Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det ryska tvärtomspråket igen? Alla vet att det är ryssarna och proryssarna som ständigt undviker sanningen och hittar på saker. Hänvisar till trollkällor och till påhittade artiklar/till påhittade fejkade journalister som inte existerar i verkligheten (
som t.ex här). Och det ljugande trollet Donbass Devuschka som avslöjades tidigare i år. Var hon pro-ukraina eller pro-ryss? Eller Gonzalo Lira som sprider
förfalskade dokument. Pro-ukraina eller pro-ryss?
USA varnade innan Rysslands invasion av Ukraina februari 2022 att Ryssland sannolikt kommer anfalla och invadera Ukraina. De ljugande ryssarna förnekade flera veckor
efter invasionens start, att de ens hade invaderat Ukraina:
Vem ljuger värst?
Lite artiklar i ämnet:
Jag kommer inte att undersöka ditt inlägg. men jag vet av tidigare erfarenhet att den ukrainska sidan ljuger och lägger upp sin egen falska version för att motverka något sanningsenligt, vrida ord och mening om något, länka till sin egen journalist eller västmedia som de påstår sig vara oberoende och neutrala men inte är, skapa falska videor eller använda videor av sig själva men begår brott utklädd till ryss eller visar döda ukranier men säger att det är ryska så det finns många sätt de ljuger på. Jag har också sett vad jag tror är ukranier eller pro-ukranier som lägger ut falska saker om sig själva och hävdar att det kom från rysk sida, sedan avfärdar de det som falskt för att öka sin trovärdighet och minska Rysslands trovärdighet.
Ryssland är på sanningens sida, det behöver inte ljuga. någon lögn som inträffade var förmodligen missförstånd eller något den ukrainska sidan hittade på. det är lätt att hitta på lögner och hävda att man "avslöjar" något så det enda sättet att verkligen veta vem som talar sanning är att titta på varje resonemang. Rysslands anledning till invasionen berättades direkt, men det faktum att den andra sidan ignorerar det som meningslöst även om de är giltiga farhågor är tillräckligt för att tro att den ukrainska regeringen kommer att ljuga när som helst de behöver. och den som ställer sig på det onda kommer som standard att hitta på saker eftersom du inte kan vara ond och följa sanningen annars skulle du inte vara ond. så mycket av tiden går jag genom att känna för det kan säga mig om något är sant eller inte. du kan inte gå efter din känsla korrekt eftersom du är dum så ditt enda sätt att förstå är via material men det gör att du kan tro lögner eftersom du naturligt attraheras av negativa energier som lögner och till dig är det på något sätt sanning för återigen är du dum. och du kan inte utvecklas korrekt med ett sådant tänkesätt.
den ukrainska sidan gör bara mycket mer ansträngning i sin propaganda för att dölja sina handlingar.
till exempel är din dokumentavslöjningslänk är bara en länk till någon tweet från någon slumpmässig kille som photoshopat två olika sidor sida vid sida som är i cyrrelik och hävdar att det är vad orginallen av vad gonzalos postat och vi ska bara tro på det? Kan ju vara vad som helst. Vem som helst kan enkelt skriva ut något sånt. Det är mest hans ord mot deras ord det är inte bevis. så man måste tänka bortom kriget för att få sanningen som annan politik. till exempel kan du inte förneka Nato-expansionen, eller att ett fredsavtal inte har kommit överens om på flera år, vilket medgavs av några av dina västerländska politiker. vi har också sett våld i ukranisk mobilisering och korruption. så alla dessa är för mig tecken på att den ukraniska sidan och väst är den (mer) ljugande även om de talar sanning då och då.