2022-10-18, 06:40
Medlem
Gäller alla appar, men t.ex om jag scrollar i Instagram så fungerar det ett tag sen stannar videon och ringen börjar snurra (laddar), scrollar jag vidare är allt svart.
Står jag kvar på samma video så fortsätter den spela efter någon minut (om den inte timeoutar), och sen funkar mobilsurfen ett tag tills det händer igen.

Hade en Samsung S9 innan med Hallon utan problem (förutom Hallons dåliga mottagning) och byte sedan till Fello. Fungerade bra förutom ett tillfälle då mobilsurfen slutade fungera och kom inte tillbaka förän jag satte på/av Flygplansläge.
Nu bytt till en Samsung S22 Ultra och problemet började direkt. Jag får tillbaka surfen ett litet tag om jag sätter på/av Flygplansläge, men sen blir det som jag beskriver ovan igen.
Med Wifi är det inga problem, så känns som det är någon inställning, typ att den försöker få kontakt med server1 timeoutar och sen väljer server2 som funkar.

Fello använder Telias nät och jag har ställt in APN m.m. enligt Telias hemsida
https://www.telia.se/privat/support/...4_t13354_o2354
Citera
2022-10-18, 08:13
Medlem
TheJackets avatar
Det är inte så att du bor på en plats med kass täckning för just det nätet? En polare bodde högst upp i Strömmensberg i Göteborg (det ligger på ett berg, skumt nog just angående detta). I och runt hans lägenhet och husen omkring hade vi med Comviq/Tele2 nästan aldrig någon täckning trots att mobilerna visade några pluppar iaf.

Nu var ju detta över 10 år sen iofs. Kanske inte finns såna platser längre.
Citera
2022-10-18, 15:07
Medlem
AntonSs avatar
Vad betyder "spontanar" i ämnesrubriken?
Citera
2022-10-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är inte så att du bor på en plats med kass täckning för just det nätet? En polare bodde högst upp i Strömmensberg i Göteborg (det ligger på ett berg, skumt nog just angående detta). I och runt hans lägenhet och husen omkring hade vi med Comviq/Tele2 nästan aldrig någon täckning trots att mobilerna visade några pluppar iaf.

Nu var ju detta över 10 år sen iofs. Kanske inte finns såna platser längre.

Har 3/4 bars med 4G, men händer inte bara när jag är hemma så tror inte det beror på mottagningen
Citera
2022-10-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Vad betyder "spontanar" i ämnesrubriken?

Kanske fel böjning av spontant, men det går inte att förutse när mobilsurfen behagar att fungera eller inte. Ibland funkar den nån minut sen slutar nån minut och så funkar den igen, och har jag tur kan den funka 10-15 minuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in