Citat:
Ursprungligen postat av
Erubatos
Ja jo har mailat butiken redan. Visst jag förstår att det kostar en del att skicka en vara men är ju ändå produkten som utgör den största betalningen och eftersom att de fick tillbaka produkten i samma skick som den lämnade butiken så fattar jag inte varför jag måste betala full pris för själva produkten
Antagligen för att du hos företaget fortfarande har beställt produkten. Din beställning ligger där och skräpar och de väntar sig att du hör av dig.
Du har beställt en sak, den fraktas till dig, och du skiter i att hämta ut den. Varan har du fortfarande beställt, nu ska du bara komma överens med företaget hur de ska kunna skicka den igen, och även betala frakt för det.
Jag tycker ingenting i det är det minsta konstigt. Sedan har jag förstått att det finns företag som rakt av accepterar att något inte hämtas ut, och helt enkelt stryker fakturan, kanske för att kunden inte ska skrämmas att beställa därifrån nästa gång, men i normalfall så betalar man för det man beställer.
Och du, kontakta fogden också. Betala in vad företaget begär, så kommer skulden strykas och troligen slipper du betalningsanmärkning.