2006-07-12, 10:31
Medlem
Scanfaces avatar
Nej tyvärr var dessa helt stendöda också.
Citera
2006-07-12, 12:34
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Har hört bra saker om spelet av polare men inte testat det själv. Det enda som kan störa sa dom är att det är lite för linjärt, men de bra sakerna väger tyngre ändå säger dom. Funderar på att dra hem det jag med men hittar fan inga torrents som går igång alltså. Varenda en jag testat kommer fan inte igång.

Det är linjärt ja, det är inget MMORPG direkt, men det spelar ingen roll då man knappt tänker på det, man drivs utav fasa till att hela tiden springa framåt ungefär.

Är du säker på att din bittorrent-klient fungerar väl? Det kan ta lite tid för torrents att komma igång ibland, jag har köpt spelet men har även en komplett torrent, kan seeda så fort jag får min skärm (kan dröja 1-2 dagar).

mog:
Haha! Jag själv började ju fumla med hasparna och kunde inte stänga dörrarna, så jag vet vad du menar.

Ang. filmen: Låter lovande! Hur pass mycket bygger den på Lovecraft's verk?
Citera
2006-07-12, 12:41
Medlem
Scanfaces avatar
Jo, har testat i flera olika klienter utan resultat. Nu efter ungefär en timme har det börjar rulla igång dock. Eftersom det är från publika sidor så går det i 30kb/s, men bättre det än inget. Har gjort ett par requests också på en del ratiosidor, så vi får väl se hur det går. Spela vill jag i alla fall.
Citera
2006-07-12, 13:03
Medlem
efvils avatar
Grymt spel, och väldigt troget mot boken. Lovecraft är gud.

Och på tal om filmer. Vet inte vilken "Call of Cthulhu" film Arkhon menade men stumfilmen som släpptes 2005 är riktigt riktigt bra.

http://www.imdb.com/title/tt0478988/
Citera
2006-07-12, 22:03
Medlem
Scanfaces avatar
Yeah! Verkar som att jag kan börja lira det ikväll! Snart är det hemma
Citera
2006-07-12, 22:21
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Ang. filmen: Låter lovande! Hur pass mycket bygger den på Lovecraft's verk?
Det finns kanske inga direkta tydliga exempel man kan slänga ut, förutom att huvudpersonen blir förvirrad och börjar tvivla på vad han ser / sett och ett visst sinnessjukhus där allt inte är som det ska.

Men en bra film är det iaf.
Citera
2006-07-12, 22:57
Medlem
ok, jag har spelat en bit nu, rätt obehagligt men inte så äckligt.. än så länge :P

Har precis vaknat upp och det är en massa dårar som jagar mig!

Balla efekter också
Citera
2006-07-13, 03:06
Bannlyst
Jag kan varmt rekommendera den här siten om någon ids läsa Lovecraft på en datorskärm för övrigt.
"Dagon" och "The shadow over Innsmouth" borde vara av intresse för den som tycker att spelet är bra.
Citera
2006-07-13, 03:15
Medlem
Arkhons avatar
Börjar bli lite mycket snack om filmer och litteratur! Fortsätt gärna om spelet, resten kan vi ta i andra mer passande fora!

skaliss: Okej, du har kommit så långt att du blir jagad? Det blir läskigare kan jag lova, men en del pang-pang-scener också. (Antar att jag inte behöver sätta spoiler-tag på detta eftersom man kan se på screenshots samt på kartongen till spelet att man får vapen efter ett tag...
Citera
2006-07-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Börjar bli lite mycket snack om filmer och litteratur! Fortsätt gärna om spelet, resten kan vi ta i andra mer passande fora!

skaliss: Okej, du har kommit så långt att du blir jagad? Det blir läskigare kan jag lova, men en del pang-pang-scener också. (Antar att jag inte behöver sätta spoiler-tag på detta eftersom man kan se på screenshots samt på kartongen till spelet att man får vapen efter ett tag...

Ser jag fram emot

Är tvungen att lugna ner mig lite innan jag vågar spela vidare :P
Citera
2006-07-16, 18:51
Medlem
Nu har jag kört fast.

Är vid den vid den tjocke fan i bubblan, och man ska dra i spakar bakom statyer.

När jag har blivit ett monster så hoppar jag upp mbakom statyerna men det går inte att dra i spakarna! vad är fel?!
Citera
2006-07-17, 12:49
Medlem
Scanfaces avatar
Stämningen är skön, men det är lite väl linjärt tycker jag. Då spelet är så linjärt så tycker jag de hade kunnat lagt ner mer jobb på det som sker i omgivningen. Mer interaktivitet kunde ha backat upp det linjära, så att säga. Som det känns just nu så är det en korridor av skyltdockor med bandspelare i munnen som går på repeat. Det känns lite gammalmodigt också, vilket är ett plus, för det drar ju tillbaks till det gamla hederliga rysarstuket som fanns i spelen förr. Tänker på första gången jag lirade Res och Silent Hill. Det är också därför jag undrar varför de inte kunde ha gjort omgivningen mer interaktiv.

Jag tycker det känns lite småstelt än så länge. Men jag ska lira vidare för att se om jag kanske ändrar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in