Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 06:57
Medlem
Ytterligare en skjutning i Västerås denna gång på Råby. Kungsfågelgatan 63 - 73 oklart vilket hus det gäller då gångbanan in är avspärrad.

"Ett lägenhetshus på Råby besköts på torsdagskvällen. Ingen person har skadats"

https://www.vlt.se/2022-10-14/stort-...etshus-pa-raby

Har kunnat fått fram att det har skjutits inuti trapphuset.

Någon som hört nåt eller vet nått mer?
Citera
2022-10-14, 07:04
Medlem
Det var då ett jävla pangande mot bostadshus på senaste tiden..
Förhoppningsvis kommer det ut någon/några bilder på VLT senare så man kan utesluta ett par adresser, hade underlättat lite.
Citera
2022-10-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynexxty
Ytterligare en skjutning i Västerås denna gång på Råby. Kungsfågelgatan 63 - 73 oklart vilket hus det gäller då gångbanan in är avspärrad.

"Ett lägenhetshus på Råby besköts på torsdagskvällen. Ingen person har skadats"

https://www.vlt.se/2022-10-14/stort-...etshus-pa-raby

Har kunnat fått fram att det har skjutits inuti trapphuset.

Någon som hört nåt eller vet nått mer?

Hur vet du att det är på Kungsfågelgatan 63-73. Har inte läst det någonstans. Bara nyfiken.
Citera
2022-10-14, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsyrenen
Hur vet du att det är på Kungsfågelgatan 63-73. Har inte läst det någonstans. Bara nyfiken.

OK nu står det på VLTs sida
Citera
2022-10-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsyrenen
OK nu står det på VLTs sida

Har vägarna förbi på morgonen så såg avspärrningarna helt enkelt.

Tekniker på plats nu enligt VLT.
Citera
2022-10-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynexxty
Har vägarna förbi på morgonen så såg avspärrningarna helt enkelt.

Tekniker på plats nu enligt VLT.

Är det på 63 eller 67
Citera
2022-10-14, 08:41
Medlem
Kungsfågelgatan 65
4 skott.
Vittnesuppgifter från Facebook

Edit: Finns en Rezg*r S*id på adressen, förekommer i Lexbase.
*=A
Senast redigerad av sharkbitemiracle 2022-10-14 kl. 08:45.
Citera
2022-10-15, 17:13
Medlem
Ingen ny info?
Citera
2022-12-01, 00:04
Medlem
Någon som har info om Jetski? Adnan syftar jag på.
Citera
2022-12-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallarn99
Någon som har info om Jetski? Adnan syftar jag på.

Senaste informationen om Jetski (från en tråd som nu har försvunnit)

”Adnan sågs på övervakningskameror i Göteborg senast som fick polisen att ta en titt på. 17:43 rullar en fullsatt bil till ett garage som åker bestämt till 3 våningen och där väntar 1 bil och 5 personer som man inte riktig kan se. Adnan kliver ut bilen och tar bestämda steg mot dessa personer och hälsar på varje person. Sedan ser man hur Adnan tar tag i en av mannens tröja och ber han följa med honom. En av Adnans vänner ses gå tillbaka till bilen och väntar. 17:48 ser man hur Adnan ger ett slag mot personen och sedan ser man hur personen faller till marken. Alla andra avvaktar och polisen uppfattar det som att man väntar på signal från Adnan. 17:50 kommer ordningsvakter till platsen och griper Adnan efter att en civil person bevittnat händelsen. Ordningsvakterna inväntar polis. När
Polisen kommer till platsen känns läget stabilt och släpper Adnan. 18:17 ses Adnan och den slagna personen skaka hand och därefter försvinner Adnan”

Har inte hört mer från jetski, men ska bli intressant att följa honom.
Citera
2023-01-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.kvarn
Senaste informationen om Jetski (från en tråd som nu har försvunnit)

”Adnan sågs på övervakningskameror i Göteborg senast som fick polisen att ta en titt på. 17:43 rullar en fullsatt bil till ett garage som åker bestämt till 3 våningen och där väntar 1 bil och 5 personer som man inte riktig kan se. Adnan kliver ut bilen och tar bestämda steg mot dessa personer och hälsar på varje person. Sedan ser man hur Adnan tar tag i en av mannens tröja och ber han följa med honom. En av Adnans vänner ses gå tillbaka till bilen och väntar. 17:48 ser man hur Adnan ger ett slag mot personen och sedan ser man hur personen faller till marken. Alla andra avvaktar och polisen uppfattar det som att man väntar på signal från Adnan. 17:50 kommer ordningsvakter till platsen och griper Adnan efter att en civil person bevittnat händelsen. Ordningsvakterna inväntar polis. När
Polisen kommer till platsen känns läget stabilt och släpper Adnan. 18:17 ses Adnan och den slagna personen skaka hand och därefter försvinner Adnan”

Har inte hört mer från jetski, men ska bli intressant att följa honom.

Sist jag träffade på Jetski var nog förra somras. Då sågs vi utanför klubben och jag snackade med honom och ville fråga om en femma men eftersom jag ser svensk ut så tvivlade han på mig. Han kändes dessutom väldigt stressad vid det tillfället och medans vi hälsade knacka han på min bröst och kände om jag var nån snut eller nått. Därefter pekade han på nån unge runt hörnet och sa "Där brush" sen fick jag min grej. Jag hitta inte honom senare den kvällen. Smart grabb. (:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback