Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2006-07-15, 20:02
  #25
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Med risk för att få en kula körd genom huvudet? Fortfarande lockande?


Ja, klart, det borde ju vara ett lindrigt sätt att dö på.
Citera
2006-07-16, 11:28
  #26
Medlem
jaha jovissts avatar
Jaha, den här tråden var ju trevlig, lika bra jag också kommer in och är spydig.
Den importerade gängkulturen är självgenererande, som ett virus ungefär, det är en slags terrorbalans där svaga individer av feghet söker skydd i ett gäng för att slippa trakasseras av andra gäng. Själv skulle jag aldrig förfalla i sådan flockmentalitet, en ensam individ kan göra rätt mycket, vi är ju inte på USA;s nivå än. Annars har RogerP analyserat ganska bra tycker jag.

Kan ju tillägga för dom som inte vet att Princan inte alltid varit så aggressiv, konstigt nog började han kaxa sig när han rapporterade stora framgångar inom sin styrketräning, antar att det är ett ökat självförtroende som är förklaringen, för jag har frågat om han fått femkantiga piller av sina turkkompisar, och det har han inte så det kan vi utesluta. Innerst inne är han en mjukis alltså, så då kan vi sluta med oneliners om hans aggressioner en gång för alla.

Att svenskar i gängbildande områden påverkas delta i tramset är förstås ett problem, det tycker väl inte politikerna som trycker på att integration skall ske åt båda hållen, både invandrare och svenskar ska ju integreras i Sverige, och vi måste möta dem halvvägs. En våt dröm för Sahlin alltså, kriminella gäng där svenskar och invandrar tillsammans knarkar, rånar, misshandlar och våldtar utan att störas av fördomar om ras eller religion.

Det kanske inte var den integration de hade hoppats på i första hand, men i brist på annan integration kan man ju tala i allmänna ordalag om "att vi ser nu en trend där dagens unga möts i spontana nätverk över alla kulturgränser för att tillsamman skapa en meningsfull tillvaro i ett samhälle som inte ser dem...bla bla".
Citera
2006-07-16, 11:46
  #27
Medlem
PreDampors avatar
Ang GBG: Vilka är "beskyddargängen" i vissa områden? Ryssar? Såg ett TV-rep om libaneser(?) som drev resturang och vägrade pröjsa 100K SEK till "den lokala maffian" och hade mod att såt emot, dock så slog de igen allt då hoten blev grövre.
Citera
2006-07-16, 16:40
  #28
Medlem
Hullabaloo87s avatar
jag fattar inte riktigt vad josef V tobin har för åsikt direkt i denna frågan.. För jag kan bara hitta massa kommentarer om folket som debatteras intelligens. Vad tycker du Josef? För jag är väldigt sugen med tanke på att du är smartast här på flashback, verkar det som..
Citera
2006-07-16, 17:42
  #29
Banned
Josef V Tobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hullabaloo87
jag fattar inte riktigt vad josef V tobin har för åsikt direkt i denna frågan.. För jag kan bara hitta massa kommentarer om folket som debatteras intelligens. Vad tycker du Josef? För jag är väldigt sugen med tanke på att du är smartast här på flashback, verkar det som..

Jag är emot gäng.

För övrigt har inte intelligens debatterats utan jag framförde en önskan om att The Artist Formerly Known As Princan skulle få den hjälp han behöver.
Citera
2006-07-16, 17:47
  #30
Medlem
Truxas avatar
Hur är det i Gamlestan?
Förr så var det kroater och makedonier som höll i grejorna där, men hur är det nu förtiden? Dom har dom ju fått konkurrens av albaner och Original Gangsters, och fan vet vad.

Man undrar hur många mer eller mindre löst sammansatta gatugäng det finns i Göteborg, och om alla strävar efter att bli upptagna i dom större "organisationerna". Kan det finnas gott om hopplösa analfabeter till gatupojkar som drömmer om att ha ihjäl något annat äckel, och själv bli "Capo"...
Citera
2006-07-17, 23:31
  #31
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Du som verkar känna till Bandidos. Hur har grannarnas uppfattning förändrats efter GP-artikeln om gänget?
Det är ju få saker som får vanligt folk att att svänga om så som att få reda på att grannen med största säkerhet försörjs av kriminella prospects...

Jag vet ju inte i vilket område den populära killen bor, men ytterligare bakgrundsfakta som den här, gör ju honom mera svårplacerad:
Enligt e-upplysning.se finns det en Mehdi Seyyed Hosseini Nazari, född 1974, som bor i Angered (samma postnummerområde som Gunnaredsskolan).
Citera
2006-07-19, 00:14
  #32
Medlem
Ladidas avatar
Raderat OT och allmänt bajskastande mellan olika användare.

Håll er på mattan eller håll er undan, kasta skit på varandra kan ni göra i PM!

Det här är heller ingen tråd om vem som känner vem, det finns det också en funktion för....PM!

Princan och Josef V Tobin får ta mej fan skärpa till tonen lite, nästa gång blir det tillsägelse!

/Mod.
Citera
2006-07-19, 07:13
  #33
Medlem
Ladidas avatar
Tillsägelse till Princan för brott mot regel 0.6

Skärp dej Princan och debattera din egen topic nu.

För övrigt har jag raderat ännu ett inlägg som är OT.

/Mod.
Citera
2006-07-19, 08:25
  #34
Medlem
Brillans avatar
När man misslyckats med sin utbildning och i sitt arbetsliv är det nog lätt att hamna i de kretsarna. Man är en loser och känner ett behov av att hävda sig. Jag tycker bara det är töntigt.

Det mest patetiska är när man kör wannabe-stilen. Svenska gäng som kallar sig för bloods och thugs är det absolut mest patetiska som fins.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback