Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-17, 04:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Jag fattar inte. Han begår inget brott, blir nedbrottad på golvet och körs i polisbil ut till en helt annan ort och släpps av där?

I vilka fall hade polisen fått göra såhär? Vilka brott leder till att man blir dumpad på annan ort? Tror inte detta gick riktigt rätt till...

Du har ju ingen aning om vad han gjort.
Finns fullt med kameror på Arlanda så återstår att se.

Han kan lika gärna gjort detta för att hamna i tidningen. Inte för att jag tror det. Men du och jag vet ingenting utöver hans sida av historien.

Man ska aldrig lyssna på en sida.
Citera
2022-10-17, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

Såvitt uppfattats har man rätt att få alla frihetsberövanden domstolsprövade.

Nej, du har fel. Polisen har rätt gripa en person upp till 12 timmar utan något som helst domstolsbeslut..
Sedan totalt tre dagar efter åklagarbeslut.

Citat:

Sen måste man fundera vidare - Arlanda Flygplats är inte allmän plats utan privat område.

Detta innebär att även flygplatsen har ett skadeståndsansvar.

Nej. Och nej.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-17 kl. 05:35.
Citera
2022-10-17, 05:14
Medlem
Något säger mig att "artisten" Zacke Zachrisson betett sig överjäkligt, kaxxat upp sig och spelat allan.

Svara tydligt, trevligt och enkelt på väktarnas och polisernas frågor - så uppstår inte jobbiga situationer.

Skrik inte, härja inte, hota inte, begå inte våldsamt motstånd.
Citera
2022-10-17, 05:26
Medlem
Citat:

O tillåter flygplatsen Zacke att vara där har polisen inte rätt att agera mot honom.

Läs på! Du kan ju börja med att slå upp "skyddsobjekt".
Citera
2022-10-17, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Jag fattar inte. Han begår inget brott, blir nedbrottad på golvet och körs i polisbil ut till en helt annan ort och släpps av där?

I vilka fall hade polisen fått göra såhär? Vilka brott leder till att man blir dumpad på annan ort? Tror inte detta gick riktigt rätt till...

Var glad att det inte var ett barn.
Citera
2022-10-17, 06:30
Vill polisen snygga till i statistiken framöver och gripa fler vita män som ser lite pundiga ut?
Citera
2022-10-17, 06:41
Medlem
Studsbolls avatar
Det är därför alla poliser ska filma alla ingripanden; buset har alltid mobilen redo att dokumentera något som de sedan kan redigera till något som passar deras historia. Jag menar, här sitter den kända artisten Zacke och läser bibeln i all tysthet när fascistsnutarna helt omotiverat angriper honom! Vilken tur att Zacke ringde kvällspressen så de kunde ta upp storyn att artisten Zacke blivit påhoppad av polisen när han så godhjärtat väntade på sin far.
Citera
2022-10-17, 07:29
Medlem
Han är ju vit, alltså ett legitimt mål för värdegrundspolisen att hantera som skräp. I det "Nya Sverige" är svenskar andrahandsinvånare.
Vad har han röstat på?
Citera
2022-10-17, 07:32
Bannlyst
Det är väl bara denna C kändisen egna åsikt som ännu har saluförts. Varför han blev av avhyst kan bero på bad attityd och han inte ville samarbetar. Vad säger konstaplarna själva som ingrep?

Han kan ju har gjort en Robinson Robban, dvs vilja skaffat sej 15 min extra i tidningarna.
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-10-17 kl. 07:34.
Citera
2022-10-17, 07:39
Medlem
Han blev avvisad från platsen bara det har hänt mig flertal gånger polisen älskar det
Citera
2022-10-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Han blev avvisad från platsen bara det har hänt mig flertal gånger polisen älskar det

Men vad är anledningen? De kan ju inte bara gå på utseende, hoppas jag.
Citera
2022-10-17, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Men vad är anledningen? De kan ju inte bara gå på utseende, hoppas jag.

Om han bråkar emot, han ser ut som en haschrökare så troligen visiterade de honom och har han minsta dåliga attityd kör du ut honom i skogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in