Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-28, 23:37
  #217
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I think we got'em now.

läka, och lindra, är farmaceutiska påståenden och får inte yttras av någon som inte har medicinsk utbildning. Kan vi få ett sådant samtal på en ljudfil så kan vi sänka dem för "olovlig medicinsk verksamhet" eller liknande.


Tråden började med kaffemaskiner, och slutade med blodprov på ett café.

Ja, det kändes faktiskt lite makabert. Att sitta bland överprissatta semlor, snålmuffins, Aloe Vera-té och skosuleliknande ciabattabröd, och sedan se henne diskret langa upp en liten ask innehållandes ett engångs-set att ta blodprov med.

Jag läste på förpackningen, men det stod nästan ingenting alls. Än mindre att det innehåller ett blodprov. Riktigt skumt.

Och frågan är bara vad en ljudinspelning med en "sektmedlem" kan innebära för de här skojarna? Pyramidtopparna lär väl bara skylla ifrån sig, och lägga allt ansvar på henne. "Så kan hon absoluuuut inte säga. Det är emot lagen! Inte okej!"

Och sedan kunna skaka av sig kritiken, och fortsätta blåsa människor som aldrig förr. Intressant att läsa här i tråden, de som försvarar eländet. Från kaffekapslar till blodkapslar - på ett café.. Herregud vad illa egentligen.
Citera
2018-05-14, 19:18
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusten grodsluk
Det är ett solklart pyramidspel!

De vill att du ska köpa den där maskinen och en massa kaffe så de kan tjäna någon tusenlapp på dig, och sedan så vill de att du skall värva nya, du får ju några tusenlappar för besväret men det får ju de också.


Det är ett svenskt börsnoterat företag,och deras största produkt nu är "balance oil" ..Och vad jag vet är pyramid olagligt..

Själv tycker jag mer ica, apoteket osv är mer pyramid..Värvar man en kompis så kan kompisen lätt tjäna mer än den som tog in den.. Så håller inte med om att det är pyramid för 5 öre,säker många mlm som är, men har kollat noga på zinzino,och det är inte ett pyramid spel . Men det spelar ingen roll för vissa har redan bestämt sig att det är en pyramid, så låter er tro det,orkar inte tjafsa om det är pyramid eller inte
Citera
2018-05-14, 20:30
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamblish89
Det är ett svenskt börsnoterat företag,och deras största produkt nu är "balance oil" ..Och vad jag vet är pyramid olagligt..

Själv tycker jag mer ica, apoteket osv är mer pyramid..Värvar man en kompis så kan kompisen lätt tjäna mer än den som tog in den.. Så håller inte med om att det är pyramid för 5 öre,säker många mlm som är, men har kollat noga på zinzino,och det är inte ett pyramid spel . Men det spelar ingen roll för vissa har redan bestämt sig att det är en pyramid, så låter er tro det,orkar inte tjafsa om det är pyramid eller inte

Klappmongo som komer in i tråden - när tråden varit död i flera månader....

ICA - Apoteket har ingenting med pyramidspel (Ponzi) att göra...

Pyramidspel handlar om företag där det primära är att få med fler klappmongon för att tjäna pengar på deras försäljning istället för att kränga produkter och tjäna på produktförsäljningen.
I pyramidspel så är produkterna för dyra jämfört med konkurrenter (Vilket redan behandlats i tråden) av den enkla anledningen att kostnaden för alla bonusar i pyramiden måste kunna täckas....

Kryp tillbaka under den sten du kom upp ifrån....
Citera
2018-05-14, 22:44
  #220
Medlem
Stämmer bra det pellets skrev. Definitionen varier lite beroende på land och hur mongo deras genomsnittliga klappmongon är. Förenklat nedan, follow the money.

Kommer pengar främst av försäljning av din produkt = mlm
Kommer pengar främst för att du ”signar” up nya säljare/medlemmar = pyramidspel
Har du ingen produkt = ponzi bedrägeri

Skulle din mlm-produkt vara något ”obskyrt”, några exempel, typ virtuellt guld, ”cryptovalutor” el virtuella aktier, pennystocks i ”toma bolag”, flygande tågprojekt, ”mining-contracts” i crypto eller för all del i fysiska gruvor, som regel en ponzi och pyramidmix,

Magiska oljor faller nog in under pyramidspel, inte så troligt du hittar många kunder som bara köper kontra värva nya medlemmar när du tittar på vad kommer pengarna främst ifrån (som köper och säljer, ett exempel som gör en mlm=pyramidspel i tex USA)

Ica och apoteket sorteras under retail och givetvis ecomerce (i viss mån) har inget med mlm att göra.

