• 1
  • 2
2022-10-09, 21:38
Medlem
Hej!

Har ett jobb där jag är ute på byggen/företag, är så trött sätta mig i ett lunchrum eller gå ut och köpa en dyr lunch.

Min dröm hade varit ett piller sen är jag mätt, men det finns inte.

Jag har testat proteinpulver bara hälla i mig lunchen men blir inte mätt.. tycker även smakerna är tråkiga.

Någon som har tips hur man snabbt kan få i sig en lunch?
Citera
2022-10-09, 21:45
Medlem
Valfri matlåda mixa ner med vatten och svep det. Kräver lite förberdelse dock
Citera
2022-10-09, 21:47
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Det funkar ju inte med bara proteinpulver din pajjas. Du får ju utgå från att den mat du äter normalt ska ner i mixern och passeras för att du ska kunna dricka den.

Kör köttfärssås och spaghetti rakt ner i mixern så är det i drickbar form. En del soppor ska enligt recept vara mixade så där har du en bra början. Gillar du inte mat eller vad är det frågan om?
Citera
2022-10-09, 21:47
Medlem
Har du testat dom där huel som gör reklam överallt?

https://se.huel.com/
Citera
2022-10-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Valfri matlåda mixa ner med vatten och svep det. Kräver lite förberdelse dock

Det är ju det, vill helst inte ha nån förberedelse. Då kan jag käka matlåda kall under 5 minuter.
Citera
2022-10-09, 21:49
Medlem
Tre påsar valfri Varma Koppen i en termos. Billigt gott effektivt.
Citera
2022-10-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Det funkar ju inte med bara proteinpulver din pajjas. Du får ju utgå från att den mat du äter normalt ska ner i mixern och passeras för att du ska kunna dricka den.

Kör köttfärssås och spaghetti rakt ner i mixern så är det i drickbar form. En del soppor ska enligt recept vara mixade så där har du en bra början. Gillar du inte mat eller vad är det frågan om?

För mycket förberedelser.

Jo gillar mat, men lunch på jobbet är tidskrävande. Jobbar hellre 1 timme extra per dag och hoppar över lunchen.
Citera
2022-10-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Har du testat dom där huel som gör reklam överallt?

https://se.huel.com/

Hum intressant, nej. Någon som har testat?
Citera
2022-10-09, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Tre påsar valfri Varma Koppen i en termos. Billigt gott effektivt.

Knappast mättande dock.
Citera
2022-10-09, 22:01
Medlem
neuron-drones avatar
Tycker man blir hyfsat mätt på proteindrycker, sådana som man köper i en vanlig affär. Men de är rätt dyra.

Proteinbars åt jag enbart några veckor och gick upp i vikt, så där finns kalorier.
Citera
2022-10-09, 22:04
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tycker man blir hyfsat mätt på proteindrycker, sådana som man köper i en vanlig affär. Men de är rätt dyra.

Proteinbars åt jag enbart några veckor och gick upp i vikt, så där finns kalorier.

En gainer bör väl vara mer mättande än en renodlad proteindrink? Eller tänker jag fel där? Bör väl vara en aning mer kalorier i en sån.
Citera
2022-10-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Du/ni får gärna tipsa om märken där ni känner en mättnadskänsla. Är ingen gymperson så har köpt första bästa märke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in