Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
För mig var det guld värt. Tack igen!
Jag läste förhöret tidigare, men inför stundande lov och påsk hade jag lite svårt att fokusera på FUP. Lovveckan blev det inte enklare.
Tankarna har inte gått hela vägen fram och jag borde inte skrivit här. Men jag har blivit sunt ifrågasatt och blivit nödgad att försöka sätta ord på mina tankar, dock utan att lyckas få ihop det tidigare.
J:s utritade två positioner som postaren LeeVan har lagt ut i tråden:
https://imgur.com/LrWSiWO
J säger att T landar på rygg till vänster om dörren och slår i huvudet rejält; stämmer hennes utritade streckgubbe borde T rimligtvis landa rakt på de uppstickande rörledningarna; se trubbigt våld mot bakhuvudet (3x0,5 cm).
De 5-10 sparkarna med några sekunders mellanrum som grannen hör, är förenligt med om T skulle sparka med högra benets utsida ut mot hallen. Innan dess har hon sparkat mot J som beskriver tumult, ålande, sätter sig grensle på magen, sparkar i vägg. T får därefter in en hård spark i väggen och skjuter ifrån och uppåt, de hamnar då i den andra positionen; långsida badrum med M i huvudändan.
Den trubbiga skadan i bakhuvudet är väl det tydligaste beviset på att T ramlat till vänster, precis som J menar. I övrigt är badrummet slätt utan föremål på golvet.