Att tycka har noll och intet att göra med hur man sorterar in bolag x i en el flera av ovan kategorier, det ger sig själv om man tittar på buisnessplan, kompensation plan och pengar in,

Mlm är fö den sämsta marknads&örings tekniken jag känner till ( ja,,sämre en folk i gorilla kostymer med flyers eller tiggeri)
__________________
Senast redigerad av slö 2018-05-14 kl. 22:49.
Citera
2018-05-24, 14:11
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Klappmongo som komer in i tråden - när tråden varit död i flera månader....

ICA - Apoteket har ingenting med pyramidspel (Ponzi) att göra...

Pyramidspel handlar om företag där det primära är att få med fler klappmongon för att tjäna pengar på deras försäljning istället för att kränga produkter och tjäna på produktförsäljningen.
I pyramidspel så är produkterna för dyra jämfört med konkurrenter (Vilket redan behandlats i tråden) av den enkla anledningen att kostnaden för alla bonusar i pyramiden måste kunna täckas....

Kryp tillbaka under den sten du kom upp ifrån....

oj vad arg man kan vara Ne tycker du inte det så är det upp till dig!

Så tagiskt att svenskar är så tröga o allt nytt o allt mlm PYRAMID och LURENDREJERI !!!! HAHAH

Kolla på USA ..Dom har fattat grejen,kommit ca 8 längre än vi har Men det kommer ni pantskallar aldrig o fatta..Jag vill tjäna pengar och jag vill må bra, jag vill också hjälpa andra att tjäna pengar och mår bra.. Vilken usel människa jag är..FUCkERS
Citera
2018-05-24, 21:48
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamblish89
oj vad arg man kan vara Ne tycker du inte det så är det upp till dig!

Så tagiskt att svenskar är så tröga o allt nytt o allt mlm PYRAMID och LURENDREJERI !!!! HAHAH

Kolla på USA ..Dom har fattat grejen,kommit ca 8 längre än vi har Men det kommer ni pantskallar aldrig o fatta..Jag vill tjäna pengar och jag vill må bra, jag vill också hjälpa andra att tjäna pengar och mår bra.. Vilken usel människa jag är..FUCkERS

Stackars klappmongo....

1) Konstigt att det endast är under 1% av samtliga medlemmar i dessa Bluff företag som tjänar pengar då...
Finns flertalet bevis i flera trådar här i forumet - men du kan kolla Lyoness på följande länkar
http://cdnlarge.lyoness.net/download...lyo-ids-us.pdf
https://www.slideshare.net/cashbackc...sure-statement
97% av medlemmarna hade en snittinkomst , årsbasis på 72.14$ (Ett par öl på krogen per år...)
2% av medlemmarna hade en snittinkomst , på årsbasis på 2,048.10$ (En kort chartersemester per år)

2) Konstigt att samtliga produkter från Zinzino går att hitta till en bråkdel av priset hos andra återförsäljare.
Detta har att göra med att pengarna som kommer in till Zinzino måste - förutom att betala produkten och återförsäljare 1 - även betala bonus för återförsäljar 2,3,4 och gud vet fan hur många steg...

3) Konstigt att du inte kommer att ha någon kontakt med din familj eller vänner....
Detta har att göra med att dessa är de individer du först kommer att försöka få över till att bli klappmongon - när dessa upptäcker att det hela är ett pyramidspel och inte kan sälja några produkter (Vilket gör att du inte heller får någon inkomst) så inser dom att alla deras pengar är i sjön och det är du som lurat dom.
Det hela går ju nämligen ut på , som du ser på punkt 2 , att ragga fler försäljare och inte att du skall kränga produkter. (Om du har någon häst hemma i akvariet - funder på att som det hela går ut på att kränga produkter , varför är inte påslaget mindre och produkterna billigare? Konkurrenter kan ju göra detta... Och varför finns produkterna inte i butiker för försäljning om det är så bra...)


Om du vill bli rik - öppna en butik och sälj endast Zinzino bluff å båg produkter till överpris och se om du lyckas....
Nej - just det - hela idén för att du skall bli rik hänger inte på det , det hänger på att du lurar fler klappmongon...
Citera
2018-05-29, 12:50
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackars klappmongo....

1) Konstigt att det endast är under 1% av samtliga medlemmar i dessa Bluff företag som tjänar pengar då...
Finns flertalet bevis i flera trådar här i forumet - men du kan kolla Lyoness på följande länkar
http://cdnlarge.lyoness.net/download...lyo-ids-us.pdf
https://www.slideshare.net/cashbackc...sure-statement
97% av medlemmarna hade en snittinkomst , årsbasis på 72.14$ (Ett par öl på krogen per år...)
2% av medlemmarna hade en snittinkomst , på årsbasis på 2,048.10$ (En kort chartersemester per år)

2) Konstigt att samtliga produkter från Zinzino går att hitta till en bråkdel av priset hos andra återförsäljare.
Detta har att göra med att pengarna som kommer in till Zinzino måste - förutom att betala produkten och återförsäljare 1 - även betala bonus för återförsäljar 2,3,4 och gud vet fan hur många steg...

