Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-10-20, 14:30
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Knäppgök. Det är normala marknadskrafter som verkar.

Var det samma normala marknadskrafter som la ner fungerande kärnkraft i söder då ?
Citera
2022-10-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Var det samma normala marknadskrafter som la ner fungerande kärnkraft i söder då ?
Nej. Har jag påstått det?
Citera
2022-10-20, 15:01
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Nej. Har jag påstått det?

Nej men vill bara klargöra att det hjälpte ju inte eftersom vi har inte ersatt det vi har lagt ner och nästa vinter och framöver har vi samma problem. Fattar inte vad våra politiker håller på med.
Citera
2022-10-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nej men vill bara klargöra att det hjälpte ju inte eftersom vi har inte ersatt det vi har lagt ner och nästa vinter och framöver har vi samma problem. Fattar inte vad våra politiker håller på med.
Jaha? Den här tråden handlar om den reella situationen.

Naturligtvis var det fel att lägga ner kärnkraft men nu har vi den situation vi har.
Citera
2022-10-20, 15:10
Medlem
Varför det? Snart kommer staten in och ger bidrag. Varför ska jag snåla när grannen bränner på som vanligt och vi får betala samma i slutändan när han får mer i bidrag än mig ?
Citera
2022-10-20, 20:06
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Knäppgök. Det är normala marknadskrafter som verkar.
Om jag gräver av vägen till ditt hus som gör att du inte kan ta bilen längre är det bara normala marknadskrafter?
Citera
2022-10-20, 22:02
Medlem
Yatsys avatar
Finns servhallarna kvar som drar el som mindre städer kvar? Facebook, Google, Microsoft med flera som fått placera sina servhallar i Sverige med rabatt på elpris? Det är orättvist att vanligt folk måste spara och inte inbjudna företag av Mp och S.
Citera
2022-10-21, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Rörligt.

Jag har rörligt med timavtal. Det ska bli intressant hur hög min första räkning med det avtalet blir.
Citera
2022-10-21, 07:28
Avstängd
YP4XQs avatar
Den nya ribban kommer snart stabiliseras och alla uträkningarna gå ihop så det kommer inte bli nån skillnad. Alla är utsvultna efter pengar och kommer aldrig få nog.. Detta blir endast en annan nivå och som sagt det rättar snart till sig och alla blir bestulna i vanlig ordning igen.
Citera
2022-10-21, 07:35
Medlem
Självklart kuvar sig cucksvennen när staten får problem. Samma med den återkommande vattenbristen. Svennen sparar in på vatten när staten ber dem trots att vi har mest sötvatten i världen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in