Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-10-27, 07:51
  #73
Medlem
Muppetys avatar
Jag gillar Bamse, men nu var det längesen jag läste de. Som barn var den underhållande i.a.f. o Bamse o Kalle Svartskalle fick vi 1988 i skolan, där de tydligen skulle läras ut om rasism. En skola med kanske 350 blonda elever o 4 mörkhyade (adopterade). Det var jag som blev kallad för blatte o svartskalle eftersom jag hade svart hår. Annars fanns knappt rasism i den skolan. Förutom när det kom ett gäng zigenare o bl.a. plundrade ICA-butiken, så blev det lite oroligheter i området. Men via Bamse skulle man lära sig att inte tycka illa om de där zigenarna.

När Skalman knarkar opium är rätt lattjo också, när han blir tagen av Morfin o Heroin...
Citera
2022-11-04, 15:10
  #74
Medlem
PedoJoeBidens avatar
På Runes tid var "kommunism" att stå upp för och skydda arbetarklassen mot kapitalet. Nu för tiden handlar det bara om HBTQ och kritiska vithetsstudier.
Tror Rune hade vänt sig i graven om han sett vad universitetsvänstern sysslar med, som hyllar Goldman Sachs för att de deltar i Pride tåg. Tänk er Krösus Sork som börjar sälja regnbågsflaggor för 799 kr styck.

Älskade Bamse som barn men blev inte kommunist för det, jag tror man grovt överskattar hur lättpåverkade barn är av propaganda. Det är nog främst människor på den lägre halvan av IQ skalan som suger åt sig andras politiska åsikter som en tvättsvamp.
Samma människor som i Kina bölade när Mao Zedong dog.

Har inte rört en Bamse tidning på över 20 år, så antar att det nu för tiden endast handlar om islam och homosexualitet.
Men läser mer än gärna Bamse tidningar från 70-90 talet för mina barn, en svensk kulturskatt.
__________________
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2022-11-04 kl. 15:14.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback