2022-10-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Namn på lägenhetsinehavaren hade varit nice om någon kunde få fram.
Förmodligen en gris i sin utövning, det kommer bli mycket vanligare med pang pang mot poliser dom närmaste åren, det tror jag alla fattar redan egentligen.

Det intressanta är väl om det omvända kommer bli vanligare, det händer ju redan att polis skjuter folk lite på måfå och eftersom landet blir mer och mer som USA i stadig takt så vore det rimligt att anta att det kommer bli betydligt vanligare.

Jag tror inte vi kommer få se rena dödspatruller ala Duterte men vem vet på sikt.
Citera
2022-10-14, 09:46
Medlem
Citat:
Förmodligen en gris i sin utövning, det kommer bli mycket vanligare med pang pang mot poliser dom närmaste åren, det tror jag alla fattar redan egentligen.
Håller med dig där. Dem har tagit bort många äldre kriminella från gatan nu. Så dem får räkna med yngre modigare grabbar att ha att göra med. Inte bara är de jobbigt för polisen att kartlägga dem. Dels är det nya ansikten och dem är betydligt fler än någonsin. Med tanke på att de finns fult med torpeder för rätt pris. Vilken dem bevisade idag!
Citera
2022-10-14, 09:54
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:

Det här har jag vetet om länge. Särskilt efter de stora tillslagen för nåt år sedan när polisen kom 25-30st för varje person som skulle gripas. Uppfattades som oerhört fegt av blattarna (som själva inte drar sig för att va 10 mot 1 när de ska råna och pissa ner nån). Men att polisen skulle få "smaka egen medicin" var ju väntat. Det här är en spiral som kommer eskalera. Nästa gång blir det automatvapen och gången efter handgranat eller raketgevär. . Bara att hoppas att inga civila skadas. Vad Grisen och icke-grisätarna gör med varandra skiter jag i. Jag hatar bägge grupperna.
Senast redigerad av Statsminister2030 2022-10-14 kl. 09:58.
Citera
2022-10-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Detta är helt sjukt. En upptrappning av våldet.

Nja skott mot polisers bostäder har hänt några ggr senaste åren, ingen har skadats ännu men tillslut lär nån polis/familjemedlem träffas.
Citera
2022-10-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det här har jag vetet om länge. Särskilt efter de stora tillslagen för nåt år sedan när polisen kom 25-30st för varje person som skulle gripas. Uppfattades som oerhört fegt av blattarna (som själva inte drar sig för att va 10 mot 1 när de ska råna och pissa ner nån). Men att polisen skulle få "smaka egen medicin" var ju väntat. Det här är en spiral som kommer eskalera. Nästa gång blir det automatvapen och gången efter handgranat eller raketgevär. . Bara att hoppas att inga civila skadas. Vad Grisen och icke-grisätarna gör med varandra skiter jag i. Jag hatar bägge grupperna.
Du är i gott sällskap med många människor i landet.

Adress på fönstret som blev beskjutet?
Senast redigerad av SpaceBase 2022-10-14 kl. 10:17.
Citera
2022-10-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Som jag skrev i dem andra tråden. Gissningsvis är det nån som utreder allvarliga brott eller så är det civilsnut/insatsstyrka. . De kriminella känner inte sånt agg för de vanliga poliserna så att de gör ett sånt här planerat grovt attentat. Negerns ihjälskjutning av Andreas Danman lär ju inte varit ett planerat dåd. . Som sagt var. Oddsen på att det är nån som utreder organiserat brottslighet eller nån som har använt övervåld i tjänsten är nog inte så höga.
Jo de känner så stort agg mot vanliga poliser. Jag har läst två FUP där det planeras attentat mot såna poliser och ett där attentatet utfördes. De blir arga över ingripanden av poliser.
Citera
2022-10-14, 10:28
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumm
Jo de känner så stort agg mot vanliga poliser. Jag har läst två FUP där det planeras attentat mot såna poliser och ett där attentatet utfördes. De blir arga över ingripanden av poliser.

Du kanske har rätt. Jag är nog inte rätt man för va uttrycka vad Abdi och Ahmed tänker och tycker. (Om de nu tänker, de verkar ju mest vara instinkter och reflexer som styr deras agerande)Men min gissning är fortfarande att det är nån av de grupper jag gissade på. Men det kommer kanske fram
Citera
2022-10-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumm
Du måste faktiskt förstå att polisen i Göteborg ses som smutsiga. Majoriteten gör det röttet för minoriteten av dem som faktiskt gör ett bra jobb. Så är det nästan överallt i alla aspekter och kanter av samhället. Samma för dem kriminella som spränger barn upp i löften.
Citera
2022-10-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De-klart
Du måste faktiskt förstå att polisen i Göteborg ses som smutsiga. Majoriteten gör det röttet för minoriteten av dem som faktiskt gör ett bra jobb. Så är det nästan överallt i alla aspekter och kanter av samhället. Samma för dem kriminella som spränger barn upp i löften.

Ingen tillfällighet att I gbg så blev en konstapel poppad förra året och nu detta. GBG polisen är allmänt kända för att vara riktiga lagbrytare, ingen hemlighet, då når våldet också utanför lagens spelregler. Gängkriminella gör ingen skillnad, bryter du mot lagen så är du med i gemet på lika villkor. En uniform är helt underordnad i den världens spelregler. Antingen håller man sig till lagen även som polis eller så går man in i på en spelplan där helt andra spelregler gäller. Den här fönsterrutan hade nog en bandit i polisuniform som ägare. Mycket troligt. Spännande
Senast redigerad av SpaceBase 2022-10-14 kl. 11:02.
Citera
2022-10-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så är polismannen insyltad i buseri med fel sida av lagen,eller har han arresterat nån buse som reagera ..

Jag tror garanterat vi kommer ha hel del korruption,även om de redan finns,men den kraven på bli polis inte är så höga så kommer korruption på expresspost..

Skulle jag satsa pengar blir det nog på att polisen är inblandad i några affärer alternativt haft en riktigt jävla totalt omotiverad dryg attityd som tyvärr inte är helt ovanligt

Varför skjuta in i lägenheten hos en polis som varit helt reko och bara gjort sitt jobb?

Har du något underlag för att korruptionen ökar av sänkta antagningskrav? Du låter väldigt övertygad, vad går ditt resonemang ut på?

Du behöver inte vara otrevlig för jag ställer bara en fråga och gör det av nyfikenhet.
Citera
2022-10-14, 11:39
Medlem
b00b00s avatar
"Polisen, som bor ensam, var på jobbet men togs omedelbart ur tjänst. Hon har tagits om hand enligt rutiner kring krisstöd och även säkerhetsenheten är inkopplad för att bedöma vad som behöver göras kring hennes säkerhet. "

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/oktober/14/14-oktober-1119-uppdatering-goteborg/
Citera
2022-10-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
"Polisen, som bor ensam, var på jobbet men togs omedelbart ur tjänst. Hon har tagits om hand enligt rutiner kring krisstöd och även säkerhetsenheten är inkopplad för att bedöma vad som behöver göras kring hennes säkerhet. "

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/oktober/14/14-oktober-1119-uppdatering-goteborg/

Aha, en brallis. Det var oväntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in