Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-10-13, 21:02
Medlem
Public-Detectives avatar
Youtube-profilen har tydligen gått och blivit filmregissör/producent nu också. Han påstår inte att han gjort allt själv men han har haft ett finger med vad gäller manus, regi och så.

"Feed" är alltså en ny svensk skräckfilm som verkar vara något i stil med en slasher/"The Blair Witch Project".

Uppenbarligen är Lundell ett namn som går hem hos svenska folket. Det är högt tryck på biljetterna redan nu.

Vilka förväntningar har ni på hans filmdebut? Är själv splittrad i frågan då jag inte har sett så mycket av Lundells serie "Spökjakt" och det jag sett har inte imponerat.
Citera
2022-10-13, 21:06
Medlem
peterZiipens avatar
Vill inte vara sån, men hans filmdebut var väl ändå Vill Tomtemor smaka på nått?
Citera
2022-10-13, 21:10
Medlem
Stormpiskares avatar
Skulle föredra att han fixade till Newton Nordic istället för att flamsa på film.
Citera
2022-10-13, 21:22
Medlem
vemsfels avatar
Det är av morbid nyfikenhet och utsvultet behov av slasherfilm jag tänker se den. Knappast pga. att Jockiboi varit involverad.
Citera
2022-10-14, 03:27
Medlem
Inkommers avatar
Den blir nog ganska bra. Skräckfilmer brukar vara kassa så den är garanterat bättre än 95% av skräpet som pumpats ut från Hollywood de senaste tjugo åren.

https://youtu.be/ADGjmxfhthY

Hoppas filmen inspirerar till fler svenska skräckfilmer.
Citera
2022-10-15, 08:13
Bannlyst
Jockiboi.. ja då blir man ju sugen
Citera
2022-10-15, 15:37
Medlem
Alltså jag har inte koll på influensers men av det jag sett på trailer och bilder och klipp så verkar den faktiskt bra. Åtminstone bättre än vad svensk film brukar vara. Tror faktiskt jag ska se den på bio i brist på annat att se den helgen.
Citera
2022-10-16, 13:51
Medlem
Ser ut som mycket är influerat av andra klassiska skräckfilmer. Särskilt Friday the 13th. Dessutom i trailern ser man att de har kopierat lägrets skylt och bytt text från Friday the 13th där det i originalet står Camp Crystal Lake. Man ser på omslaget att det bedömt rör sig om en mördare i mask och att en person (i trailern verkar det som en kvinna) har drunknat i sjön. Visst att många skräckisar tar efter varandra men det här är ju rent kopierat, justerat och klistrat.
Citera
2022-10-29, 00:54
Medlem
såg den idag. hade rätt höga förväntningar...men den var tyvärr rätt dålig
Citera
2022-10-29, 18:54
Medlem
B´stards avatar
Verkar gå rätt uselt, låg försäljningsgrad i de flesta salonger runt om i landet. Tas nog bort ganska omgående...
Citera
2022-10-29, 20:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Verkar gå rätt uselt, låg försäljningsgrad i de flesta salonger runt om i landet. Tas nog bort ganska omgående...

I brist på nåt vettigt att göra kollade jag kvällens försäljning i Stockholm.
Av 4244 tillgängliga biljetter finns 3509 kvar nu klockan 20.00.

Kul att VIP-bion kl 22 på Heron City (13 biljetter) är slutsåld iaf.
Citera
2022-10-30, 06:56
Medlem
ColaKexs avatar
Skäms över att jag såg denna film på bio. Filmen var sanslöst förutsägbar och skådespelarinsatserna var pinsamt usla. Att benämna filmen som en kalkonrulle är att vara snäll om jag säger så...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in