3) Konstigt att du inte kommer att ha någon kontakt med din familj eller vänner....
Detta har att göra med att dessa är de individer du först kommer att försöka få över till att bli klappmongon - när dessa upptäcker att det hela är ett pyramidspel och inte kan sälja några produkter (Vilket gör att du inte heller får någon inkomst) så inser dom att alla deras pengar är i sjön och det är du som lurat dom.
Det hela går ju nämligen ut på , som du ser på punkt 2 , att ragga fler försäljare och inte att du skall kränga produkter. (Om du har någon häst hemma i akvariet - funder på att som det hela går ut på att kränga produkter , varför är inte påslaget mindre och produkterna billigare? Konkurrenter kan ju göra detta... Och varför finns produkterna inte i butiker för försäljning om det är så bra...)


Om du vill bli rik - öppna en butik och sälj endast Zinzino bluff å båg produkter till överpris och se om du lyckas....
Nej - just det - hela idén för att du skall bli rik hänger inte på det , det hänger på att du lurar fler klappmongon...


HAHAHAHA stackare , tror du är så smart ,skickar lite länkar..Plutten du har inte en aning..Tänker som sagt inte diskutera utan du/ni får tro vad ni vill.+ att jag har märkt nu att det skulle aldrig gå för du är ju lite efterbliven ?
Citera
2018-05-29, 14:19
  #224
Medlem
Citat:
HAHAHAHA stackare , tror du är så smart ,skickar lite länkar..Plutten du har inte en aning..Tänker som sagt inte diskutera utan du/ni får tro vad ni vill.+ att jag har märkt nu att det skulle aldrig gå för du är ju lite efterbliven ?

nu verkar du ju vara typ 19 år och precis failat gymnasiet så jag ska göra det enkelt för dig och bistå dig med underlag (kan du läsa när du pissat bort det lilla bidraget du får och slösat bort både tid och vänner)

MLM är ett SKITDÅLIGT upplägg för 999 av 1000. även en skicklig och erfaren säljare går back på att ta ett mlm kneg kontra ett 9-5 jobb inom sälj.

Att göra karriör inom mlm och bli framgånsrik har ingenting att göra med att sälja produkten eller att "bygga upp" sitt underliggande nätverket. det är en myt och ett matematiskt falsarium. Pngarna kommer in från "föreläsningar" "halleljua utbildningar" och checkar direkt från "mlm-ägaren" (mlm är alltid en jätte bra affär för den som skapad/äger den.

I USA som du hänvisar till regleras mlm ganska hårt numera (sen typ 10år tillbaks) Zinzino är ett av de bolagen som bryter mot reglelverket (i gott sällskap många mlms gör det) bla genom att påskinna att du kommer bli rik, passiv inkomst och genom att visa upp "topmedlemmar" och påstå att de minnsan lyckats och rullar i pengar tack vara zinzino´s (det är altså inte sant).

Det finns gott om Income disclosurestatments från många Stora MLMs i usa. så när man påstår att mindre än 0,5% tjänar bättre än en macdonaldsarbetare per år så är det från mlm bolagens egna årsberättelser (bara googla income disclosure + mlmföretagets namn)

Här har du lite matnyttyg läsning från mlms förlovade land usa, det blir gradvis svårare men den sissta länken är en riktigt bra ebook om mlm. (allt är på engelska men det löser du med hjälp av komvux eller någon vuxen i din närhet)
statligt infoblad om vad man ska tänka på innan man ger sig på mlm
https://www.ftc.gov/tips-advice/busi...evel-marketing
artikel om taylors undersökning av mlm industrin
https://www.thebalancesmb.com/the-li...uccess-1794500
och taylors bok och även lite underlag och källor till boken på en och samma plats
http://www.mlm-thetruth.com/multi-le...ting-unmasked/

Kom ihåg att den amerikanska marknaden är iafall 20ggr enklare att lyckas på än den svenska. sätt till befolkning och kapital när det kommer till mlm (pyramidspel & ponzi-bedrägerier fungerar ju lite annorlunda)

Lycka till med de magiska oljorna nu....
Citera
2018-06-05, 16:05
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nu verkar du ju vara typ 19 år och precis failat gymnasiet så jag ska göra det enkelt för dig och bistå dig med underlag (kan du läsa när du pissat bort det lilla bidraget du får och slösat bort både tid och vänner)

MLM är ett SKITDÅLIGT upplägg för 999 av 1000. även en skicklig och erfaren säljare går back på att ta ett mlm kneg kontra ett 9-5 jobb inom sälj.

