Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-26, 18:24
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Pourmokhtari har författat boken "Chicken nuggets på krita". I boken berättar Romina Pourmokhtari om uppväxten i Sundbyberg och om somrarna i Iran som format hennes värderingar och politiska engagemang. Det handlar om klasskillnader och bildningsresor, om sexism och rasism, om förort och utanförskap. Det är framförallt en berättelse om att forma sitt eget liv och om politikens möjligheter.

https://www.expressen.se/kultur/bock...erige-fran-sd/

Hur kunde hon tillbringa somrarna i Iran om hennes pappa var politisk flykting?
Citera
2022-10-29, 11:45
  #50
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Politiken lämnar vi till avsett forum

Såg Romina i Bergfeldt igår och det bestående intrycket är att hon för att vara politiker verkar vara befriande personlig och "vanlig". Än så länge i a.f.

Hon har ju en del typiska Iranska drag och hon är väl inte direkt snygg men det är något jävligt hett med henne. Svårt att sätta fingret på vad det är, kanske är det ögonen och blicken men jäklar vad porrig hon är! Nu hoppas jag bara på lite smaskiga läckta bilder

/#LOUDmouth#
Citera
2022-11-01, 14:58
  #51
Medlem
JonasIndes avatar
Inte mycket som kommer fram. Helig madonna, typ? Elevrådsordförande-typen. Kanske inte jättekonstigt. Inga stora pattar men det är inte hela världen. Röven är det viktiga. Någon som sett?

Hon verkar inte dum i huvudet men framstår som svag. Jag undrar hur hon ska övertyga Bangladesh, Haiti och Indien att det är synd om Sverige och att vi måste höja våra utsläpp. Jävla åsikts-hora!
Citera
2022-11-12, 19:14
  #52
Medlem
JonasIndes avatar
Någon som läst hennes bok Chicken nuggets på krita fån tidigare i år (dum fråga)? Utgår ifrån att det är en usel jävla skitbok på 100 sidor bara för att hon, malligt, ska kunna titulera sig författare. Det mesta vuxendagiset Timbro ger ut är skräp. Undrar hur många avsugningar Benjamin Dousa krävde för att ge ut skräpet?

Den ska inte handla något om klimatpolitik mer än att hon hatar den typiske miljövännen - en etnisk svensk trebarnsmorsa från Bagarmossen med Fjällräven-väska, akademisk examen, och som lägger sin röst på Vänsterpartiet.

Undrar om hon gillar att rimmjobba Johan Perssons håriga och bajsiga anus?
Citera
2023-02-03, 02:20
  #53
Medlem
Walla kan hon inte komma tillbaks till oss i orten och ge oss lite kärlek så som vi gav det där tjejerna förut!! Hon e rik nu lönen är högre mot en hel trapp hära. Jag svär gör allt för denna sugar mamma
Citera
2023-02-06, 11:08
  #54
Medlem
Ur intervju i gratistidningEN GAFFA :

"Jag såg de på Trädgårn i somras och det var också jättebra."
Avser bandet Dina Ögon.

"De sista två såg jag på Rosendalfestivalen i somras. Det ösregnade ..."
Avser The Strokes och Sharon Van Etten.
Fast gjorde det verkligen det ? Ösregnade alltså ?
Citera
2023-02-24, 21:01
  #55
Medlem
"La liberté, c'est la possibilité d'être, ett non l'obligation d'être."

Frihet, det är möjligheten att vara, utan tvånget att vara.

Hennes bakgrundsbild på Twitter.

Om hon trodde på Magritte skulle hon aldrig blivit politiker.

Besviken men inte förvånad.
Citera
2023-03-31, 04:49
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Vad vet vi om hennes privatliv? Visst var hon ihop med han Max från LUF, rejvaren som gillar gräs, kola, MDMA och syra? Fortfarande ett par? Känns väl rätt uppenbart att hon knarkat.

Hon har en ful hund med flintskallen Niklas Wykman och tönten Isak Skogstad. Knullar de samtidliga inklusive hunden?

Hon är rätt snygg. Gillar hennes äkt-ariska drag.
Hon ser inte alls arisk ut. Hon ser mer ut som en zigenare.
Citera
2023-03-31, 04:51
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Vad vet vi om hennes privatliv? Visst var hon ihop med han Max från LUF, rejvaren som gillar gräs, kola, MDMA och syra? Fortfarande ett par? Känns väl rätt uppenbart att hon knarkat.

Hon har en ful hund med flintskallen Niklas Wykman och tönten Isak Skogstad. Knullar de samtidliga inklusive hunden?

Hon är rätt snygg. Gillar hennes äkt-ariska drag.
Btw araber som påstår de är ariska har en sorts avundsjuka mot skandinaver och vet inte ens vad arisk är 😂 isåfall hade de inte försökt sig ens på något så dumt 😂
Citera
2023-03-31, 17:02
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pauws
Btw araber som påstår de är ariska har en sorts avundsjuka mot skandinaver och vet inte ens vad arisk är 😂 isåfall hade de inte försökt sig ens på något så dumt 😂
Idiot, ordet Aryan har sitt ursprung i Sanskrit i Indien och användes flera tusen år sedan innan Européerna och Hitler ens kom på ordet. Läs här din dummer: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aryan
Citera
2023-03-31, 17:16
  #59
Medlem
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnarf
Idiot, ordet Aryan har sitt ursprung i Sanskrit i Indien och användes flera tusen år sedan innan Européerna och Hitler ens kom på ordet. Läs här din dummer: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aryan

Romina är fin, jag skulle lätt gå ner på henne. Hon är av Iransk börd tror jag (?) vilket gör henne till kvalificerad arier (arya).

Vi svenskar eller för den delen tyskar, är inte arier om man ska tolka korrekt, sorry alla nazister.
Citera
2023-04-01, 07:38
  #60
Medlem
Ja precis. Arya, som Arier ordet härstammar ifrån syftar på ett Iranskt/Persiskt/Nord Indisk folk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback