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Helt ointressant då det är scifi och fiktion.

De får nog hoppa allt då, då detta är riktiga snöflingor.

Men en intressant första avsnitt och en intressant scifi-plot, verkar som en rätt lovande serie.
Och ska bli intressant hur det utvecklar sig.
Det brakade loss rejält med action direkt i andra avsnittet, det finns potential att bli en riktigt bra serie.

Btw; jag tror prime är den streamingtjänst som inte bryr sig så mycket om att vara woke.
Citera
2022-10-22, 18:54
  #7
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det brakade loss rejält med action direkt i andra avsnittet, det finns potential att bli en riktigt bra serie.

Btw; jag tror prime är den streamingtjänst som inte bryr sig så mycket om att vara woke.
Tack för du berätta ett andra avsnitt är redan här, såg inte ut att vara så, så det har jag missat.
Så återkommer när jag sett andra, men starten var lovande.
Varken för långsamt eller för snabbt in i kärnan av handlingen.

Jag vet inte varför folk fastnar på hårfärg, hudfärg och att kvinnor har starka huvudroller.
Antar det är nått fel på dom som inte vill se storyn de berättar över se något som helt saknar betydelse för handlingen.

Men jag blev positivt överraskad hur bra det var, kunde ju varit en sämre produktion och mer en skvalserie som man bara gillar men sen glömmer av.
Detta verkar inte vara en sådan serie som man bara glömmer av, bland annat för redan nu ser man ett större djup och endast ett avsnitt sett.
Citera
2022-10-23, 14:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det brakade loss rejält med action direkt i andra avsnittet, det finns potential att bli en riktigt bra serie.

Btw; jag tror prime är den streamingtjänst som inte bryr sig så mycket om att vara woke.
Prime är mest woke av alla. Det står till och med i Amazons policy att det ska vara diversity i deras shower.

Men det skiter jag i om showen är bra. Och det verkar den vara efter bara två avsnitt. Snygga effekter, bra manus, Chloe är grym (och snygg förstås). De övriga karaktärerna är inte sopor bara för att. Ser lovande ut.
Citera
2022-10-23, 15:34
  #9
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAnte
Prime är mest woke av alla. Det står till och med i Amazons policy att det ska vara diversity i deras shower.

Men det skiter jag i om showen är bra. Och det verkar den vara efter bara två avsnitt. Snygga effekter, bra manus, Chloe är grym (och snygg förstås). De övriga karaktärerna är inte sopor bara för att. Ser lovande ut.
Nu är vi på väg offtopic men jag håller inte med om prime och woke, iaf inte de serier jag gillar. I de nyare egna primeproduktionerna som Bosch Legacy, The Boys, Reacher, The Terminal List, The Man In The High Castle och liknande har jag inte sett någon störande wokeness vilket jag tycker mig göra överallt annars.

Men som sagt denna serien ger inget utslag på wokeradarn. Den har stor potential att växa, grabbgänget som först gav ett intryck av hillbillies hade seriös vapenpackning, och kunde använda dessa, plus implantaten de hade. Även tidsförskjutningarna är "lagom" invecklade, att dataströmmar transporteras genom tiden är trovärdig sci-fi. Blir även intressant att se vilka som är goda och onda, Picket misstänker jag att använder sina pengar till att skapa något som finns i framtiden. Aelita var skum eftersom hon både var ett barn och vuxen, jag kunde inte heller komma på vem hon var så lik innan jag insåg att det var Ulla Skog.
Citera
2022-10-23, 15:40
  #10
Medlem
Fanns det 2 avsnitt ute på Prime?
Jag såg första igår och fann den sevärd++,
Har potential att bli riktigt bra.
Citera
2022-10-23, 15:43
  #11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfront
Fanns det 2 avsnitt ute på Prime?
Jag såg första igår och fann den sevärd++,
Har potential att bli riktigt bra.
Ja, andra avsnittet är minst lika bra.
Citera
2022-10-23, 19:41
  #12
Medlem
Väldigt bra en så länge, rekommenderas en så länge.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback