Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-31, 11:02
  #193
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Har fröken snusk några fans? Är det EPA-traktor buren ungdom eller före detta EPA-traktor buren ungdom som utgör hennes fanbase?

Hennes jävla pissiga dalahäst låt ligger nu etta på Top 50 i Sverige och nyss la hon ut en TikTok med samma låt där hon och Victor Edvardsen står och dansar och Wisemen-Victor knappt hänger med i sången..

Först när hon inte var så stor antar jag väl att hennes musik spelades mest ute på landsbygden bland EPA-raggare och en massa annat drägg. Hennes musik har dessutom florerat runt ett tag innan på sociala medier som TikTok etc. Så desto fler låtar hon släpper desto större kommer hon att bli, och nu efter ett tag så spelas hennes låtar ända ner från Falsterbo till Karesuando vilket tammefan är helt osannolikt.

Finns säkert folk i Stockholm, Malmö och Göteborg som numera ser henne som en förebild, och så ska det ju inte vara förstås. Mycket kåta 15-åringar som sitter och lyssnar på henne. En låt som släppts bland annat heter ”Våt i trosan” och skulle gissa på att den är populärast bland den yngre generationen.
Citera
2023-01-01, 15:46
  #194
Medlem
Vad menar ni med att hon är mullig? Tjejen på låtomslagen ser smal och snygg ut, är det någon annan då?
Citera
2023-01-01, 17:30
  #195
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Har fröken snusk några fans? Är det EPA-traktor buren ungdom eller före detta EPA-traktor buren ungdom som utgör hennes fanbase?

victor edvardsen dif fotboll är ett av hennes största fans

https://twitter.com/williamseveri20/...Q0LO9BHwJ-hkZg
Citera
2023-01-02, 00:45
  #196
Medlem
area50s avatar
Dom spelar denna skitmusik i p4 av alla kanaler "Rid mig som en dalahäst" cringe & pinsamt
Citera
2023-01-02, 14:35
  #197
Medlem
zlpes avatar
Ser ut som Anomalys morsa
Citera
2023-01-04, 14:31
  #198
Medlem
OffLimitss avatar
Stämmer till 100% att hennes riktiga namn är FE*ICIA ANDERS*ON men dom har varit sjukt duktiga på att städa bort alla bevis för detta. Kanske även denna kommentar försvinner??
Citera
2023-01-04, 15:38
  #199
Medlem
synthboegs avatar
När jag hörde henne första gången tänkte jag att raggarmusiken har nog blivit tam. Förr var raggare skrämmande och provocerande medan de idag är mer konservativa och lite tråkiga som på sin höjd kan skrämma en gammal tant på östermalm med avgaspuffar och brakare.

Efter att ha läst hur folk reagerar här så verkar det ju som att epa-skräpet från Västmanland verkligen provocerar. Fan. Raggarmupparna är alltså rebeller om denhär musiken provocerar. Lite samma reaktion som när jag hörde raggare köra runt och spela dunkadunka med någon pipig fjortis som sjunger med autotune. Det låter ju förjävligt men de lyckas ju med att provocera.

Fram med med mer punk som motbalans! Raggare kom ihåg att gud älskar Allah... Utom skräp som dig!
Citera
2023-01-04, 17:30
  #200
Medlem
Sjunger hon några snuskiga låtar, typ eddie meduza, eller lilla lovis, eller är det bara 14-is dravel ?
Citera
2023-01-04, 17:42
  #201
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synthboeg
När jag hörde henne första gången tänkte jag att raggarmusiken har nog blivit tam. Förr var raggare skrämmande och provocerande medan de idag är mer konservativa och lite tråkiga som på sin höjd kan skrämma en gammal tant på östermalm med avgaspuffar och brakare.

Efter att ha läst hur folk reagerar här så verkar det ju som att epa-skräpet från Västmanland verkligen provocerar. Fan. Raggarmupparna är alltså rebeller om denhär musiken provocerar. Lite samma reaktion som när jag hörde raggare köra runt och spela dunkadunka med någon pipig fjortis som sjunger med autotune. Det låter ju förjävligt men de lyckas ju med att provocera.

Fram med med mer punk som motbalans! Raggare kom ihåg att gud älskar Allah... Utom skräp som dig!

Låter ju som du var med då Ramones spelade på Jarla Teatern -77 och drösvis med raggare blev punkare över en natt och lät sig fotograferas av kvällsblaskorna med stora hakkors målade på kinderna.

OK, överdrivet, förändringen hade pågått i månader men konserten var ett avgörande ögonblick som hjälpte att tippa vågskålen.

Nu sitter vi här 45 år senare och raggarna har ömsat skinn men kulturen har klarat övergången till nya generationer och är kanske det alra Svenskaste vi har vid sidan av midsommar och helgfylla.

Punken lever kvar men är i jämförelse en liten subkultur. Lite trist kan man tycka men Sverige är kanske en för liten scen.
Citera
2023-01-04, 17:53
  #202
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Låter ju som du var med då Ramones spelade på Jarla Teatern -77 och drösvis med raggare blev punkare över en natt och lät sig fotograferas av kvällsblaskorna med stora hakkors målade på kinderna.

OK, överdrivet, förändringen hade pågått i månader men konserten var ett avgörande ögonblick som hjälpte att tippa vågskålen.

Nu sitter vi här 45 år senare och raggarna har ömsat skinn men kulturen har klarat övergången till nya generationer och är kanske det alra Svenskaste vi har vid sidan av midsommar och helgfylla.

Punken lever kvar men är i jämförelse en liten subkultur. Lite trist kan man tycka men Sverige är kanske en för liten scen.

Ungefär. 😁

Jo, raggarkulturen har levt så länge så att den blivit svensson. Jag uppfattar hennes musik som väldigt svensson eftersom det handlar om raggarkultur och vanlig vaniljsex.

Punken kan ju inte växa sig för stor för då är det ju inte punk längre.
Citera
2023-01-05, 19:34
  #203
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Vad menar ni med att hon är mullig? Tjejen på låtomslagen ser smal och snygg ut, är det någon annan då?

Inte sett skivomslaget, men det jag sett av henne i videos osv. så är hon absolut inte mullig, utan högst normalbyggd och åt det kortare hållet (går ju typ till axeln på Kristian i Fiveish som är 186 cm).
Så förstår inte heller var den kommentaren kommer ifrån.
Citera
2023-01-06, 19:49
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Inte sett skivomslaget, men det jag sett av henne i videos osv. så är hon absolut inte mullig, utan högst normalbyggd och åt det kortare hållet (går ju typ till axeln på Kristian i Fiveish som är 186 cm).
Så förstår inte heller var den kommentaren kommer ifrån.

Jag kikade lite på hennes egna Youtube-kanal och även om det är svårt att avgöra med pösiga kläder och mask så har jag hela tiden haft intrycket att hon är lite åt det småmulliga hållet. På skivomslag är det ju inte ens säkert att det är hennes kropp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback