Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-06, 00:21
  #649
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Self-Help Söderhamn för runt 3 år sedan, dvärgen Dick är skön som fan! Bra behandlingshem och jag träffade så jäkla mycket soft folk, tyvärr har jag inte någon direkt kontakt med nå polare från b-hemmet i dagsläget.

Jäkla trökigt att alla kontakter rinner ut i sanden men det har ju att göra med att jag började missbruka omedvetet igen när ja kom hem, insåg inte då att jag var alkoholist också, trodde bara jag var pundare..

SelfHelp är ett riktigt bra ställe, terapeuten Tomas är den överlägset bästa terapeuten jag har stött på i behandlingssvängen och jag har träffat ett par stycken kan jag lova.
Citera
2013-02-06, 01:39
  #650
Medlem
Siinsanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
SelfHelp är ett riktigt bra ställe, terapeuten Tomas är den överlägset bästa terapeuten jag har stött på i behandlingssvängen och jag har träffat ett par stycken kan jag lova.


Är det Selfhelp i Söderhamn? Vad är det för typ av behandlig? Utreder dom en också för adhd, borderline etc?
Citera
2013-02-06, 01:55
  #651
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siinsano
Är det Selfhelp i Söderhamn? Vad är det för typ av behandlig? Utreder dom en också för adhd, borderline etc?
Japp, Söderhamn. Nej, jag tror inte att de sköter utredningar.
Citera
2013-02-10, 16:30
  #652
Medlem
graffdatshits avatar
hej alla instutions skadade! jag var först på akut mottagningen viken (ljungbacken) där var det riktigt trevligt, det var djävligt gött käk och trevlig personal sedan efter det så var jag på behandlingshemmet gläntan (också ljungbacken) där var det äcklig mat och allmänt jobbigt
Citera
2013-03-22, 01:14
  #653
Medlem
Våren 2011..


Valbo. utanför norrköping(alkoholmissbruk). Tyckte inte om det, blev skitdålig psykiskt när de drog in mina mediciner (antidepp mm), klientelet mkt bra trots nästan bara narkomaner, terapeuterna var helt störda men har en viss hatkärlek till roger.

Robban är kass då han hotade mig med kåken trots jag var där privat via firman (icke kriminell) Och militärPär dyrkade mig. Det blev aldrig nåt 12 stegande för mig men det gick bra ändå..........
Fick hjälp mot min deppresion via psyk i uppsala.

mvh snusnysaren
.
Citera
2013-03-26, 04:41
  #654
Medlem
Indos avatar
Basta i Nykvarn/sthlm , mycket trevlig personal/mat/natur
Citera
2013-04-01, 15:03
  #655
Medlem
Smedbacken kalmar vilket jävla skämt till ställe
Citera
2013-04-16, 05:12
  #656
Medlem
art-creators avatar
Strandhagen i Vimmerby 2011-2012. Grymt bra ställe, ganska fritt men mycket aktiviteter och terapi, individuellt och i grupp. Mycket blandat folk, mest från fängelset och nästan enbart killar. Tråkigt att jag inte ville sluta upp med droger på den tiden bara. Läkaren där var helt mongo och allmänt dryg. Har ett jätte problem dock, att jag aldrig lyckas hålla mig ren eller bli kvar på ett ställe under den förväntade tiden. Blir oftast utslängd med huvudet före, då jag bryter mot regler och är allmänt stökig. Ju mer restriktioner, desto mer kämpar jag mot. Nu har jag sjunkit väldigt lågt, kroppen har kollapsat totalt i både fysiskt och i psyke, så vill och behöver hjälp. Har fått ännu 2 LVM-anmälningar på mig nu, från läkare och familj. Har stort behov av tvångsvård i verkliga fallet, då jag som tidigare nämnt blir utslängd från alla ställen/behandlingar jag gått på både i öppenvård, slutenvård och även hos privata aktörer, på något vis blev jag utslängd från beroende på psyk nyligen trots LPT. Har haft 10st LVM-anmälningar trots min låga ålder. Går dock med frivilligt då jag inte orkar med missbruket själv då jag sabbat alla mina chanser, även drömutbildningen som jag där konstigt nog hade högsta betyg i samtliga ämnen. Fick veta att jag ska till Långstorp behandlingshem i Höör. Hur är det med stället? Någon som kan dela med sig? Bör tillägga att de säger att jag har dubbeldiagnos, dock vet varken de eller jag vilken diagnos jag har utöver missbruket. Får man göra utredning på hemmet? Samma dag min ADHD-utredning började på strandhagen så slutade soc betala för min vistelse där.
Citera
2013-04-16, 07:43
  #657
Medlem
är det nån som varit på Gudhem lvm hem och kan säga hur det är?
Citera
2013-04-18, 19:52
  #658
Medlem
Kom nyss hem efter att ha spenderat sju månader inlåst, wihu!

Kom till Bärby Ungdomshem avd Sirius den 14 oktober och flyttade sedan vidare till Råby Ungdomshem den 17 december 2012 och blev utsläppt igår!
Citera
2013-04-25, 01:31
  #659
Medlem
annsi6s avatar
Hej

En nära vän till mig är dömd till kontraktsvård 1år sedan 1års tillskyddssyn eller vad det nu heter.
Sävik, Dalarna kommer han att hamna.

Vad innebär det?

Får man sova över? Har hört att man får det fre-sön och i så fall efter hur länge?
Får man ringa när man vill?
Får man ha egen dator på rummet?
Och efter hur länge får han permis?
Är det tjejer där också??

Jätte tacksam för svar och sorry för så många frågor har googlat som en galning utan resultat.
Citera
2013-04-27, 03:36
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annsi6
Hej

En nära vän till mig är dömd till kontraktsvård 1år sedan 1års tillskyddssyn eller vad det nu heter.
Sävik, Dalarna kommer han att hamna.

Vad innebär det?

Får man sova över? Har hört att man får det fre-sön och i så fall efter hur länge?
Får man ringa när man vill?
Får man ha egen dator på rummet?
Och efter hur länge får han permis?
Är det tjejer där också??

Jätte tacksam för svar och sorry för så många frågor har googlat som en galning utan resultat.

googla hemmet och ring eller maila dina frågor till dem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback