Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Din konspirationsteori om frimurarna lämnar jag därhän.
Det finns ingen konspirationsteori angående frimurare. Det finns däremot en frimurarkonspiration (med flera) mot den vanlige icke organiserade medborgaren. At du som s k "liberal" borde stå på den vanlige människan sida, men ändå inte gör det utan tvärtom stödjer eliten, talar för sig självt.
Citat:
Att den västerländska demokratin måste reformeras i grunden om den ska överleva blir allt tydligare för varje år. Jag rekommenderar den som inte läst Orwells 1984 att göra det. Vi är nu ganska nära det samhälle som beskrivs där, särskilt när det gäller massmedias krigshets, propaganda och övervakning. Eurasien är SCO/BRICS+ och Oceanien är USA och dess lydstater inklusive NATO/EU för att återgå till ämnet.
Det ska egentligen inte krävas några reformer av något som från början är konstruerat (tänkt så) med stabil grund och till godo för allmänheten. Det enda som alltid måste reformeras är systemfel. Det är därför den s k västerländska demokratin hela tiden måste "reformeras", ibland från "höger" och ibland från "vänster", eftersom det i grunden är ett systemfel som ligger bakom allt. Det senaste påfundet i modern tid är den s k "breda mitten". Det är det sista försöket att rädda ett felaktigt system. Det finns inga drag man kan göra i all evighet. Till slut kommer man fram att det enda vinnande draget är att inte göra något drag alls. Där är inte våran psykopatiska världselit än men de kommer att till slut dö ut av ålder och då är det problemet några faktorer svagare. Just nu har de myror i röven och kan inte sitta still.
Det kommer att komma en tid där man kommer att skratta åt åsikter (eller gråta) att demokratin var det minst dåliga styrelseskicket. Tidens tand är inte nådig.
Du behöver för övrigt inte upplysa mig om Orwells verk.