Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.tubbs
Jag grillar ofta och gör mycket slow cook med spjäll (tunna, tjocka eller kamben, vad som jag hittar till bra pris) och basrubben jag använder har jag lärt av er på FB!
Jag avslutar oftast med Sweet baby ray's som jag tycker blir såå gott men nu snart kommer jag inte ha råd med denna lyxkrydda av olika anledningar.
Kan man göra något enkelt (läs billigt) alternativ till denna grillsauce?
Bäst om man kan göra batch som håller ett tag i jordkällaren/kylen/frysen..
Tips?
Jag kollade på innehållsförteckningen och det är inte så väldigt många ingredienser i den så det borde vara rätt lätt att göra en godtagbar spar-variant. Här är på den som har honung som smak:
Ingredienser: Hög/høj fruktos majssirap, vinäger/vineddik, tomatpuré, honung (3%), modifierad majsstärkelse/maisstivelse, salt, fruktextrakt, färgämne (sockerkulör/karamel), ananasjuicekoncentrat, kryddor (senap/sennep, svartpeppar), konserveringsmedel (natriumbensoat), naturlig rökarom/røgaroma (0,75%), vitlök, melass, majssirap, socker, tamarind.
Viktigast är skulle jag säga är majssirapen, ananasen, tomaten, styrkan från senap och tamarinden.
Har du i bra med konserveringsmedel och vinäger kan den nog stå i kylskåp ett bra tag. Men annars frysa den och ta fram den i omgångar.