Att göra karriör inom mlm och bli framgånsrik har ingenting att göra med att sälja produkten eller att "bygga upp" sitt underliggande nätverket. det är en myt och ett matematiskt falsarium. Pngarna kommer in från "föreläsningar" "halleljua utbildningar" och checkar direkt från "mlm-ägaren" (mlm är alltid en jätte bra affär för den som skapad/äger den.

I USA som du hänvisar till regleras mlm ganska hårt numera (sen typ 10år tillbaks) Zinzino är ett av de bolagen som bryter mot reglelverket (i gott sällskap många mlms gör det) bla genom att påskinna att du kommer bli rik, passiv inkomst och genom att visa upp "topmedlemmar" och påstå att de minnsan lyckats och rullar i pengar tack vara zinzino´s (det är altså inte sant).

Det finns gott om Income disclosurestatments från många Stora MLMs i usa. så när man påstår att mindre än 0,5% tjänar bättre än en macdonaldsarbetare per år så är det från mlm bolagens egna årsberättelser (bara googla income disclosure + mlmföretagets namn)

Här har du lite matnyttyg läsning från mlms förlovade land usa, det blir gradvis svårare men den sissta länken är en riktigt bra ebook om mlm. (allt är på engelska men det löser du med hjälp av komvux eller någon vuxen i din närhet)
statligt infoblad om vad man ska tänka på innan man ger sig på mlm
https://www.ftc.gov/tips-advice/busi...evel-marketing
artikel om taylors undersökning av mlm industrin
https://www.thebalancesmb.com/the-li...uccess-1794500
och taylors bok och även lite underlag och källor till boken på en och samma plats
http://www.mlm-thetruth.com/multi-le...ting-unmasked/

Kom ihåg att den amerikanska marknaden är iafall 20ggr enklare att lyckas på än den svenska. sätt till befolkning och kapital när det kommer till mlm (pyramidspel & ponzi-bedrägerier fungerar ju lite annorlunda)

Lycka till med de magiska oljorna nu....


Allt handlar om okunskap och jag tycker lite synd om dig som inte vet bättre ..Men om vi börjar såhär . Vad är ett pyramidspel ?
Citera
2018-06-05, 17:31
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamblish89
Allt handlar om okunskap och jag tycker lite synd om dig som inte vet bättre ..Men om vi börjar såhär . Vad är ett pyramidspel ?
Stackars klappmongo som inte ens kan googla..

Ponzibedrägeri (engelska: Ponzi scheme) är en form av investeringsbedrägeri som attraherar investerare genom att utlova hög avkastning, men som istället för att generera verklig avkastning på insatt kapital använder detta till utbetalningar och för att hålla bedrägeriet igång.

Tar man bort kostnaderna som ni klappmongon betalar för att bli berättigade bonus för att värva andra klappmongon samt få bonus för deras försäljning så kraschar systemet.
Citera
2018-06-05, 17:54
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunswitcher
Jag kan bara hålla med...
Visst är Zinzino i grund och botten ett nätverksföretag.
Det är dock en stor skillnad på nätverksföretag och pyramidspel.
Ser inget dumt med att ge säljare mer pengar än att slänga ut på marknadsföring?

Jag är en nöjd kund hos de och kommer förbli så.
/Erik


Äntligen någon som förstår

amen!
Citera
2018-06-05, 17:59
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackars klappmongo som inte ens kan googla..

Ponzibedrägeri (engelska: Ponzi scheme) är en form av investeringsbedrägeri som attraherar investerare genom att utlova hög avkastning, men som istället för att generera verklig avkastning på insatt kapital använder detta till utbetalningar och för att hålla bedrägeriet igång.

Tar man bort kostnaderna som ni klappmongon betalar för att bli berättigade bonus för att värva andra klappmongon samt få bonus för deras försäljning så kraschar systemet.

Jag kan googla, men jag undrar hur du ser hur ett typsikt pyramid företag ser ut för dig ?

Dom tar bort kostanden för marknadsföring , och ger dom pengarna till oss..Om du rekomenderar en omega3 olja till en kompis på apoteket får du nånting för det , nej..Får jag nånting för jag rekomenderar oljan till mina vänner .. Stödjer jag hellre mina vänner än apoteket ja

Är det att folk som är högre upp tjänar mer pengar..Vem tror du tjänar mest på ica, dom i kassan eller han högst upp ? Förstår att du måste låta nedlåtande HELA tiden,tyder på dålig självkänsla o självförtroende.

Du jobbar förmodligen på ett jobb du inte trivs med tjänar inte så mycket pengar..Och du skulle aldrig kunna öppan nå eget ..För en sån stängd och negativ människa vill ingen ha o göra med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback