Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-14, 03:17
  #49
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enyoj
Yup kan så va.. Var en riktig DAMP unge när jag var lite Pojke..

Fick Lvu när jag var 14 3 år i skogen, hårt arbete skulle få ordning på mig men som det blev
Nä, men på vem funkar egentligen LVU?? Brukar ju bara leda till att ungarna hamnar i ännu sämre sällskap och hamnar ännu längre på fel sida om lagen än innan de åkte in... Och så mycket pengar de får av myndigheterna under "utslussningsprogrammet" (här i Finland åtminstone) så förlorar de dessutom helt förmågan att förstå sig på hur man sköter sin ekonomi...
Citera
2006-10-14, 09:14
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Hur kunde du vara på hemmet i tre år?? Så lång tid kan det ju inte ta att bli drogfri?? Eller är Hassela ett sånt där LVU-hem??Beror väl lite på... Om man länge har varit beroende av t.ex. benso eller alkohol så kan det nog vara bra med en proffessionell avgiftning, eftersom det t.o.m. kan vara farligt att sluta cold turkey, men annars så har du nog rätt i att det finns bättre alternativ (för de flesta, alla fungerar ju olika och vissa kan nog ha större nytta av behandlingshem också)...

Hade jag varit opioidberoende och velat sluta så hade jag nog gjort det cold turkey för mig själv... Och att behandlas längre än den akuta abstinensen varar ser jag ingen mening i... Att spendera ett halvår på ett hem bara för att lyssna på psykologer och liknande folk som talar om för mig hur jag skall tänka för att inte få återfall tycker jag låter riktigt korkat... Jag är ingen idiot och kan faktiskt tänka själv! Dessutom skulle jag åtminstone inte vilja gå runt och ta hand om djur, paddla i kanoter eller vad det nu är för aktiviteter de hittar på åt en i rehab... Jag tar inga order från några War On Drugs-militärer, utan jag hittar på mina egna aktiviteter...

Enda orsaken till att jag skulle ta plats på ett rehab skulle väl vara att jag får välja mellan det och fängelse... Men det valet tror jag inte att jag kommer att stå inför, då jag bara är knarkare och inte langare, och således inte riskerar att hamna i fängelse (sysslar inte med några andra brott heller, jag köper mina droger för egna pengar)...

det är olagligt att langa ja och det leder till fängelse , likaså att köpa och bruka droger .....
och åker du fast med med droger på dej , har förståt att du ibland tar heroin vilket klassas som en tung drog , så kommer kuksugarna garanterat göra allt i sin makt för att få det att se ut som om du langar och att det inte endast är för eget bruk ..
så eftersom du använder droger och köper det så finns det ju självklart en möjlighet att du åker fast och in bakom galler .
det andra kloka du skrev innan håller jag med om , dom där jvla behandlingshemmen osv är ju ren jvla hjärn tvättning . och allt jvla snack om gud .. nej sug..
aja peace
Citera
2006-10-14, 11:26
  #51
Medlem
Arkomanns avatar
Jag satt två månader på Korpberget, som är ett tolvstegshem fullt med frälsta muppar.

Jag har aldrig någonsin mött så mycken misstro mot den etablerade vetenskapen, som jag gjorde där. Folk kan titta på en med tom blick och säga "människan är en treenighet av kropp, själ och ande", och de slutar lyssna och börjar slå ifrån sig, så fort man nämner psykologi, medicin eller logik.


"OK, vem har en son, som ser ut som jag?"
GUD... giv mig SINNESRO
ATT ACCEPTERA... det jag inte kan förändra
MOD... att förändra det jag kan
och FÖRSTÅND

ATT INSE SKILLNADEN.
Tack.

Citera
2006-10-14, 11:44
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Jag satt två månader på Korpberget, som är ett tolvstegshem fullt med frälsta muppar.

Jag har aldrig någonsin mött så mycken misstro mot den etablerade vetenskapen, som jag gjorde där. Folk kan titta på en med tom blick och säga "människan är en treenighet av kropp, själ och ande", och de slutar lyssna och börjar slå ifrån sig, så fort man nämner psykologi, medicin eller logik.


