Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 20:01
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
Det är inte en så enkel fråga som du tror. Allt beror på vad du satsar på. Har du ont om cash så kan det var bra att skaffa sej en grund.
Jag själv skulle behållit honom om han passar in i den lagdelen du får han till.
Hur ser det ut med medelåldern? Satsar du långsiktigt eller vill du ha resultat direkt?

Jag startade ett lag i april så ont om cash är bara förnamnet, har en talang som är 17 år och är värd ca 3 miljoner. Min startelva har i snitt 8-9 i skill med den bästa på 12 och den sämsta på 7. Jag skulle såklart behöva förbättra laget så mycket som möjligt, jag kan inte bara köpa billiga 35 åringar då snittet blir över 29.00. Det jag undrade mest var om man tjänar något på att utveckla talanger, i vilken ålder pikar priset? Finns det någon risk att min 17 åring inte utvecklas? Kan han vara värd 30 miljoner om några säsonger eller hur funkar utvecklingen?
Citera
2017-05-19, 21:59
  #434
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Jag startade ett lag i april så ont om cash är bara förnamnet, har en talang som är 17 år och är värd ca 3 miljoner. Min startelva har i snitt 8-9 i skill med den bästa på 12 och den sämsta på 7. Jag skulle såklart behöva förbättra laget så mycket som möjligt, jag kan inte bara köpa billiga 35 åringar då snittet blir över 29.00. Det jag undrade mest var om man tjänar något på att utveckla talanger, i vilken ålder pikar priset? Finns det någon risk att min 17 åring inte utvecklas? Kan han vara värd 30 miljoner om några säsonger eller hur funkar utvecklingen?

Vanlig taktik förut bland alla topplagen var att ha unga spelare och gamla. jag hade helt klart behållit talangerna, sålt medelspelarna och bara behållit några toppspelare om du ska bygga för framtiden. Juniorer och sedan sedan två så bra spelare som möjligt på de andra positionerna, sedan spela en eller två juniorer på positionerna/match. Säsongerna är så långa så tar för lång tid att bygga ett lag från grunden till något bra, speciellt om man börjar utan ekonomi. Gjort det en gång och inte mer (var iofs några rå sedan jag spelade senast).
Citera
2018-04-18, 21:16
  #435
Medlem
Kiggzors avatar
Har hört att det är dumt att spela med långskott mot ett lag som kör bollpress, stämmer det? Jag kan inte hitta mycket skrivet om bollpress i xpert vilket är lite frustrerande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback