• 1
  • 2
2022-10-17, 17:21
Medlem
swimmingpools avatar
Jag har trott att regnbågsflaggan handlar om HBTQI-rättigheter, men någon sa det handlar om att hylla mångafald i allmänhet. Vilket är det egentligen?
Citera
2022-10-17, 17:24
Medlem
grungewhores avatar
Eftersom mångfalden ständigt tycks utökas, så omfattar den fler och fler. Den ser inte ens likadan ut längre. Den innefattar hur som helst inte vita heterosexuella män.
Citera
2022-10-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuTTeLAnDCasteR
I grund och botten handlar allt det där om satanism.
Nej.
Citera
2022-10-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har trott att regnbågsflaggan handlar om HBTQI-rättigheter, men någon sa det handlar om att hylla mångafald i allmänhet. Vilket är det egentligen?

Det är en tygbit med ränder i olika färger, that's it.

Det du nog undrar är vad folk menar med att flagga med regnbågsflaggan och det får du nog ta och fråga den som flaggar, du kan nog få lika många svar som det är folk som flaggar med regnbågsflaggan. Ur den observationer så inser man snabbt att det är ganska meningslöst att eftersöka ett auktoritärt svar på vad flaggan betyder (ie vad som menas med att flagga med den).
Citera
2022-10-17, 17:49
Medlem
Det är en varningsflagga för bögar..
Citera
2022-10-17, 17:51
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoKHO
Att kärlek är för alla. Det är därför som så många kritiserar Pride, för man anser att det borde vara fortsatt förbud att ha sex med barn.
Q betyder queer, alltså normalbrytande, vilket efebofili är t.ex.
Citera
2022-10-17, 18:03
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej.

Jo. I bibeln skapade gud regnbågen som ett löfte till människan att aldrig mer skicka en syndaflod på jorden. Floden skickade gud för att människan levde dekadent såsom HBTQ förespråkar. HBTQ hånar gud genom att använda regnbågen som en symbol över sin dekadenta livsstil. Det är satanistiskt
Citera
2022-10-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Jo. I bibeln skapade gud regnbågen som ett löfte till människan att aldrig mer skicka en syndaflod på jorden. Floden skickade gud för att människan levde dekadent såsom HBTQ förespråkar. HBTQ hånar gud genom att använda regnbågen som en symbol över sin dekadenta livsstil. Det är satanistiskt
I dag står inte regnbågsflaggan för detsamma som i gamla testamentet.

Gamla testamentet har ingen som helst bäring på det moderna samhället.
Citera
2022-10-17, 18:10
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ja. Den justerades 2017 för att också inkludera mångfald.

Gilbert Baker unveiled his final version of the rainbow flag in early 2017; in response to the election of Donald Trump, Baker added a ninth stripe in lavender (above the hot pink stripe) to represent diversity.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rainbow_flag_(LGBT)
Citera
2022-10-17, 18:14
Medlem
BewilderedHulders avatar
Regnbågsflaggan symboliserar stolthet över HBTQ-gemenskapen. Ungefär samma funktion som för en nationsflagga men mindre clique.
Citera
2022-10-17, 18:48
Medlem
CHR1Ll50Ns avatar
Citat:
Vet inte, ser den skiten överallt mer o mer så jag spyr på den tills jag tänkte. Det är en hyllning till Ritchie Blackmore's Rainbow Vilka jag lyssnar på och då blir gladare när jag ser flaggorna.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ritchi...re%27s_Rainbow
Citera
2022-10-17, 19:30
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoKHO
Att kärlek är för alla. Det är därför som så många kritiserar Pride, för man anser att det borde vara fortsatt förbud att ha sex med barn.
Som hetero-gubbe fattar jag inte varför varenda avart ska få vara med, utom den där kriminella handlingen.

Dessutom, fråga på fikarasten på jobbet om vad folk tycker om bögar, och om de är normala fråga om de vet vad ass-to-mouth eller vad det heter och om det också är ok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in