"OK, vem har en son, som ser ut som jag?"
GUD... giv mig SINNESRO
ATT ACCEPTERA... det jag inte kan förändra
MOD... att förändra det jag kan
och FÖRSTÅND

ATT INSE SKILLNADEN.
Tack.



ajdå , så dom kom dit som missbrukare och gick därifrån som sinnessjuka hjärntvättade efterblivna gudsdyrkande ansvarslösa plåtskallar .

missbrukare vs gudsdyrkande tryffelsvin ala carola häggkvist psykopat AB.
Citera
2006-10-14, 11:45
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Jag satt två månader på Korpberget, som är ett tolvstegshem fullt med frälsta muppar.

Jag har aldrig någonsin mött så mycken misstro mot den etablerade vetenskapen, som jag gjorde där. Folk kan titta på en med tom blick och säga "människan är en treenighet av kropp, själ och ande", och de slutar lyssna och börjar slå ifrån sig, så fort man nämner psykologi, medicin eller logik.


"OK, vem har en son, som ser ut som jag?"
GUD... giv mig SINNESRO
ATT ACCEPTERA... det jag inte kan förändra
MOD... att förändra det jag kan
och FÖRSTÅND

ATT INSE SKILLNADEN.
Tack.



förresten är det du på bilden ?
Citera
2006-10-14, 11:59
  #54
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jovialisk
förresten är det du på bilden ?

Nej, det är Guds enfödde son, världens frälsare Jesus Kristus från Nasaret, alternativt Peps Persson.

Jo, det är jag. Det skall visst finnas ett filmklipp från den där dagen, då bilden togs, där jag tar en macka hemma hos en polare.
Citera
2006-10-14, 13:40
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Nej, det är Guds enfödde son, världens frälsare Jesus Kristus från Nasaret, alternativt Peps Persson.

Jo, det är jag. Det skall visst finnas ett filmklipp från den där dagen, då bilden togs, där jag tar en macka hemma hos en polare.


gillar effekten från dina ögon , någon begåvning du fötts med ?
kanske en knark skada ,

ska hitta den filmen haha
ha d bra mannen
Citera
2006-10-14, 14:27
  #56
Medlem
Rockesholm cirka 2 mil från Karlskoga sommaren 2004
Citera
2006-10-14, 14:37
  #57
Medlem
Roger-pundares avatar
Inga problem att sluta!

Jag har inga problem att sluta själv. Det svåra är att inte börja igen.
Citera
2006-10-14, 14:39
  #58
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jovialisk
gillar effekten från dina ögon , någon begåvning du fötts med ?
kanske en knark skada ,

ska hitta den filmen haha
ha d bra mannen

På behandlingshemmet fick jag kommentaren "Det är konstigt att du lever utan att vara självlysande grön och radioaktiv" apropå allt konstigt jag injicerat. Men effekten på avataren kommer från Paintshop Pro.
Citera
2006-10-19, 20:55
  #59
Medlem
cyberdolls avatar
Ball kukmätartråd
Citera
2006-10-21, 20:38
  #60
Medlem
Easy-riders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Att Gert fortfarande jobbar där förvånar mig.Fy fan vad jag gillade den gubben.Jag var där 94/95.Mycket jobbiga minnen men även mycket roliga minnen.Jag var en av dom seriösa som faktiskt slutade med droger i över 5 år.Jag drack inte ens alkohol.Men fan va kul vi hade samtidigt där.Jag jobbade i köket och hon den där mat-tanten var så snäll.Hon skickade grattis-kort på min födelsedag i flera år efteråt.Nu har man familj och barn och röker bara vid vissa tillfällen och det har funkat hittils.Dejan hette en behandlingsassistent som jag ofta tänker på.Synd att man helt tappat kontakten...

Ja lite info: Gert är pensionär ...har det bra....Dejan och hans fru Camilla bestämde sig för att flytta till Spanien, så hon åkte i förväg, Dejan skulle sälja huset, det gjorde han ....och köpte en massa Junk för pengarna....Vet ej om han lever längre....Lika dant med ljusa lilla Christer tror jag han hette Jarne något i efternamn, Han är död av en överdos.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback